تبیان، دستیار زندگی
من استعفای شمس را پذیرفته‌ام و صلاح نمی‌بینم كه بخواهم درباره شمس حرف بزنم. او هرچه از دستش برمی‌آمده انجام داده و من هم استعفای ایشان را پذیرفته‌ام
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیشنهاد جام جهانی در ایران

تیم ملی فوتسال ایران

عباس ترابیان، رییس كمیته فوتسال ایران از ملاقات با بلاتر استفاده كرد و پیشنهاد میزبانی جام‌جهانی فوتسال را به او داد، اما گویا بلاتر قولی به او نداده است: «در صحبتی كه با بلاتر داشتیم در واقع او هیچ قولی برای میزبانی جام جهانی 2012 به ما نداد. وقتی میزبانی یك كشور در رویدادی بین‌المللی به تصویب كمیته اجرایی فیفا می‌رسد دیگر امكان تغییرش وجود ندارد، بنابراین میزبانی تایلند درسال 2012 قطعی است اما بلاتر در عین حال گفت كه ما با قدرت برای گرفتن میزبانی جام جهانی فوتسال در سال 2016 تلاش كنیم و اگر همه موارد را داشته باشیم امكان گرفتن این میزبانی وجود خواهد داشت.»

رفتن به آفریقای‌جنوبی حاوی نكات آموزنده‌ای برای ترابیان بوده: «در زمانی كه برای حضور در كنگره‌ فیفا در آفریقای جنوبی بودیم به چشم خودمان دیدیم كه چطور در این كشور یك همیت ملی به وجود آمده بود. از نوجوان 10، 12 ساله تا پیرمرد 80 ساله همه پیراهن زرد تیم ملی كشورشان را برتن داشته و به هر نحوی خودشان را در میزبانی كشورشان درگیر می‌دیدند.

باید چنین وضعیتی در كشورمان هم به وجود بیاید یعنی سازمان و فدراسیون به تنهایی نمی‌توانند كارها را پیش ببرند.» او برای شروع دست نیاز به سوی شهرداری دراز می‌كند: «

باید امكانات سخت افزاری‌مان را آماده كنیم. با سعیدلو هم در این باره صحبت كرده‌ام و او هم اعلام كرده كه سازمان به هر نحوی آماده گرفتن این میزبانی است. من همین‌جا نخستین تقاضای فدراسیون را از شهرداری مطرح می‌كنم و آن این است كه یك قطعه زمین را در یك جای قابل قبول در اختیار فوتسال بگذارند تا سازمان تربیت بدنی یك ورزشگاه برای فوتسال احداث كند. این می‌شود همكاری سازمان تربیت بدنی و شهرداری برای گرفتن میزبانی جام جهانی 2016»

ترابیان در مورد دعوایش با شمس دیگر اظهارنظر نمی‌كند: «من استعفای شمس را پذیرفته‌ام و صلاح نمی‌بینم كه بخواهم درباره شمس حرف بزنم. او هرچه از دستش برمی‌آمده انجام داده و من هم استعفای ایشان را پذیرفته‌ام.»

تنظیم:سعید آقازاده