تبیان، دستیار زندگی
نوع پوست دور چشم افراد مختلف، متفاوت است. کرم های زیر چشم نیز انواع گوناگونی دارند، بنابراین بهتر است که کرم ها...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نکاتی درباره خطوط دور چشم و لب

خطوط دور چشم

نوع پوست دور چشم افراد مختلف، متفاوت است. کرم های زیر چشم نیز انواع گوناگونی دارند، بنابراین بهتر است که کرم ها با تجویز پزشک مصرف شوند.

دکتر فرانک احسانی متخصص پوست و مو می گوید: تیرگی دور چشم در نژاد ایرانی شایع است. دور چشم برخی از افراد خشک است. چروک های این ناحیه از صورت در بعضی اشخاص هم ارثی است؛ به گونه ‌ای که دو خط عمیق در زیر چشم آن ها دیده می ‌شود که به این خطوط " خط دنیس " می ‌گویند.

برخی چین های زیر چشم نیز ظریف هستند اما بعضی چروک ها که چین های " پنجه کلاغی " یا " پا کلاغی " خوانده می‌ شوند در اطراف چشم با خندیدن به طور عمیق ایجاد می ‌شوند و از انقباض عضلات دور چشم ناشی می ‌شوند. کسانی که زیاد در معرض نور آفتاب هستند و مجبور هستند چشم‌ های شان را تنگ کنند از عضلات این ناحیه بیش ‌تر استفاده ‌می ‌کنند و چین‌ های پا کلاغی کنار چشم آن‌ ها ایجاد می ‌شود.

مجتبی امیری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) می گوید: پوست مانند هر ارگان زنده دارای رشد طبیعی است و افزایش سن عامل طبیعی در ایجاد چین و چروک در پوست است. برخی افراد به دلیل حالت‌ های روانی از یک عضله در صورت، بیش ‌تر استفاده می ‌کنند و در این گونه افراد چین ‌هایی در کنار چشم‌ ها، چین خنده یا روی پیشانی و چین اخم به وجود می ‌آید.

آگاهی داشتن از علت ایجاد چین و چروک، استفاده از عینک‌ های آفتابی و کرم ضد آفتاب از بروز چین و چروک در پوست جلوگیری می ‌کند.

کرم زیر چشم باید با نوع پوست همخوانی داشته باشد.

راه‌ های کاهش گودی دور چشم:

* مصرف زیاد مایعات بر کاهش گودی دور چشم موثر است.

* علاوه بر آن، انواع کم خونی بر گودی دور چشم اثر می‌ گذارد.

* از سوی دیگر، افرادی که عینک های ذره‌ بینی با نمره بالا می ‌زنند و یا مدت طولانی از رایانه استفاده می ‌کنند، لازم است به اندازه کافی بخوابند و مایعات و سبزیجات مصرف کنند.

* کرم های دور چشم انواع مختلفی دارند. برخی از آن ها حاوی مواد روشن کننده، اسیدهای خفیف میوه و انواع ویتامین ‌ها برای از بین بردن مشکلات مختلف زیر چشم هستند.

البته اگر زیر چشم فردی چروک ‌های پنجه کلاغی به وجود آمده باشد، کرم های دور چشم خیلی نمی ‌تواند موثر باشد بنابراین بهتر است که این شخص بوتاکس کند. این کار باعث می ‌شود که عضله دور چشم به طور موقت فلج شود و هنگام خندیدن منقبض نشود.

خطوط دور لب

خطوط دور لب و راه ‌های از بین بردن آن ها:

اگر این خطوط عمیق نباشد با کرم های ضد چروک درمان می ‌شود البته وجود خط دور لب در افراد مختلف، چه زن و چه مرد، طبیعی است و حتی کنار لب بچه‌ ها هم این خط ها دیده می ‌شود.

برای از بین بردن خط دور لب، می ‌توان از مواد آماده و استاندارد موجود در بازار استفاده کرد البته حتما متخصصان پوست یا جراحان پلاستیک باید این مواد را تزریق کنند.

روش دائمی ‌تری برای از بین بردن خطوط دور لب وجود دارد؛ در این روش، چربی از برخی از نقاط پُر چرب بدن مانند ران ‌ها و شکم کشیده و طی چند مرحله، دور لب تزریق می ‌شود. به این روش، پیوند چربی از خود فرد می ‌گویند.

البته استفاده از آمپول های آماده آسان تر است و اثرات آن ممکن است بین شش ماه تا 2 سال باقی بماند.

منابع:

ایسنا

فارس

اگر می خواهید با پزشکان سایت مشورت کنید، اینجا را کلیک کنید.

برای شرکت در بحث های انجمن سایت مرتبط با بهداشت و سلامت، اینجا را کلیک کنید.

*مطالب مرتبط:

حلقه سیاه اطراف چشم

پف‌ کردگی چشم

چرا چشم شما قرمز می شود؟

رفع سیاهی دور چشم

فواید خیار برای چشم و پوست

خطوط طولی و عرضی روی پوست

با خطوط پوستی که در بدن ایجاد می شود چه کنیم؟

اثرات و عوارض مواد آرایشی یا درمانی و حساسیت های پوستی

علل ایجاد چروک صورت و راه های درمان آن

توصیه‌های ضدچروک

بخش تغذیه و سلامت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.