تبیان، دستیار زندگی
«بید مجنون» محصول سازمان سینمایی سوره ، درباره مرد نابینایی است كه پس از بینایی وارد مرحله جدیدی از زندگی و آزمایش الهی قرار می‌گیرد و زندگی او تغییر می‌كند. در این فیلم كه متن آن به صورت مشترك توسط فواد نحاس، سید ناصر هاشم ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معرفی کوتاه فیلم بید مجنون

«بید مجنون» محصول سازمان سینمایی سوره ، درباره مرد نابینایی است كه پس از بینایی وارد مرحله جدیدی از زندگی و آزمایش الهی قرار می‌گیرد و زندگی او تغییر می‌كند.

در این فیلم كه متن آن به صورت مشترك توسط فواد نحاس، سید ناصر هاشم زاده و مجید مجیدی به نگارش درآمده، پرویز پرستویی، رویا تیموریان، محمود بهرازنیا، صغری عبیسی، شراره دولت آبادی، ملیكا اصلانی و لیلا اوتادی به عنوان بازیگران اصلی به ایفای نقش پرداخته اند.

مجید مجیدی کارگردان و تهیه‌ كننده این فیلم است و سید سعید سید زاده اجرای طرح این پروژه را برعهده داشته است. جواد نوروز بیگی مدیر تولید، محمود كلاری مدیر فیلمبرداری، حسن حسندوست تدوین، بهزاد كزاز طراح صحنه، سید محسن موسوی طراح لباس و احمد پژمان آهنگساز این فیلم بوده اند.

«بید مجنون» از 19 مردادماه در سینماهای تهران و شهرستان ها به نمایش درآمده است. این فیلم با مضمونی اجتماعی، به داستان زندگی یوسف، یك استاد دانشگاه،‌ می ‌پردازد‏ كه ‌بینایی خود را بر اثر حادثه ای از دست داده و در بیمارستانی در فرانسه پس از سال ها بینایی خود را به دست می ‌آورد.

بید مجنون دربیست و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر موفق به دریافت چهار جایزه شد:

یدالله نجفی، سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری

پرویز پرستویی، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد

مجید مجیدی، سیمرغ بلورین بهترین كارگردانی

همچنین این فیلم جایزه ویژه سیمرغ بلورین بهترین فیلم ایرانی منتخب تماشاگران را به دست آورد.