تبیان، دستیار زندگی
هفته نمایش ویژه "30 روز ، 30 فیلم" اعلام شد چیستا یثربی معرفی برگزیدگان جشنواره روستا استاد تجویدی در حال اغما است ششمین نمایشگاه طراحی معاصر ایران فیلم های آخرین هفته نمایش ویژه "30 روز ، 30 فیلم" اعلام ش...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فیلم های آخرین هفته نمایش ویژه "30 روز ، 30 فیلم" اعلام شد

چیستا یثربی

معرفی برگزیدگان جشنواره روستا

استاد تجویدی در حال اغما است

ششمین نمایشگاه طراحی معاصر ایران

فیلم های آخرین هفته نمایش ویژه "30 روز ، 30 فیلم" اعلام شد

اسامی فیلم های هفته آینده برنامه نمایش ویژه "30 روز ، 30 فیلم" و زمان نمایش آنها از سوی مدرسه کارگاهی فیلمنامه نویسی حوزه هنری اعلام شد.

به گزارش ستاد خبری حوزه هنری ، عنوان و زمان نمایش فیلم ها به این ترتیب خواهد بود:

شبنه 14 دی ماه :"بتمن" ساخته "تیم برتون" با بازی "جک نیکلسون و مایکل کیتون" محصول 1989.

یک شنبه 15 دی ماه: "میهن پرست" ساخته "رونالدو امریشن" با بازی "مل گیبسون و هیث لجر" محصول 2000"

دوشنبه 16 دی ماه: "لایمی"  ساخته "استیون سودربرگ" با بازی "نرلس استمپ و پیتر فوندا" محصول 1998.

سه شنبه 17 دی ماه : "تاریخ مجهول" ساخته "تونی کی" با بازی "ادوارد نورتون و ادوارد فرلانک" محصول 1998.

چهارشنبه 18 دی ماه : "اسلیپی هالو" ساخته "تیم برتون" با بازی "جانی دپ و کریستینا ریچی" محصول 2000.

پنج شنبه 19 دی ماه : "آه برادر کجایی؟" ساخته "جوئل کوئن" با بازی "جرج کلونی و جان تورتورو" محصول 2000.

همچنین فیلم "پلیزنت ویل" ساخته "گری راس" با بازی "تویی مگوایر و رایز و ینراپستون" محصول 1998 به عنوان آخرین فیلم برنامه نمایش ویژه " 30 روز ، 30 فیلم " روز شنبه 21 دی ماه به نمایش در می آید.

گفتنی است تمامی فیلم های یاد شده در دو سانس 16 و 19 در سالن کوچک شماره 2 حوزه هنری به نمایش در می آیند.

چیستا یثربی:

تئاتر درمانی ، محفلی برای شناخت تفاوت هاست

دراموتراپی (تئاتر درمانی) ، استفاده از توانایی ها و تکنیک های روانشناسی در صحنه تئاتر است .

چیستا یثربی ، نویسنده و مدرس دانشگاه ، در سخنرانی خود با عنوان "سایکو درام و متون نمایشی منطبق بر آن" روز سه شنبه 10 دی ماه در پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی حوزه هنری ، با بیان این مطلب و اشاره به تفاوت بین سایگو دارام و تئاتر درمان گفت : سایکودرام (نمایش درمانی) در محدوده خاص کلینیک و صرفاً برای درمان فرد انجام می شود. اما تئاتر درمانی استفاده از دستاوردهای روانشناسی برای تئاتر است و مخاطب عام دارد.

یثربی در ادامه گفت : تکنیک های تئاتر درمانی فرصتی برای کشف حقیقت خود و خود شناسی است و تئاتر درمانی شیوه خلاقیت فردی و محفلی برای شناخت تفاوت ها می باشد. هر گونه درام دسته جمعی که مفهومی از تسکین داشته باشد ، یک تئاتر درمانی است .

وی در ادامه با اشاره به تعریف مورنو ، بنیانگذار تئاتر درمانی ، از تئاتر درمانی گفت: مورنو ، تئاتر درمانی را یک نوع کاوش علمی جهت دریافت حقیقت از طریق شیوه های نمایش می داند و دارای سه اصل اساسی ، خلاقیت ، خود جوشی و در حال بودن است.

یثربی ، صحنه تئاتر را صحنه افشاگری خواند و گفت : تئاتر درمانی یک درمان مکمل است و آماده سازی ، عمل و مشارکت سه بخش اساسی آن می باشد.

معرفی برگزیدگان جشنواره روستا

تهران- برگزیدگان شانزدهمین جشنواره بین المللی روستا در بخش های فیلم ، نمایش نامه ، فیلم نامه ، عکس و داستان نویسی پنج شنبه (12 دی ماه) معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی جشنواره روستا ، این مراسم ساعت 16 در مرکز آفرینش های فرهنگی - هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران برگزار شد. در این مراسم ، از محمد علی کشاورز هنرمند صدا و سیما ، تئاتر و تلویزیون تجلیل به عمل آمد. نمایش فیلم "ایستگاه متروک" ساخته علیرضا رئیسیان از دیگر بخش های این جشنواره بود.

ا

ستاد تجویدی در حال اغما است

تهران- استاد علی تجویدی موسیقیدان کشور پس از یک دوره بیماری در بیمارستان به حالت اغما فرو رفت.

استاد علی تجویدی در سال 1298 هجری شمسی در تهران متولد شد. وی در کودکی موسیقی را نزد استاد "ابوالحسن صبا" فرا گرفت. استاد تجویدی که از دانش آموختگان رشته ادبیات فارسی است ، نقش بسزایی در رشد و توسعه موسیقی ایرانی داشته است. این آهنگ ساز معروف تا کنون تولید حدود 250 آهنگ با کلام و بدون کلام را در کارنامه خود به ثبت رسانده  که از آن جمله می توان به "آتش کاروان" ،"مرا عاشقی شیدا"، "چرخ گردون"، پشیمانم"، "قسمت من" و "سفر کرده" اشاره کرد.

ششمین نمایشگاه طراحی معاصر ایران

تهران- ششمین نمایشگاه طراحی معاصر ایران پانزدهم دی ماه در نگارخانه برگ گشایش می یابد.

به گزارش شبکه خبر ، بیش از 500 اثر از هنرمندان نقاش به دبیر خانه نمایشگاه ارسال شده است که از این میان 110 اثر برگزیده شده ؛ این آثار با روش طراحی معاصر و آکادمیک اجرا شده اند. در مراسم پایانی به ده اثر برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد .

علاقمندان برای دیدن آثار می توانند تا سی ام دی به نشانی : خیابان ولی عصر ، نرسیده به میرداماد ، کوچه دامن افشار ، پلاک 1/12، نگارخانه برگ مراجعه کنند.