تبیان، دستیار زندگی
حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی گفت: این سزاوار نیست که در حوزه علمیه شرح‌های متعدد بر کفایه نوشته شود اما نوشتن تفسیر قرآن کریم بسیار اندک باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درس خارج تفسیر قرآن در حوزه‌ها فراگیر شود
درس خارج ، تفسیر قرآن ، حوزه‌ها فراگیر شود

حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی گفت: این سزاوار نیست که در حوزه علمیه شرح‌های متعدد بر کفایه نوشته شود اما نوشتن تفسیر قرآن کریم بسیار اندک باشد.

به گزارش سرویس استان های مرکز خبر حوزه، رییس ستاد تفسیر قرآن کریم امروز در همایش قرآن و فرصت های تبلیغی اوقات فراغت که در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: در جامعه هر وقت که به قرآن کریم عمل شده است، شاهد پیشرفت روز افزون بوده ایم و هر زمان که از دستورات قرآن کریم سرپیچی شده، متضرر گردیده ایم.

وی با اشاره به فتنه های پس از انتخابات، گفت: قرآن فرموده«لاتنازعوا» و این درحالی است که اصلا به آن عمل نشد و تمام این اغتشاشات از این مساله نشات گرفت.

این مفسر قرآن با بیان اینکه وظیفه اصلی طلبه تبلیغ است، اظهار داشت: هر طلبه باید اصولی را در روش تبلیغ خود داشته باشد که مهمترین آنها توکل و توسل به خداست.

رییس ستاد تفسیر قرآن کریم با تاکید بر مطالعه طلاب در ایام تعطیلات تابستان، گفت: اگر برای طلبه درس خواندن در تابستان مشقت دارد باید زمینه حضور در شهرهای خوش آب و هوا آماده شود تا درس و بحث تعطیل نشود.

وی با ارائه راهکارهایی در زمینه تبلیغ افزود: محتوای سخنرانی ما باید از قرآن کریم باشد، اخلاق، سیاست، مسائل اجتماعی و دیگر موضوعات در قرآن موجود است، ما نسبت به آن کم توجه هستیم.

رییس ستاد تفسیر قرآن کریم با تاکید بر اهمیت درس خارج در حوزه های علمیه، اظهار داشت: درس خارج تفسیر هم باید همچون دروس خارج فقه واصول در حوزه های علمیه به طور جدی ارائه شود.

وی گفت: اگر طلبه ای به دنبال سعادت و رشد است باید از وقت خود بخوبی استفاده کند و به مسائل بیهوده توجهی نکند