تبیان، دستیار زندگی
مدیر حوزه های علمیه بر لزوم استفاده مطلوب طلاب از لحظات زندگی خود تاکید کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازدید مدیر حوزه‌های علمیه از روند برگزاری امتحانات طلاب
مقتدایی

مدیر حوزه های علمیه بر لزوم استفاده مطلوب طلاب از لحظات زندگی خود تاکید کرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه،آیت الله مقتدایی، امروز در بازدید از حوزه امتحانی طلاب در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) قم ،ضمن تسلیت شهادت امام هادی(ع) اظهار داشت: ورود شما به حوزه و شرکت در دروس حوزوی، حقیقتا نعمت و هدیه الهی است و شکر گزاری آن به این است که از لحظات عمر خود به درستی استفاده کنید.

وی افزود: بی شک اگر لحظات عمر انسان بر اثر غفلت بگذرد، آدمی دچار بالاترین خسارت ها می شود و این در حالی است که لحظاتی که از عمر می گذرد دیگر قابل بازگشت نیست.

مدیر حوزه های علمیه ادامه داد: شما اگر به زندگی بزرگانی چون آیت الله العظمی بروجردی و حضرت امام خمینی(ره) نگاه کنید، می بینید که این بزرگان در زندگی خود نظم و برنامه ریزی را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده و از تک تک لحظات عمر با برکتشان نهایت استفاده را برده اند.

* معنویت گرایی رمز موفقیت طلاب

وی همچنین با بیان این که امتیاز خاص حوزه نسبت به دیگر مجامع علمی معنویت خاص حاکم بر آن است، ابراز داشت: نظم و جدیت در تحصیل و استفاده از همه لحظات عمر و مهم تر از آن معنویت گرایی جزو رموز موفقیت طلاب جوان می باشد.

آیت الله مقتدایی با اشاره به اهمیت بهره گیری لازم از زی طلبگی که در واقع شیوه سلف صالح حوزه هم می باشد، خاطرنشان کرد: هر کدام از شما طلاب جوان می توانید در آینده مرجع تقلید،مبلغ توانا،نویسنده ای ارزشمند و یا مفسر بزرگ قرآن شوید، به شرط آن که از همین حالا تصمیم بگیرید که سیره‌ی بزرگان حوزه همچون مرحوم آیت الله العظمی بروجردی ،حضرت امام(ره) و علامه طبابایی و ... را در زندگی خود جاری کنید.

وی در خاتمه طلاب جوان را به خوب درس خواندن توصیه کرد و گفت: شاید در اقوام شما کسانی باشند که پس از رفتن به دانشگاه به امکانات مالی بسیار خوبی هم دست یافته باشند، اما شما سرمایه ای در اختیار دارید که از همه این مسایل مادی و دنیوی بالاتر است، چرا که هدایت گر انسان ها هستید و به همین خاطر فرد عالم محبوب خداوند است.