تبیان، دستیار زندگی
خواننده گروه پینک فلوید تصمیم دارد تا آلبومی را با تم های " دیوار" و " نیمه تاریک ماه" در مورد فجایع انسانی قرن بیست و یکم بسازد. به گزارش خبرنگار موسیقی " مهر "، "راجر واترز" خواننده، آهنگساز و نوازنده گروه موسیقی "پینک فلو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راجر واترز روزهای طلای پینک فلوید را برمی گرداند


راجر واترز خواننده گروه پینک فلوید تصمیم دارد تا آلبومی را با تم های " دیوار" و " نیمه تاریک ماه" در مورد فجایع انسانی قرن بیست و یکم بسازد.

به گزارش خبرنگار موسیقی "مهر"، "راجر واترز" خواننده، آهنگساز و نوازنده گروه موسیقی "پینک فلوید" در حال حاضر تصمیم دارد تا روزهای موفق این گروه را که با ساخت آلبوم هایی چون "دیوار" و "نیمه تاریک ماه" به دست آمده بود، از نو زنده کند.

واترز می خواهد تا با اجرای قطعاتی با موضوعاتی چون " فساد حکومت ها"،"تاثیرات پول و قدرت بر اجتماع" و "فشارهای اجتماعی" این تم ها را در فضای اپرا زنده کند.

او که از سال 89 تصمیم داشته تا اجرای اپرا را تجربه کند، حالا می خواهد اپرای "کا ایرا" را که بر اساس انقلاب فرانسه نوشته شده است، در روز 27 سپتامبر (5مهرماه) اجرا کند.

این اپرا که در اصل به زبان فرانسه نوشته شده بوده برای این کنسرت که سی دی های آن بلافاصله بعد از اجرای آن منتشر می شود، به انگلیسی برگردانده شده اند.

واترز که در این اجرا برای اولین بار است که به عنوان خواننده اپرا ظاهر می شود، معتقد است که فضای این کار شبیه به اجرای آثار "پوچینی " خواننده ایتالیایی اپرا است، اگرچه سعی کرده است تا آیتم های موسیقی راک را هم در آن بگنجاند.

او در مورد موضوعی که برای این اپرا انتخاب کرده گفته است: من با فجایع انسانی قرن اخیر آشنا هستم و برادرم را در جنگ جهانی دوم از دست داده ام. والدینم را هم به دلیل جنگ از کودکی از دست داده بودم و با مسائلی که در این کار اجرا می کنم ، از نزدیک آشنا هستم.