تبیان، دستیار زندگی
آلمان جام جهانی 2010 را با بردی پرگل آغاز كرد ...........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایش مقتدرانه ژرمن ها

شادی پودولسکی پس از گل

روز سوم جام جهانی فوتبال با درخشش ژرمن ها به پایان رسید تا آلمان ها جام نوزدهم را با بردی پرگل آغاز کرده باشند.

مردان یوآخیم لو، سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان در آخرین مسابقه سومین روز رقابت های جام جهانی 2010 برابر استرالیا قرار گرفتند و در پایان این تیم را با نتیجه 4 بر صفر شكست دادند.

این برد كه با گلزنی لوكاس پودولسكی (8)، میروسلاو كلوزه (27)، توماس مولر (68) و كاكائو(70) رقم خورد، ژرمن ها را با 3 امتیاز و تفاضل گل 4+ به صدر جدول گروه چهارم رقابت های جام جهانی فرستاد.

در این مسابقه كه به داوری ماركو آنتونیو رودریگس موره نو از مكزیك و در ورزشگاه موزس مابهیدای شهر دوربان انجام شد، استرالیا از دقیقه 56 با اخراج تیم كاهیل 10 نفره بازی می كرد. مردان پیم فربیك،‌ سرمربی هلندی استرالیا در این بازی بسیار ضعیف ظاهر شدند و هیچ نشانی از تیم مقتدر در رقابت های انتخابی جام جهانی در قاره آسیا نداشتند.

آلمان با این برد پر گل و نمایش هماهنگ خود را یكی از مدعیان جام جهانی 2010 معرفی كرد. ژرمن ها در دوره پیش رقابت ها به عنوان سوم دست یافته بودند. آیا تابستان افسانه ای دیگری برای فوتبال آلمان در راه است؟

هر سه بازی روز یكشنبه جام جهانی با یك بازیكن اخراجی همراه بود. ، داوران در بازی اسلونی - الجزایر و غنا - صربستان هم از كارت های قرمز خود استفاده كرده بودند.

در دیگر دیدار تیم ملی غنا با پیروزی برابر صربستان در مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی، نخستین پیروزی تیم‌های آفریقایی را در جام نوزدهم بدست آورد.

در این مسابقه که با قضاوت "هکتور بالداسی" آرژانتینی و در ورزشگاه لوفتوس ورسفلد برگزار شد، آساموآ گویان در دقیقه 84 گل برتری تیم ملی فوتبال غنا را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

ضمن اینکه الکساندر لوکوویچ در دقیقه 74 با دریافت کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج شد. "نیکولا زیجیچ" و "ژراوکو کوزمانوویچ" از تیم صربستان و "ایساک وورساه" و "پرنس تاگوئه" از تیم غنا هم بازیکنان اخطاری این دیدار بودند.

پس از توقف آفریقای جنوبی میزبان مسابقات، شکست تیم نیجریه و الجزایر، غنا نخستین تیم قاره سیاه بود که توانست در جام نوزدهم به پیروزی دست یابد.

اسلوونی - الجزایر

اما در دومین دیدار از گروه سوم تیم ملی فوتبال اسلوونی با پیروزی برابر الجزایر در مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی صدرنشین گروه C این مسابقات شد.

در این مسابقه که با قضاوت کارلوس آلبرنو گونزالس گواتمالایی و در ورزشگاه پیتر موکوبا برگزار شد، "روبرت کورن" در دقیقه 79 گل برتری تیم ملی اسلوونی را به ثمر رساند تا این بازی سرد و بدور از جذابیت با به ثمر رسیدن یک گل به پایان برسد.

همچنین در دقیقه 73 این دیدار "عبدالخدر غزال" بازیکن تیم الجزایر به دلیل دریافت کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج شد. "الکساندر رادوساولوویچ" از تیم ملی اسلوونی تنها بازیکن اخطاری این بازی بود.

تیم ملی فوتبال اسلوونی با این پیروزی و کسب 3 امتیاز صدرنشین گروه C این مسابقات شد. تیم‌های انگلستان و آمریکا با یک امتیاز و تیم الجزایر بدون امتیاز در رده‌های دوم تا چهارم قرار گرفتند.

در گروه چهارم رقابت های جام نوزدهم آلمان و غنا با 3 امتیاز و به خاطر تفاضل گل در مكان های اول و دوم ایستاده اند. صربستان و استرالیا نیز سوم و چهارم هستند.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری