تبیان، دستیار زندگی
تیم والیبال ایران ششم شد پیروزی تیم بسكتبال برابر پرتغال تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار خود در بیست و سومین دوره‌ی مسابقات یونیورسیاد برابر لهستان شكست خورد. در این دیدار كه برای كسب عنوان پنجمی این دوره از مسابقات بو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نتایج روز پایانی مسابقات جهانی دانشجویان


تیم والیبال ایران ششم شد

پیروزی تیم بسكتبال برابر پرتغال

تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار خود در بیست و سومین دوره‌ی مسابقات یونیورسیاد برابر لهستان شكست خورد.

در این دیدار كه برای كسب عنوان پنجمی این دوره از مسابقات بود، تیم ملی كشورمان با حساب سه بر یك و با نتایج 25 بر 21، 24 بر26، 25 بر 17 و 27 بر 25 برابر حریف خود لهستان شكست خورد و عنوان ششمی این دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد.

در ادامه‌ی برگزاری مسابقات بیست و سومین دوره‌ی یونیورسیاد تیم ملی بسكتبال دانشجویان كشورمان در مصاف با تیم پرتغال با حساب 80 بر 71 پیروز شد تا آخرین دیدار خود را برای كسب عنوان هفدهم برابر تیم اسلواكی برگزار كند.

عباس صمیمی پس از عدم موفقیت در ازمیر:

مشكل روحی ندارم؛ مربی خوب و زمین پرتاب می‌خواهم

اگر مدال دوحه را می‌خواهیم، مسئولان باید امكانات خوبی به ما بدهند

قهرمان پرتاب دیسك كشورمان پس از حذف در مسابقات پرتاب دیسك یونیورسیاد دانشجویان گفت: مشكل روحی ندارم و مسئولان فدراسیون باید مشكلات دیگر من را حل كنند. من دو نیاز مهم دارم یكی مربی خوب و دیگری زمین مناسب برای پرتاب است.

عباس صمیمی با انتقاد از كارشناسان و صاحب نظرانی كه همواره وی را در آستانه‌ی ورود به مسابقات دارای مشكل روحی می‌دانند، یاد آور شد: اگر آنها می‌خواهند نظر كارشناسی دهند من را در ابعاد تكنیكی یاری كنند. این موضوع كه من در مسابقات به مشكل برمی‌خورم و قدرتم در روز پایانی كاهش می‌یابد به عدم برنامه‌ریزی دقیق برمی‌گردد، چرا كه ما اگر در ابتدای سال بدانیم در چه مسابقاتی باید شركت كنیم، مسلما شرایط بسیار تفاوت می‌كند. من تصور می‌كنم بیشتر دوومیدانی كاران با این مشكل روبرو هستند.

وی كه از سال 75 عضو تیم دوومیدانی است، تصریح كرد: در تمام سال‌ها بهترین ركوردهایم را در مسابقات برون مرزی زده‌ام اما با این وجود برخی گفته‌ها از سوی كارشناسان در مورد كاهش روحیه‌ی من از یك سال گذشته است كه این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی با تاكید بر نیاز به مربی خوب و زمین مناسب برای پرتاب خاطر نشان كرد: آیا یك مقام ورزشی در ایران وجود دارد كه روزی سه ساعت زمین مناسب برای پرتاب در اختیار من بگذارد تا تمریناتم را به خوبی انجام دهم و انگیزه‌هایم را برای كار بهتر حفظ كنم؟

وی كه به جز شهر خود در شهر دیگری امكان تمرین كردن ندارد، تاكید كرد: من متاهل هستم و شرایطم با دوران مجردی تفاوت دارد. نمی‌توانم در شهری به غیر از اصفهان تمرین كنم. زمین تمرین مهم‌ترین مشكل من است. البته رییس كمیته‌ی ملی المپیك برای حل این مشكل قول مساعد داده است.

صمیمی گفت: در اردوهای مختلف حضور داشته‌ام و از نظر من بهترین محل برای كمپ تمرینی مكانی است كه غذاخوری، خوابگاه، زمین تمرین و ساختمان بدنسازی داشته باشد. اما واقعا جای تاسف دارد كه این امكانات برای ورزشكاران ما فراهم نمی‌شود. به جز من سایر نفرات نیز تنها توانایی‌های خودشان را نشان می‌دهند.

صمیمی تصریح كرد: ما تنها مجموعه‌ی آفتاب انقلاب را برای تمرین داریم. آن هم در صورتی كه زمین اصلی را در اختیار ما بگذارند. آنجا نیز غذاخوری و خوابگاه ندارد.

وی در ادامه تاكید كرد: اگر مسوولان می‌خواهند در دوحه مدال كسب كنیم باید امكانات خوبی به ما بدهند.

صمیمی با اشاره به اعتقاد كارشناسان در مورد مسایل روحی گفت: كارشناسانی كه در این زمینه ابراز نظر می‌كنند یا در مسابقه‌ای شركت نكرده‌اند و یا از حد آسیایی بالاتر نرفته‌اند. آنها آنقدر بر روی مسایل روحی تاكید می‌كنند كه كم كم به من تلقین می‌شود كه نظر آنها درست است.

وی افزود: این كارشناسان تصور می‌كنند با حرف‌های خود به من كمك می‌كنند، اما شرایط روحی من بدتر می‌شود و اگر آنها واقعا قصد كمك كردن دارند در مورد مسایل تكنیكی به من كمك كنند.

صمیمی در مورد مربی پیشنهادی‌اش گفت: مربی‌ای كه من از وی صحبت می‌كنم اگر در ایران بود به هر قیمت وی را راضی به همكاری می‌كردم. من به مربی‌ای احتیاج دارم كه خودش یا پرتابی بالای 60 متر انجام داده باشد یا شاگردانی داشته باشد كه بالای 60 تا 65 متر پرتاب كرده باشند. در حالی كه در ایران چنین مربی‌ای وجود ندارد و این وظیفه‌ی فدراسیون است كه برای من مربی‌ای در این سطح انتخاب كند.

وی در رابطه با مربیان خارجی نیز كه می‌توانند با وی همكاری كنند گفت: « لیستنیس» كوبایی و «جوزف ویسكات» مجارستانی حاضرند با محدودیت مالی ما به من كمك كنند. اما با این وجود باید شرایطی مانند زمین مناسب در اختیار آنها وجود داشته باشد تا بتوانند مربی‌گری من را بر عهده بگیرند. تصور می‌كنم اگر زمین مناسب وجود نداشته باشد آنها از قبول این مسوولیت خودداری می‌كنند.

وی در رابطه با بیست و سومین دوره‌ی مسابقات یونیورسیاد و كسب نتایج دوومیدانی‌كاران در این مسابقات گفت: مسابقات دوومیدانی امسال نسبت به مسابقات دو سال گذشته كه در كره برگزار شد و مسابقات قهرمانی در پاریس از سطح بسیار خوبی برخوردار است و من تصور می‌كنم به دلیل بعد مسافت نسبت به كشورهای اروپایی، قهرمانان بسیاری در این مسابقات شركت كرده‌اند و سطح ركوردها بسیار بالا است. در رشته‌ی پرتاب‌ها بیشتر افرادی كه در مسابقات جهانی هلسینكی حضور پیدا كرده بودند در این مسابقات حضور داشتند. پانزده ورزشكار كه بالای شصت متر ركورد زده‌اند در ازمیر حضور یافتند.

وی ادامه داد: من هم اكنون مشكل خاصی ندارم و كار مربیگری را خودم انجام می‌دهم و مجبورم نیمی از انرژی خود را بر روی كار بگذارم.

صمیمی در ارزیابی سایر دوومیدانی كاران كشورمان در این مسابقات نیز تصریح كرد: در این مسابقات بعد از سجادی كه بهترین نتیجه را در مسابقات دانشجویان دارد، روح الله عسگری هفتم شد كه فارغ از ركورد كشوری، نتیجه‌ی خوبی بود و عاكفیان نیز به فینال مسابقات راه پیدا كرد كه این نیز از جمله مسایلی است كه در تاریخ ورزش دوومیدانی و مسابقات دانشجویی در كشورمان كم نظیر است. من از مسوولان ذیربط در وزارت آموزش عالی تشكر می‌كنم كه این اعتماد را به ورزش دوومیدانی داشتند تا بتواند در این مسابقات حضور پیدا كند و بتواند قابلیت‌های خود را نشان دهد.

وی افزود: من تصور می‌كنم دوومیدانی كاران كشورمان با توجه به تجربه‌ی این مسابقات، بتوانند در رقابت‌های 2007 تایلند مقام بهتری كسب كنند.

صمیمی در پایان خاطر نشان كرد: پس از پایان مسابقات ازمیر با ده روز استراحت باید در مسابقات آسیایی كره‌ی جنوبی شركت كنم.

تیم دوومیدانی 4 در 400 متر ایران حذف شد

تیم دوومیدانی 4 در 400 متر ایران در بازی‌های یونیورسیاد جهان حذف شد.

در ادامه‌ی رقابت‌های دوومیدانی یونیورسیاد جهان تیم دوومیدانی 4 در 400 متر ایران متشكل از بهروز مهدوی، ابوالفضل دهنوی، احسان مهاجر شجاعی و محمد عاكفیان در دور مقدماتی به رقابت پرداختند كه نتوانستند مسابقه‌ی خود را به پایان برسانند. در این گروه تیم‌های لهستان و قزاقستان به عناوین اول و دوم دست یافتند.

در پایان برگزاری سی و دو ماده از پنجاه و دو ماده دوومیدانی یونیورسیاد، روسیه با شش طلا، سه نقره و سه برنز در صدر است و اوكراین با سه طلا، چهار نقره و دو برنز در مكان دوم قرار دارد. چین نیز با سه طلا، چهار نقره و یك برنز در مكان سوم ایستاده است.

مهاجر شجاعی در دو 800 متر ششم شد

نماینده دو میدانی ایران در رشته هشتصد متر مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان به مقام ششم دست یافت.

احسان مهاجر شجاعی دونده كشورمان با ثبت زمان یك دقیقه و 47 ثانیه و 96 صدم ثانیه عنوان ششم بیست و سومین دوره مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان در ازمیر تركیه را كسب كرد.

دوندگانی از كشورهای برزیل تركیه‏‏ و روسیه مقامهای اول تا سوم این ماده را به خود اختصاص دادند.

پیروزی ایران برابر ایرلند

تیم ملی فوتبال دانشجویان ایران از سد ایرلند گذشت.

تیم ملی فوتبال دانشجویان ایران در آخرین دیدار خود در یونیورسیاد دانشجویان با نتیجه 3 بر 1 و با گلهای احمد جمشیدیان ، سعید دقیقی و سعید عابدی از سد تیم ملی فوتبال دانشجویان ایرلند گذشت.

تیم ایران با این پیروزی به مقام یازدهمی بیست و سومین دوره مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان در ازمیر تركیه دست یافت.