تبیان، دستیار زندگی
محاسبات جدید پایگاه Akamai نشان می دهد تب فراگیر جام جهانی از روز جمعه اینترنت را به سوی ثبت رکوردی جدید سوق داده است .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رکورد جدید با جام جهانی

 جام جهانی

محاسبات جدید پایگاه Akamai نشان می دهد تب فراگیر جام جهانی از روز جمعه اینترنت را به سوی ثبت رکوردی جدید سوق داده است.

به نقل از مهر، ترافیک سایتهای خبری در سرتاسر جهان افزایشی ثابت را از 6 صبح به وقت شرقی (زمان در منطقه نیمکره غربی) آغاز کرده و 6 ساعت پس از آن یعنی در حدود ظهر به نقطه اوج خود رسید. در این نقطه از افزایش ترافیک در دقیقه 12.1 میلیون کاربر از سایتهای خبری دیدن می کردند.

با نزدیک شدن به عصر این ترافیک کاهش پیدا کرد اما به صورت ثابت در بالاتر از حد نرمال باقی ماند. نمودارها نشان می دهند در زمان برگزاری بازی مکزیک و آفریقای جنوبی، اینترنت بسیار فعال بوده و ترافیک بازدید از آن در حین انجام بازی فرانسه و اروگوئه نیز به همان شکل سنگین باقی مانده است.

ثبت رکورد تازه در ترافیک شبکه

ترافیک شبکه به مناسبت آغاز بازی های جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی در روز جمعه از رکورد 8.5 میلیون بازدید در دقیقه، رکورد پیشین بیشترین بازدید از شبکه که به پیروزی باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 آمریکا اختصاص داشت نیز پیشی گرفته است.

بیشترین تقاضا برای بازدید از اینترنت به کشورهای آمریکایی و اروپایی اختصاص داشته اما بار ترافیک شبکه در تمامی مناطق سنگین گزارش شده است.

بر اساس گزارش سی نت، از عصر روز شنبه ترافیک شبکه بر روی سایتهای خبری با 5.7 میلیون بازدید در ثانیه همچنان سنگین بود و خبر از تبی می داد که امروز و روزهای دیگر نیز در میان اینترنت در حال گسترش خواهد بود، تب جام جهانی!

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری