تبیان، دستیار زندگی
ژاپن برای طراحی تلویزیون‌های سه‌بعدی تلاش می‌كند تصور كنید كه مسابقات فوتبال را در شرایطی تماشا می‌كنید كه تلویزیون شما نه تنها بازیكنان را به صورت سه بعدی نشان می‌دهد بلكه به شما امكان می‌دهد كه هوای استادیوم را نیز استشمام...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تلویزیون سحرآمیز برای تماشای فوتبال

ژاپن برای طراحی تلویزیون‌های سه‌بعدی تلاش می‌كند

تصور كنید كه مسابقات فوتبال را در شرایطی تماشا می‌كنید كه تلویزیون شما نه تنها بازیكنان را به صورت سه بعدی نشان می‌دهد بلكه به شما امكان می‌دهد كه هوای استادیوم را نیز استشمام كنید و یا تابلوهای ثبت امتیازات را نیز لمس كنید.

به گزارش ایسنا، ژاپن در نظر دارد كه به عنوان یك پروژه‌ گسترده‌ی ملی این تلویزیون‌های سحرآمیز را با همكاری محققان ، شركت‌های فناوری و دانشگاه‌ها طراحی كرده و تا سال 2020 وارد بازار تجاری كند.

این تلویزیون به كاربران امكان می‌دهد كه بتوانند تصاویر را در كیفیت‌های عالی به صورت سه بعدی از هر زاویه‌ای تماشا كنند. در حالی كه شركت‌های فناوری، دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی در سراسر جهان پیشرفت‌هایی در زمینه‌ی تولید تصاویر سه بعدی مناسب برای تلویزیون داشته‌اند، اما طراحی فناوری‌هایی برای ایجاد حس لامسه و بو كردن به نسبت بحث برانگیزتر بوده و نیاز به تحقیقات بیشتر دارد.