تبیان، دستیار زندگی
در چهل و پنجمین نشست شورای هماهنگی مشاركت‌های اجتماعی شهر تهران كه به همت شهرداری منطقه 4 تهران برگزار شد، نشان ملی و بین‌المللی ساختار‌های اجتماعی تهران به رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اهدا شد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اهدای نشان ملی و بین‌المللی ساختار‌های اجتماعی تهران به دكتر خاموشی

دکتر خاموشی

در چهل و پنجمین نشست شورای هماهنگی مشاركت‌های اجتماعی شهر تهران كه به همت شهرداری منطقه 4 تهران برگزار شد، نشان ملی و بین‌المللی ساختار‌های اجتماعی تهران به رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اهدا شد.

دکتر خاموشی

به گزارش روابط عمومی، دکتر سید مهدی خاموشی در نشست شورای هماهنگی مشاركت‌های اجتماعی شهر تهران با تأکید بر فعالیت‌های ریشه‌ای در عرصه فرهنگ افزود: مسئولان فرهنگی باید نقش ریشه درخت تنومند فرهنگ را ایفا کنند و حکم برگ و شاخه آن را نداشته باشند.

وی در تشریح سخنانش عنوان داشت: بستر‌سازی و لزوم عملکرد ریشه‌ای در عرصه فرهنگ امری حیاتی و ضروری است که سازمان تبلیغات اسلامی سعی دارد با پرهیز از بزرگنمایی، به ایفای این مهم بپردازد.

حجت الاسلام و المسلمین خاموشی در بخش دیگری از صحبت‌هایش یاد‌آور شد: شهروندان حق دارند از نحوه و چگونگی تبلیغ دینی خبر داشته باشند.

در همین راستا وی به بیان پاره‌ای از فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در عرصه فرهنگ پرداخت و عرصه فضای مجازی را یکی از عرصه‌های مهمی دانست که سازمان در راستای اهداف متعالیه فرهنگی خود، به آن توجه ویژه دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن دعوت از شهروندان تهرانی به بازدید از سایت اینترنتی تبیان وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی، از بازدید روزانه یک میلیون نفر از این سایت فرهنگی- دینی خبر داد.

وی در ادامه از ساماندهی نهاد‌های مردمی در تبلیغ دین و ساماندهی بیش از 50 هزار تشکل دینی در کشور به عنوان یکی از فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در عرصه تبلیغات سنتی خبر داد و افزود: کار ما در سازمان، حمایت، هدایت و نظارت بر این گونه نهاد‌های مردمی است.

دکتر خاموشی

وی در ادامه اجمالاً به عملکرد برخی مجامع و موسسات وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان گوشه‌ای از فعالیت‌های سازمان اشاره داشت که حوزه هنری از بارزترین این موسسات وابسته بود.

دکتر خاموشی مهمترین حوزه‌های كاركردی حوزه هنری را فعالیت در عرصه ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در قالب‌های مختلف شامل فیلم، عکس، کتاب و ... دانست و تصریح كرد: نمونه موفق این فعالیت‌ها کتاب عزت شاهی در بحث انقلاب اسلامی و کتاب دا در عرصه دفاع مقدس است.

وی همچنین از کتاب‌های «شنام» و «کوچه نقاش‌ها» به عنوان تازه‌های نشر سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه دفاع مقدس نام برد و ابراز امیدواری کرد که این دو کتاب با استقبال گسترده مخاطبین روبرو شود.

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های ارزشمند انتشارات سوره مهر انتشاراتی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی، از انتشارات امیرکبیر و چاپ و نشر بین الملل به عنوان دیگر بازوان توانمند سازمان تبلیغات اسلامی در عرصه نشر نام برد.

خاموشی در بخش‌های پایانی صحبت‌هایش افزود: امروز در تلاقی فرهنگی بسیار مهم است که طبق نقشه پیش رویم.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران در عرصه فرهنگ اسلامی توفیقات مطلوبی داشته است، یادآور شد: امیدواریم بتوانیم فرهنگ ارزشمند و والای انقلاب اسلامی رابه جهانیان بیش از پیش بشناسانیم که همکاری میان مجموعه توانمند شهرداری تهران و سازمان تبلیغات اسلامی می‌تواند گامی در راستای نیل به این هدف والا باشد.

چهل و پنجمین نشست شورای هماهنگی مشاركت‌های اجتماعی شهر تهران 25 خرداد با حضور برخی از مدیران شهری و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در تالار وحدت تهران برگزار شد.

تنظیم: هومن بهلولی