تبیان، دستیار زندگی
سایت AFC در بررسی موفقیت کره شمالی برابر برزیل در گزارشی به واکنش مثبت رسانه‌های جهان و ستایش از تیمی ناشناخته کره شمالی یکروز بعد از بازی با برزیل که بسیار چشمگیر بود، اشاره کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایش تاریخی کره، روح جام جهانی

تیم ملی کره شمالی

روزنامه‌های جهان با عناوین مختلف از جمله "کره شمالی باخت اما تسلیم نشد" و "نمایش تاریخی کره شمالی جام جهانی را بالاخره به زندگی برگرداند" از عملکرد تیم ناشناخته قاره کهن برابر برزیل تقدیر کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سایت AFC در بررسی موفقیت کره شمالی برابر برزیل در گزارشی به واکنش مثبت رسانه‌های جهان و ستایش از تیمی ناشناخته کره شمالی یکروز بعد از  بازی با برزیل که بسیار چشمگیر بود، اشاره کرد.

برزیل گرچه سه شنبه شب برابر کره شمالی با نتیجه 2 بر یک به پیروزی دست یافت اما برای گرفتن سه امتیاز این دیدار از کره شمالی با دشواری بسیاری روبرو بود.

این دومین بازی گروه G بود که برزیل با گل‌های مایکون(55) و الانو (72) دروازه کره شمالی را باز کرد و در دقایق پایانی جی یون نام توانست یکی از گل های خورده را جبران کند.

ESPN با تیتر" کره شمالی از با ارزش‌های صحنه جهانی" نوشت: "قبل از شروع بازی‌های گروه مرگ تنها سه تیم به حساب می‌آمدند و حالا ناگهان بعد از بازی کره شمالی - برزیل این گروه به چهار تیم خطرناک تبدیل شده اند. کره شمالی قدرت اراده را در آفریقای جنوبی نشان داد".

بی بی سی هم در گزارش خود نوشت: "بازی کره شمالی برابر برزیل به این جام جهانی که خیلی‌ها آن را کسل کننده می‌دانستند روح جدیدی داد. بازیکنان کره شمالی که تا دیروز ناشناخته بودند حالا بعد از شور و هیجانی که به جام آوردند می توانند سرشان را بالا بگیرند".

در ادامه این مطلب آمده است: " نمایش تاریخی کره شمالی جام جهانی را بالاخره به زندگی برگرداند و قلب تماشاگران را در شب سرد الیس پارک گرم کرد".

روزنامه سان هم از شجاعت بازیکنان کره تقدیر کرد و نوشت: "بالاخره کره شمالی شکست خورد. جنگجویان شجاع واژه " بره‌های مظلوم" را به تمسخر گرفتند و دروازه برزیل را فرو ریختند".

یورو اسپورت با تیتر "کره شمالی باخت اما تسلیم نشد" نوشت: "کره شمالی در اولین نمایش خود بعد از 44 سال دوری هرگز حریف تحقیر شده ای نبود".

تیم ملی برزیل

رسانه رسمی کره شمالی هم در واکنش به این نتیجه نوشتند تیم حضور مقتدرانه ای داشت و برابر برزیل با شهامت بازی کرد. آژانس خبری مرکزی کره شمالی گفت: "کره شمالی چند شانس گل خلق کرد و علیرغم باخت 2 بر یک روحیه خود را از دست نداد. این بازی از ابتدا نمایش قدرت تبدیل بازی دفاعی به حمله ای بود".

همچنین سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا هم در گزارشی در مورد عملکرد کره شمالی برابر برزیل نوشت: "در طول نود دقیقه بازی سه شنبه شب گوینده تلویزیونی آفریقای شمالی لحن تحقیر آمیزش از تیم کره شمالی را به ستایش از تیم و بازیکنان قرمز پوش تبدیل کرد."

"نماینده آسیا در اولین دیدار خود بازی منسجمی برابر برزیل قهرمان پنج دوره جهان نشان داد و 2 بر یک بازنده شد. قبل از بازی کره شمالی که بعد از 44 سال دوباره به جام جهانی برگشته بود مجریان پربیننده ترین شبکه تلویزیونی آفریقای جنوبی با انتقاد از تیم کره شمالی به مربی این تیم اشاره کردند که می خواسته تقلب کند و نام بازیکن دیگری را به عنوان دروازه بان معرفی کند."

" بازی هیجان انگیز کره ای‌ها در شب سرد ژوهانسبورگ که سرما به یک درجه بالای صفر رسیده بود اما روند گزارش گزارشگر را تغییر داد و بعد از بازی حرف هواداران بیرون استادیوم در کافه ها و بارها نه تیم پرستاره برزیل که نمایش شجاعانه کره شمالی بود."

رافائل تماشاگری که پیراهن فابیانو را بر تن داشت، در مورد این بازی اظهار داشت: "من از قدرت کره شمالی متحیر شدم. فکر می کردم برزیل 8 گل در این بازی بزند".

مونا طرفدار دیگری برزیلی که در آخر از پیروزی برزیل خوشحال بود، به بازی جونگ ته سه مهاجم کره شمالی اشاره می‌کرد و گفت: " شماره 9 کره خیلی قدرتمند بود. خیلی حیف شد که نتوانست گل بزند و واقعا خوب بود".

گوینده تلویزیونی در این خصوص خاطرنشان کرد: " دیدن بازیکنی با این انگیزه باور نکردنی بود. وی با تلاش عجیبی برای گل زدن تلاش می کرد".

تنظیم:سعید آقازاده