تبیان، دستیار زندگی
قبول دارم بد بازى كردیم واحدى نیكبخت: از این لاغرتر شوم مى میرم! علیرضا واحدى نیكبخت پس از پیوستن به الوصل امارات دیگر نتوانست در حد و اندازه هاى لازم ظاهر شود. او پس از حضور زندى در تیم ملى دچار مصدومیت شد و همه عوامل دست ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قرارداد جدید نیکبخت،کاظمیان،گل محمدی و سیدعباسی


قبول دارم بد بازى كردیم

واحدى نیكبخت: از این لاغرتر شوم مى میرم!

علیرضا واحدى نیكبخت پس از پیوستن به الوصل امارات دیگر نتوانست در حد و اندازه هاى لازم ظاهر شود. او پس از حضور زندى در تیم ملى دچار مصدومیت شد و همه عوامل دست به دست هم داد تا علیرضا افت كند. حالا او براى بازگشت به روزهاى اوج قید خیلى چیزها را باید بزند.

**چرا به ژاپن باختید؟

<بد بازى كردیم و باختیم. دیگر اینكه فوتبال است. آنها هم در تهران به ما باختند.

**گذشته از باخت، خوب هم بازى نكردید؟

<قبول دارم خوب كار نكردیم. چند جابه جایى در تیم بود و چند نفر از بازیكنان اصلى ما هم نبودند.

**خود شما هم خوب بازى نكردید؟

<قبول دارم. انتظار از من بیشتر از اینهاست اما واقعیت این است كه من اعتماد به نفس خود را از دست داده ام و این با یك بازى درست نمى شود. باید از استقلال شروع كنم. اگر چند بازى پشت سر هم خوب كار كنم آن موقع مى شوم همانى كه انتظار دارند.

**به نظر مى رسد اضافه وزن دارى و كند شده اى؟

<نه بابا، چه اضافه وزنى؟ از این لاغرتر شوم كه مى میرم. مشكل اینها نیست. باید صبر كنید تا سر فرم برسم.

**درباره جابه جایى كه انجام دادى نظرت چیست؟

<برهانى مشكل داشت و برانكو از من مى خواست كه به او كمك كنم.

**موضوع بازى در ویارئال چه شد؟

<هیچى، نمى روم. مى خواهم این فصل (6-7 ماه) را در ایران بمانم تا قراردادم تمام شود.

بعد از مذاكرات جدى با كایزرسلاترن او با پرسپولیس ثبت كرد

كاظمیان دروازه خالى را به اوت زد

عقربه هاى ساعت هنوز روى عدد 4 نرسیده بود كه جواد كاظمیان در هیأت فوتبال قراردادش را با پرسپولیس براى یك فصل دیگر ثبت كرد. البته او شب قبل شرایط چندان خوبى نداشت. انتخاب بین پرسپولیس و كایزرسلاترن كه نزدیك یك ماه تمام برنامه هاى كاظمیان را تحت تأثیر قرار داده بود بالاخره به سمت پرسپولیس چرخید تا پیراهن شماره 9 یك سال دیگر هم متعلق به او باشد. كاظمیان در شرایطى به كایزرسلاترن نرفت كه بلیت پرواز به آلمان دیشب OK شده بود و هیچ مشكلى از این بابت وجود نداشت، هرچند او دوبار دیگر هم مسافرتش را كنسل كرده بود. پیشنهاد لاترن تقریباً از یك ماه پیش مطرح شد. در آن مقطع لاترنى ها علاقه خود را به جذب مهدوى كیا اعلام كرده بودند ولى مبلغ بالایى كه هامبورگ براى صدور رضایتنامه مهدى مى خواست همه چیز را منتفى كرد ولى تلاش مسؤولان لاترن متوقف نشد. مربى كایزرس كه براى تماشاى بازى جواد نكونام مقابل پارك رنجرز به لندن رفته بود از عملكرد كاظمیان خوشش آمد و همانجا پیشنهاد جدى باشگاه را در اختیار فاضلى گذاشت. «رنه یگى» مدیر باشگاه در سفرى كه به تهران داشت بعد از مذاكره با مسؤولان پاس وضعیت كاظمیان را هم پیگیرى كرد و بعد از مطلع شدن از اینكه جواد بازیكن آزاد است شرایط را تمام شده قلمداد كرد.

یگى حتى در كیكر هم از تمایل باشگاه به جذب كاظمیان خبر داد تا همه شرایط براى حضور او در بوندس لیگا رسمى شود، اما قرارهاى كاظمیان براى حضور در لاترن یكى بعد از دیگرى كنسل مى شد. اول قرار بود او در مالزى از اردوى تیم ملى جدا شود و بعد از برگزارى جلسه معارفه با كایزرسلاترن و شركت در چند جلسه تمرینى براى همراهى تیم ملى به ژاپن برگردد ولى این سفر به خواسته خود جواد انجام نشد.

قرار بعدى به پایان بازى ژاپن _ ایران موكول شد. فاضلى بلیت سفر به ژاپن را نهایى كرد تا از آنجا همراه كاظمیان براى ثبت نهایى قرارداد راهى آلمان شوند اما دوباره با استدلال اینكه: «مى خواهم بیشتر فكر كنم.» موضوع كنسل شد.

این در شرایطى بود كه یگى با رایزنى هایش ترتیب اخذ سریع گذرنامه براى كاظمیان را داده بود و همه شرایط به خوبى پیش مى رفت.

موضوعى كه در نهایت باعث دلخورى مدیر برنامه هاى او شد تا وضعیت موجود تغییر قابل توجهى كند. كاظمیان با تأكید روى دلایلى مثل؛ شرایط خاص خانوادگى، عدم حضور در تمرینات آماده سازى و پایین بودن رقم قرارداد، لژیونر شدن خود را منتفى كرد.

او در شرایطى كه مى توانست خیلى راحت حضور در بوندس لیگا را تجربه كند همه چیز را به آینده موكول كرد. البته احتمالاً كاظمیان به این موضوع توجه نكرد كه كم شدن سهمیه خرید بازیكنان غیر اروپایى در فصل بعد و احتمال نیمكت نشینى او در بازیهاى جام جهانى تا چه اندازه شانس او را براى انتقال به باشگاه هاى خارجى كم مى كند. اگر تصمیم دیروز شماره 9 پرسپولیس اشتباه بزرگى باشد، این اشتباه سرنوشت او را به شدت تحت تأثیر قرار خواهد داد.

داود با پرسپولیس 2 ساله بست

سید عباسى اول گریان بعد خندان!

داود سید عباسى دیروز ابتدا به هیأت فوتبال رفت تا برگه مالیات خود را از فتاحى نماینده باشگاه سپاهان بگیرد اما هیچ خبرى از سپاهانى ها نبود تا با ناراحتى و چشم هاى پر از اشك با ساكت تماس بگیرد. داود بعد از تلفن به باشگاه متوجه شد كه نماینده سپاهان در فدراسیون منتظر او است تا رضایتنامه او را مهر كند و برگه مالیاتى اش را تحویل بدهد. داود با نماینده پرسپولیسى ها به فدراسیون رفت و توانست قرارداد 2 ساله خود را با پرسپولیس ثبت كند. سید عباسى دیروز به خبرنگار ما گفت: «از قول من از ساكت و باشگاه سپاهان تشكر كنید. » برخى مبلغ قرارداد داود با پرسپولیس را حدود 100 میلیون تومان برآورد مى كنند.

او براى دو فصل 240 میلیون از سایپا مى گیرد

مؤمن زاده: پرسپولیس معطل كرد با سایپا بستم

احمد مؤمن زاده بعد از كلى كش و قوس سرانجام با سایپا بست. مهاجم فصل پیش فولاد براى این دو فصل 240 میلیون از سایپا مى گیرد. او در حالى دو ساله بسته كه مى گوید یك فصل بیشتر در تیمى نمى ماند! پس از همین حالا مى شود پیش بینى كرد كه او در پایان فصل آینده به تیم دیگرى مى رود.

**نرفتى پرسپولیس؟

< پول نقد مى خواستم، ندادند. چرا مى رفتم؟

**پروین چه گفت؟

< چك مى داد، قبول نكردم.

**چقدر مى خواستى؟

زیاد! روزنامه ها مبلغش را داشتند.

**چرا رفتى سایپا؟

< آن طرف معطل كردند، مجبور شدم ببندم.

**فولاد كه بهتر بود؟

< حالا دیگر. نمى شد بمانم. سعى مى كنم یك فصل بیشتر در تیمى بازى نكنم!

**فولاد فصل بعد در آسیا بازى مى كند.

< مهم نیست! با استقلال در لیگ قهرمانان بازى كرده ام، محتاج نیستم.

**و هدفت در سایپا؟

< هدف خاصى ندارم. ان شاءالله مى رویم بالاى جدول.

گل محمدى: پرسپولیس نمى تواند رضایتنامه ندهد!

یحیى با صبا نبست!

یحیى گل محمدى قراردادش را با صبا ثبت نكرد! تعجب نكنید. نه، او نظرش را عوض نكرده بلكه فقط به خاطر 2 روز كارش لنگ مانده. 2 روز از مهلت قرارداد یحیى با پرسپولیس مانده. به همین خاطر وقتى دیروز او به هیأت فوتبال رفت تا ثبت كند، گفتند: متأسفیم، نمى شود.

یحیى اما پاى قراردادش را امضا كرد تا على رغم پایان یافتن مهلت نقل و انتقالات دو روز دیگر رسماً ببندد. گل محمدى دیروز از مبلغ قراردادش حرف نزد ولى گفته مى شود بابت 2 سال 350 میلیون مى گیرد.

**مشكل چه بود؟

<تا 31 مرداد ماه با پرسپولیس قرارداد دارم. گفتند رضایتنامه بیاور.

**امروز فرصت تمام است.

<مشكلى نیست. پاى قرارداد را امضا كردم.

**گفتند، رضایتنامه بیاور؟

<امروز و فردا مى روم باشگاه رضایتنامه را مى گیرم.

**خب 2 روز منتظر بمان.

<این هم حرفى است.

**اگر بروى دنبال رضایتنامه، مى دهند؟

<(مى خندد) نمى توانند ندهند!

**اگر ندادند!

<خیالت راحت، مى دهند.

**با پرسپولیس مشكل دارى؟

<نه.

**چرا جدا شدى؟

<اهمیت نمى دادند. مهم نبود بمانم یا بروم.

**و تو تصمیم گرفتى بروى.

<بله، انتخاب صبا درست بود. تیم بى حاشیه اى است، اینجا راحتم و موفق مى شوم.

**پرسپولیس بد تا كرد؟

<خیلى ناراحت شدم.

**پول خوب مى دادند، رفتى صبا.

<نه، به خدا پول مهم نیست. چند سال براى پرسپولیس بازى كردم. این تیم را بدون پول دوست دارم. ولى...

**چقدر پول گرفتى؟

<تا حالا 20 درصد.

**به پرسپولیس پول مى رسد؟

<آره، 20 درصد به آنها مى رسد.

**چرا؟

<قانون مى گوید. جدیداً تصویب كردند.

 اخباری داغ از نقل و انتقالات فوتبال ایران(4) 

 اخباری داغ از نقل و انتقالات فوتبال ایران(3)