تبیان، دستیار زندگی
چنان كه تلفن‌های همراه آرام آرام به سوی گوشی‌ های هوشمند حرکت کرد و این رایانه ‌های کوچک قدرت پردازش لپ تاپ‌ های چند سال پیش را به دست آوردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توفان گوشی ‌های هوشمند در آمریکا

بررسی موسسات تحقیقاتی Strategy Analytics و IDC نشان داده بازار تلفن همراه در آمریکا در طول سه ماهه ابتدایی سال با رشد چشمگیری روبه ‌رو شد و در این میان گوشی‌ های هوشمند با توجه به ویژگی‌ هایی که دارند نقش خاصی را در این میزان رشد ایفا کردند چنان که با 5/34 درصد رشد همراه شدند.

براساس این گزارش، شرکت‌ های قدری همچون RIM، اپل، موتورولا، HTC  و پالم در بازار رو به رشد آمریکا سهم قابل توجهی را به خود اختصاص دادند.

براساس گزارش Strategy Analytics، بازار تلفن همراه هم اکنون در آستانه تحول بزرگی قرار دارد؛ درست مثل زمانی که VCR جای خود را به DVD  پلیرها داد.

چنان كه تلفن‌های همراه آرام آرام به سوی گوشی‌ های هوشمند حرکت کرد و این رایانه ‌های کوچک قدرت پردازش لپ تاپ‌ های چند سال پیش را به دست آوردند.

این روزها گوشی‌ ها امکان مرورگری در وب، پخش موسیقی، دانلود نرم افزار از ناوبری تا بازی و دسترسی به وب سایت‌ های شبکه اجتماعی را دارند.

سال گذشته گوشی‌ های هوشمند 5/24 درصد فروش گوشی تلفن همراه در آمریکای شمالی را به خود اختصاص داد.

براساس گزارش IDC، فروش گوشی‌ های هوشمند در سه ماهه ابتدایی سال در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته با 7/56 درصد رشد در سراسر دنیا روبه ‌رو شد.

بر اساس این گزارش، نوکیا که همیشه عنوان بزرگ‌ ترین فروشنده گوشی هوشمند در سراسر دنیا را داشته، در آمریکای شمالی سهم زیادی را به خود اختصاص نداد.

در این بازار شرکت کانادایی RIM تولید کننده گوشی ‌های بلک بری گوی سبقت را از نوکیا ربوده و عنوان بزرگ ترین فروشنده گوشی هوشمند را به خود اختصاص داده است. پس از آن اپل، موتورولا، HTC  و پالم به ترتیب بزرگ‌ترین تولید کنندگان گوشی ‌های هوشمند در فصل اول سال 2010 در آمریکای شمالی شناخته شدند.

RIM
توفان گوشی ‌های هوشمند در آمریکا

سهم بازار: 7/41 درصد

در حالی که آیفون اپل مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفت، گوشی ‌های بلک بری به عنوان پادشاه بازار گوشی هوشمند در آمریکای شمالی با گوشی‌ های Curve و Storm شناخته شدند.

این شرکت 7/41 درصد سهم فروش گوشی ‌های هوشمند در سه ماهه ابتدایی سال را به خود اختصاص داد که نسبت به سال گذشته با کاهش اندکی روبه ‌رو شد.

این شرکت به تازگی از یک سیستم‌ عامل جدید به نام Blackberry 6.0 رونمایی کرده که بسیاری از پیچیدگی‌ ها و مشکلات نسخه ‌های قبلی در آن جبران شده است.

اپل

سهم بازار:2/17 درصد

آیفون جایگاه دوم جدول را با 2/17 درصد سهم در بخش فروش گوشی به خود اختصاص داد این در حالی است که در طول مدت زمان مشابه سال گذشته سهم آیفون 18 درصد برآورد شده بود.

استراتژی اپل این است که به جای چند مدل دستگاه فقط یکی می ‌سازد و از ارایه سرویس‌ های مختلف پولسازی می ‌کند.

توفان گوشی ‌های هوشمند در آمریکا

سیستم ‌عامل موبایل اپل محبوب ‌ترین پلات ‌فورم نرم ‌افزاری برای برنامه ‌نویسان است که روی نرم ‌افزارهای مختلف کار می‌ کنند.

حدود 160 هزار نرم افزار از طریق فروشگاه اپل در دسترس کاربران قرار دارد.

موتورولا
توفان گوشی ‌های هوشمند در آمریکا

سهم بازار: 7/11 درصد

موتورولا اولین سازنده تلفن همراه با استفاده از سیستم ‌عامل آندرویید گوگل شانس بزرگی برای ماندن و جولان دادن در بازار تلفن همراه به دست آورد.

این شرکت 7/11 درصد سهم بازار را در آمریکای شمالی در طول سه ماهه ابتدای سال به خود اختصاص داد. این در حالی است که در طول سال گذشته سهم این شرکت 4/2 درصد برآورد شده است.

موتورولا سال گذشته فقط تعداد کمی گوشی از جمله Droid و Cliq را بر پایه پلات فورم آندرویید تولید و به بازار عرضه کرد اما امسال قصد دارد 20 مدل گوشی هوشمند به بازار جهانی عرضه کند.

HTC

سهم بازار: 2/9 درصد

سهم بازار HTC در آمریکا 2/9 درصد برآورد شده است.HTC اقدام به معرفی گوشی‌ های مبتنی بر آندرویید همچون Hero و Droid Eris، Incredible  کرد. البته این شرکت پیش‌تر روی گوشی ویندوز موبایل کار می‌ کرد.

توفان گوشی ‌های هوشمند در آمریکا

براساس گزارش IDC و NPD Group در حالی که سیستم ‌عامل آندرویید بیشتر روی گوشی ‌های موتورولا و HTC تعبیه شده در طول سه ماهه ابتدایی امسال آندرویید از آیفون پیشی گرفت.

PALM

سهم بازار: 8/6 درصد

شرکت پالم تولید کننده گوشی Pre در سه ماهه ابتدایی سال 2010 توانست 8/6 درصد سهم بازار آمریكا را به خود اختصاص دهد.

توفان گوشی ‌های هوشمند در آمریکا

شرکت هیولت پاکارد به تازگی اقدام به خرید شرکت پالم به قیمت 2/1 میلیارد دلار کرده و قرار است سیستم ‌عامل WebOS را روی گوشی‌ های جدیدش تعبیه کند.

منبع: Signonsandiego

برگرفته از فناوران

تنظیم برای تبیان: فاطمه مجدآبادی