تبیان، دستیار زندگی
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم، ولایت فقیه را نماد حاکمیت نظام اسلامی دانست و تاکید کرد: متاسفانه با گذشت بیش از سی سال از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز بسیاری از افراد حقیقت ولایت فقیه، اختیارات و نقش ولایت فقیه را درک نکرده اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ولایت فقیه نماد حاکمیت نظام اسلامی است

آیت الله مصباح

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم، ولایت فقیه را نماد حاکمیت نظام اسلامی دانست و تاکید کرد: متاسفانه با گذشت بیش از سی سال از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز بسیاری از افراد حقیقت ولایت فقیه، اختیارات و نقش ولایت فقیه را درک نکرده اند.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم، دوشنبه شب، در دیدار با مهرداد بذرپاش رییس سازمان ملی جوانان، با اشاره به حوادث سال گذشته و فتنه بعد از انتخابات در کشور ابراز داشت: خوشبختانه این فتنه برطرف شد و فتنه گران و فتنه جویان نیز رسوا شده اند و موقعیت نیم بندی هم که داشتند، از بین رفته است و جامعه هوشیار و متوجه خطرهایی که علیه نظام و کشور بود، شده است.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم، با بیان اینکه ما نمی توانیم پیش بینی کنیم که در آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد، تاکید کرد: در طول تاریخ بشریت نیز حوادثی رخ داده که برای مردم قابل پیش بینی نبوده است.

وی برخی از فراز و نشیب ها و حوادث را غیر قابل پیش بینی دانست و ابراز داشت: در زمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام راحل، جریاناتی بوجود آمد که پیش بینی نمی شد، امروز نیز این وضع ممکن است اتفاق بیفتد و تحولاتی پیش بیاید که قابل پیش بینی نباشد.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم، با اشاره به فلسفه بعثت انبیا و اولیا الهی بیان داشت: خداوند تبارک و تعالی از بدو خلقت انسان برای روشن شدن حق، انبیا و اولیا را فرستاده است.

وی با اشاره به عظمت انقلاب اسلامی، بسیاری از ابعاد انقلاب را ناشناخته توصیف و تاکید کرد: مردم ایران به رهبری امام راحل، در شرایطی که رژیم پهلوی خفقان عجیبی ایجاد کرده بود، راه پیروی از حق و امام راحل را دنبال کردند و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.

آیت الله مصباح یزدی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به حق نباید ناامید شد بلکه باید به دنبال راه امید برای عبور از تنگناها بود خاطرنشان کرد: به هر میزان امکانات ما بیشتر باشد، تکلیف ما نیز بیشتر خواهد بود و باید با بصیرت به سراغ مسائل رفت.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم، با بیان اینکه افرادی که از فهم و بصیرت بالاتری برخوردار هستند، باید برای آسیب ها فکر کنند و راه های برون رفت از آسیب ها را بیابند گفت: اشخاصی که تدبیرشان کم است، توقعی از آن ها نمی رود، اما کسانی که فهم بیشتری دارند از آن ها توقع بیشتری وجود دارد و این گونه افراد که از دوراندیشی و فراست نیز برخوردار هستند، باید حوادث را پیش بینی کرده و راه های مقابله با آن را نیز واکاوی و شناسایی کنند.

رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) قم، در ادامه با اشاره به جایگاه ولایت فقیه در آموزه های دینی و اسلامی تصریح کرد: ولایت فقیه، نماد حاکمیت نظام اسلامی است، اما برخی از افراد در دوره هایی درصدد حذف این نماد و اصل مهم برآمدند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم، در ادامه با اشاره به اقدامات و ظرفیت های سازمان ملی جوانان، خطاب به مسؤولان این سازمان تاکید کرد: این سازمان باید با بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل موجود، ساختارها و زیربناهای بیشتری را برای ترقی و تقویت باورهای دینی در نسل جوان کشور ایجاد کند و با بهره گیری از شیوه های نوین و مناسب، روحیه ایمانی و اعتقادی جوانان را ارتقا دهد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری، خطاب به رییس سازمان ملی جوانان کشور گفت: شما باید در اقدامات و فعالیت های خود به گونه ای برنامه ریزی کنید که بتوانید نسل جوان کشور را متناسب با روحیات شان به سوی ارزش های اسلامی سوق دهید و تحقق این امر مهم با تقویت ایمان و روحیه دینی و مهندسی فرهنگی امکان پذیر است.

آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه متاسفانه با وجود گذشت بیش از سی سال از شکل گیری انقلاب اسلامی، ما از ساده ترین ابزارها برای کارهای مهم بهره نگرفته ایم گفت: هنوز بسیاری از مسؤولان حقیقت ولایت فقیه، منشا، حدود، اختیارات و نقش ولایت فقیه را نمی دانند و باید به این امور مهم توجه بیشتری صورت گیرد.