تبیان، دستیار زندگی
با انتقاد از برخی از رسانه‌ها که تولد شهید مصطفی چمران 18 اسفند ذکر می‌کنند، افزود: تولد واقعی شهید چمران دهم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چمران از نگاه سید مهدی شجاعی

رئیس بنیاد شهید چمران با اشاره به فضای فعالیتی گسترده در زمینه شخصیت بزرگ و والای شهید مصطفی چمران، گفت: سید مهدی شجاعی زندگینامه کامل شهید چمران را به نگارش در خواهد آورد و ابراهیم حاتمی‌کیا نیز روایت حضور آن شهید در پاوه را به تصویر می‌کشد.

شهید چمران

به گزارش فارس، مهدی چمران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در طول سال‌های اخیر فیلم، مستند و برنامه‌ای در خور شأن مصطفی چمران ساخته نشده است. و باید هنرمندان و نویسندگان با توجه به سرمایه‌گذاری و اعتبارات خوبی که در سال جدید برای وزارت ارشاد مشخص شده است برنامه‌هایی برای شناخت هر چه بیشتر شهید مصطفی چمران به نسل کنونی جامعه انجام دهند.

وی با بیان اینکه شخصا در دهه شصت نویسندگی برنامه "کوچ تا عروج " را به عهده داشته است، گفت: فیلمنامه و مستندهای بسیاری در کشور برای شهید چمران تهیه شده ولی به واقع هنوز فیلم کامل و جامعی از این شهید بزرگوار ساخته نشده است.

چمران با اشاره به اینکه سیدمهدی شجاعی زندگینامه مفصل و کامل شهید مصطفی چمران را در دست تهیه دارد تا بتوان از این مجموعه فیلم‌های سینمایی نیز تهیه کرد، افزود: ابراهیم حاتمی‌کیا نیز بخشی از زندگی شهید چمران مربوط به رویداد قهرمانانه پاوه را برای ساخت در دست اقدام دارد.

هیچ ارتباطی با فرزندان شهید مصطفی چمران ندارم

رئیس بنیاد شهید چمران با اشاره به برخی از رویدادهایی که باعث جدایی خانواده آمریکایی شهید مصطفی چمران در زمان‌های جنگ‌های سخت لبنان شد و خانواده این شهید به آمریکا عزیمت کرد، گفت: تا سال‌های قبل ارتباطاتی با سه فرزند شهید مصطفی چمران در آمریکا داشتم ولی متاسفانه هم‌اینک هیچ ارتباطی با دو پسر و یک دختر شهید مصطفی چمران با نام‌های علی، رحیم و روشن ندارم.

رئیس بنیاد شهید چمران با انتقاد از برخی از رسانه‌ها که تولد شهید مصطفی چمران 18 اسفند ذکر می‌کنند، افزود: تولد واقعی شهید چمران دهم مهرماه است

دهم مهر روز تولد واقعی شهید چمران است

رئیس بنیاد شهید چمران با انتقاد از برخی از رسانه‌ها که تولد شهید مصطفی چمران 18 اسفند ذکر می‌کنند، افزود: تولد واقعی شهید چمران دهم مهرماه است که برای معرفی کامل‌تر میلاد این شهید بزرگوار برنامه‌های متنوعی را مهر سال‌جاری برگزار خواهیم کرد.

برگزاری همایش بین‌المللی مصطفی اندیشه‌ها

وی با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی مصطفی اندیشه‌ها در مهرماه سال‌جاری، گفت: همایش بزرگی با حضور اندیشمندان، هم‌رزمان و مشتاقان شهید چمران در تاریخ دهم مهر سال‌جاری در سالن همایش بین‌المللی صدا و سیما برگزار خواهد شد که اطلاعات بیشتری در این زمینه متعاقبا اعلام خواهد شد.

کتاب‌های جدیدی از شهید چمران چاپ می‌شود

چمران با بیان اینکه در حال حاضر بنیاد شهید چمران 12 کتاب از این شهید بزرگوار چاپ کرده است، گفت: کتاب‌های جدیدی نیز به زودی در زمینه‌های مختلف عرفانی، دست‌نوشته‌ها و زندگینامه شهید چمران چاپ می‌شود.

وی به چاپ زندگینامه کامل شهید مصطفی چمران و همچنین دست‌نوشته‌های پراکنده این شهید بزرگوار که به زودی چاپ خواهد شد اشاره کرد و افزود: در زمینه چاپ کتاب‌های این شهید بزرگوار دو کتاب عارفانه و نیایش‌های شهید چمران از جمله جدیدترین کتاب‌های این شهید بزرگوار به چاپ می‌آید.

 600 اسلاید عکس شهید چمران در موضوع لبنان به نمایش درمی‌آید

رئیس بنیاد شهید چمران با اشاره به کارهای هنری شهید مصطفی چمران از جمله عکس‌های این شهید بزرگوار گفت: 600 اسلاید عکس از شهید چمران که در موضوعات زیبایی‌ها، خرابی‌ها و جنگ لبنان توسط وی تهیه شده است، در آمریکا و کشور لبنان موجود است که با اتمام زیرنویس این عکس‌ها برای نمایش عمومی به زودی اقدام خواهد شد.

برخی مطالب مرتبط :

گل چمران در دهلاویه شکفت

یکصد خاطره ...

دهلاویه

آلبوم تصاویر شهید چمران

مردی به بزرگی كره خاكی

تنظیم : بخش هنرمردان خدا - سیفی