تبیان، دستیار زندگی
وحید مرادی: كار مربیان داخلی عالی بود محمد علیرضایی در رقابتهای قهرمانی گرو‌ههای سنی آسیا در تایلند و در رشته‌ی 50 متر قورباغه برای نخستین بار در تاریخ شنای كشور ركورد آسیا را شكست و نام خود را در كتاب ركوردها ثبت كرد و به ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درخشش شناگران ایرانی در آسیا

وحید مرادی:
كار مربیان داخلی عالی بود


محمد علیرضایی در رقابتهای قهرمانی گرو‌ههای سنی آسیا در تایلند و در رشته‌ی 50 متر قورباغه برای نخستین بار در تاریخ شنای كشور ركورد آسیا را شكست و نام خود را در كتاب ركوردها ثبت كرد و به تاریخ پیوست. رییس فدراسیون شنا در مورد این ركوردشكنی گفت: تاكنون شناگران ایران در این مسابقات كار ارزشمندی انجام داده‌اند.

وحید مرادی اظهار داشت: صعود شناگران كشورمان به فینال و كسب مدال طلای علیرضایی و ثبت ركورد 29 ثانیه و 20 صدم ثانیه برای آسیا كار بسیار بزرگی است. او افتخار بسیار بزرگی آفرید و ركورد آسیا را از شناگر چینی گرفت و به تاریخ پیوست. این برای نخستین بار است كه یك شناگر ایران دست به چنین كاری زده و شنای ایران را در حد آسیا مطرح كرد.

وی افزود: علاوه بر شناگران، شیرجه روهای ایران نیز درخشیدند. مجتبی ولی‌پور نوجوان 14 ساله ایران و قائم میرابیان در رده‌ی سنی عموم در ماده‌ی 3 متر تخته نیز مدال برنز كسب كردند كه نشان دهنده‌ی آغاز تحول در شنای ایران است.

رییس فدراسیون شنا با تاكید بر این كه ثبت ركورد آسیا برای علیرضایی آغاز یك جهش در شنای كشور است؛ خاطر نشان كرد: پس از این كه نتیجه‌ی علیرضایی مشخص شد و او را به عنوان ركورددار جدید آسیا معرفی كردند مقامات برگزاری مسابقات، كمیته تشكیلاتی رقابت‌ها و وزیر ورزش و توریسم تایلند به مسوولان ایرانی تبریگ گفتند. برای كشورهای دیگر هم تعجب‌آور بود كه یك شناگر از ایران ركورد آسیا را شكست.

مرادی اعزام نخبه‌های شنای كشور به صورت بورسیه برای آموزش در كشورهای پیشرفته را از برنامه‌های آینده فدراسیون شنا دانست و گفت: دانستن این كه علیرضایی با اتكا به مربیان داخلی تا این حد رشد كرده، ارزش مدال وی را افزایش می‌دهد. در ایران شناگران برجسته‌ی بسیاری وجود دارند كه برای استفاده از آنها اردوهای برون مرزی در كشورهای پیشرفته دنیا و استفاده از تجربیات آنها را مد نظر داریم.

وی ادامه داد: آغاز مسابقات شنای رده‌های سنی در تایلند برای شنای ایران بسیار خوشحال كننده بود. منتظر هستیم تا دیگر شناگرانمان در روزهای آتی نیز مدال‌های بیشتری را برای كاروان ایران كسب كنند. این موفقیت را به مردم شریف ایران، كمیته‌ی ملی المپیك، سازمان تربیت بدنی و تمامی افرادی كه برای ورزش كشور تلاش می‌كنند تبریك می‌گویم.

فینال 50 متر قورباغه بعدازظهر روز جمعه در شهر بانكوك برگزار شد و طی آن محمد علیرضایی دارنده‌ی مدال نقره‌ی دوره گذشته این رقابت‌ها با زمان 29 ثانیه و 20 صدم ثانیه علاوه بر كسب مدال طلای این دوره از مسابقات، ركورد این ماده را در آسیا كه در اختیار شناگر چینی با زمان 29 ثانیه و 68 صدم ثانیه بود، به میزان 48 صدم ثانیه بهبود بخشید.

 شناگر ایرانی رکورد آسیا را زد