تبیان، دستیار زندگی
ورزی : مدعی فیلمنامه مجیدی نیستم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ورزی : مدعی فیلمنامه مجیدی نیستم

محمد ورزی

محمدرضا ورزی، کارگردان سینما و تلویزیون در خصوص پروژه پیامبر به برنا، گفت: ترجیح می‌دهم در این زمینه حرفی نزنم زیرا نمی‌توانم مدعی کار آنها شوم ولی من زودتر از هر کسی این طرح را آغاز کرده بودم.

وی تصریح کرد: حال اگر آقای مجیدی می‌خواهد این طرح را بسازند خب بسازند. زیرا زندگی و دوران کودکی پیامبر را ده نفر می‌توانند بسازند و هیچ کس هم نمی‌تواند معترض شود، چرا که محتوا مشخص است و کسی هم از فیلمنامه فرد دیگر برداشت نکرده.

این کارگردان سینما تاکید کرد: تنها وجه اشتراک این دو اثر دوران کودکی پیامبر و تاریخ است ولی نگاه‌های نویسندگان متفاوت است.

یک کارگردان سینما و تلویزیون گفت: نمی‌توانم مدعی کار مجیدی شوم ولی من زودتر طرح پروژه «پیامبر» را آغاز کرده بودم.

وی در ادامه بیان داشت: من بعد از ابراهیم خلیل ا... در سال 1383 فیلمنامه «پیامبر» را نوشتم و در شبکه دوم سیما ثبت کردم و از اداره کل طرح و برنامه صدا و سیما هم مدرک دارم.

ورزی ادامه داد: همچنین کد تحقیق و نگارش گرفته‌ام و می‌توانم همه این مدارک را ارایه دهم. اما در حدود یک سال پیش فیلمنامه را در بانک فیلمنامه به ثبت رسانده‌ام.

این کارگردان اظهار داشت: ما در سال 1383 به دلیل کمبود بودجه از ساخت این پروژه منصرف شدیم زیرا من در پروژه ابراهیم خلیل‌الله واقعا دستم بسته بود و نمی‌خواستم مشکلاتی که در آن پروژه داشتیم دوباره تکرار شود.کارگردان سریال «سال‌های مشروطه» با اشاره به پروژه «پیامبر»، خاطرنشان کرد: ما در روزنامه در خصوص فیلمنامه «پیامبر» با نام «ستاره احمد» به آن پرداخته بودیم و اعلام کرده بودیم که قصد ساخت این پروژه را داریم.ورزی در خصوص مدعی بودن نسبت به پروژه «پیامبر» مجیدی گفت: من مدعی فیلمنامه آنها نیستم ولی یک نفر اعلام می‌کند می‌خواهد روی این فیلمنامه کار کند، بعد از مدتی فرد دیگر هم همین ادعا را می‌کند که این مسئله به لحاظ حرفه‌ای درست نیست.

وی ادامه داد: با همه این مسائل اگر مجیدی فیلم را بسازد خب ساخته است و نمی‌شود شکایت کرد چون پروژه تاریخی است و تاریخش در همه جا موجود است. همانطور که من پروژه «امیرکبیر» را دوباره ساختم، آیا سعید نیک‌پور مدعی اثر من شد و توانست به من اعتراض کند.

وی در ادامه افزود: این حرکت به لحاظ اخلاقی مشکل دارد ولی به لحاظ قانونی هیچ مشکلی ندارد.

کارگردان «تبریز مه آلود» در ادامه سخنان خود به سریال «تنهاترین‌ سردار» اشاره کرد و گفت: سال‌ها پیش یک‌نفر پیگیر ساخت سریال «تنهاترین سردار» بود تا بتواند این سریال را بسازد، ولی اتفاقاتی افتاد که کار از دست وی خارج و به هر دلیلی سرکوب شد، فرد دیگری آمد، نوشت و کار کرد، ولی کار نگرفت. ورزی خاطرنشان کرد: مسایلی هست که فراتر از قانون عمل می‌کند و من ایمان دارم اگر پروژه «پیامبر» حق من باشد به آن می‌رسم و اگر حق با مجیدی باشد در آن صورت کار مجیدی مطرح خواهد شد و معلوم می‌شود حق من نبوده است.

ورزی در ادامه افزود: ما درپی باقیات الصالحات هستیم و در نهایت اگر هر دو پروژه توسط من و مجیدی ساخته شود؛ جانشینان خدا که مردم هستند قضاوت خواهند کرد. وی در پایان گفت: اهمیت این پروژه‌ها به بودجه نیست، بلکه کار‌هایی بودند که با حداقل بودجه در بین مردم محبوب شدند و فیلم‌هایی که با سرمایه زیاد هم نتوانستند در بین مردم محبوبیت ایجاد کنند.