تبیان، دستیار زندگی
صبح امروز سید احمد خاتمی؛ امام جمعه موقت تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با حضور در محل موسسه تبیان، از نزدیک با فعالیت های موسسه آشنا شد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبیان؛ همچون یک دانشگاه

حضور سید احمد خاتمی در موسسه تبیان

صبح امروز سید احمد خاتمی؛ امام جمعه موقت تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با حضور در محل موسسه تبیان، از نزدیک با فعالیت های موسسه آشنا شد.

به گزارش روابط عمومی، سید احمد خاتمی در بازدید 2 ساعته خود از این موسسه ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع اعضای موسسه، تبیان را همانند یک دانشگاه و یا حوزه علمیه توصیف نمود.

حضور سید احمد خاتمی در موسسه تبیان

وی با اشاره به مشکلات موجود در زمینه حجاب و عفاف، بار دیگر هشدار  داده و از شرایط کنونی جامعه ابراز نگرانی کرد.

امام جمعه موقت تهران، با اشاره به پیشرفت های علمی کشور و کاهش تورم و ثبات مسکن از رئیس جمهور تقدیر کرده و در مسئله برخورد با بی حجابی در جامعه گله مند شد و لازمه پیشرفت و رشد در جامعه را تدین و دینداری عنوان نمود.

وی با تقدیر از مدیرعامل موسسه در خصوص ایجاد محیطی سالم در نوع پوشش و حجاب کامل کارکنان این موسسه، تبیان را الگوی ادارات و موسسات کشور توصیف نمود.

گفتنی است، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان در محل سالن کنفرانس موسسه با مدیرعامل و اعضاء هیئت مدیره تبیان دیدار کرد.

حضور سید احمد خاتمی در موسسه تبیان

در این نشست حجت الاسلام آقامیری؛ عضو هیئت مدیره و معاونت اطلاع رسانی تبیان، با ارائه توضیحاتی در خصوص بخش های مختلف سایت، بی طرفی در جناح های سیاسی را از ویژگی های بارز سایت تبیان عنوان نمود و رویکرد سیاسی تبیان را در حد اطلاع رسانی  صرف و بالا بردن سطح آگاهی کاربران بیان کرد.

حضور سید احمد خاتمی در موسسه تبیان

در ادامه، حجت الاسلام سلطانی مهاجر؛ مدیر دفتر تبیان قم، با تشریح بخش های مختلف حوزه علمیه مجازی در سایت، به ارائه آنلاین برخی از دروس خارج در حوزه علمیه تبیان اشاره کرد.

حضور سید احمد خاتمی در موسسه تبیان

سپس دکتر طالب پور؛ مدیرعامل موسسه، ضمن خیر مقدم به ایشان، به اهمیت جایگاه تبیان در فضای مجازی ایران و آمار بالای بازدیدکنندگان از سایت اشاره نمود و ضرورت وجود مرکز خدمات داده اینترنتی بومی در ایران بر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری را یادآور شد و به تشریح خدمات قابل ارائه در مرکز IDC تبیان پرداخت.

حضور سید احمد خاتمی در موسسه تبیان

مدیرعامل موسسه از یادداشت تفاهم کنسرسیوم صاحبان محتوا بین تبیان و سایر موسسات و نهادهای مهم فرهنگی کشور به منظور دسترسی آسان کاربران به محتوای ملی در قالب یک سایت، خبر داد و این امر را نویدبخش روزهای روشن در زمینه رشد محتوای فرهنگی کشور دانست.

حضور سید احمد خاتمی در موسسه تبیان

سید احمد خاتمی در حاشیه بازدید از بخش مرکز خدمات داده اینترنتی تبیان (IDC)، به اهمیت ورود علمای دینی کشور به عرصه فضای مجازی تاکید کرد.

در خاتمه نیز، با پیشنهاد ایجاد مناظره های رو در رو و یا از طریق دو نفر از شخصیت های مهم فرهنگی کشور در تبیان، خواستار کامل شدن فعالیت تبیان در زمینه فرهنگی شد.

لوح یاد بود

در خاتمه نیز، امام جمعه موقت تهران، در لوح یادبودی موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان را این گونه توصیف نمود:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله توفیق نصیب شد در تاریخ چهارشنبه 26/3/89 دیداری از موسسه تبیان داشته باشم. این موسسه را دانشگاه گسترده، حوزه علمیه وسیع، مرکز نشر معارف دینی و بشری برای اطلاعات مورد نیاز عموم دیدم. آنچه بر آن حساس بودم گرایشهای فکری در بین مسئولان محترم بود. بحمدلله گرایش مستقیم و ولایتمداری را دیدم بویژه مسئول محترم تبیان را که آشنائی بیش از بیست ساله با جناب ایشان دارم. جناب دکتر طالب پور هم دغدغه دینی دارند و هم تلاش برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در عرصه اینترنت بهرحال خدا را شاکرم که با دیدار از این موسسه فضای جدید و افق گسترده تری در عرصه فرهنگ یافتم. آرزوی توفیق برای عزیزان مسئول این موسسه دارم.

سید احمد خاتمی

تنظیم: هومن بهلولی