تبیان، دستیار زندگی
فدراسیون فوتبال ایتالیا با فیفا به دلیل اینکه پاتریک ویه را، بازیکن سابق تیم ملی فرانسه، جام جهانی را به آفریقای جنوبی تحویل داد وارد نزاع شده است ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جنگ ایتالیا با فیفا

پاتریک ویرا و تحویل جام جهانی

فدراسیون فوتبال ایتالیا با فیفا به دلیل اینکه پاتریک ویه را، بازیکن سابق تیم ملی فرانسه، جام جهانی را به آفریقای جنوبی تحویل داد وارد نزاع شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، تاکنون رسم بر این بوده که یکی از اعضای تیم برنده دوره قبل، جام جهانی را در مراسم افتتاحیه و به صورت رسمی به کشور میزبان تحویل دهد تا میزبان در پایان مسابقات، جام جهانی را به برنده نهایی اعطا کند.

این درحالی است که در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی این رسم شکسته شد. به طوری که امسال به جای اینکه یکی از اعظای تیم ملی ایتالیا (قهرمان جام جهانی 2006) جام جهانی را به آفریقای جنوبی تحویل دهد، پنج شنبه شب در زمان برگزاری کنسرت های جام جهانی، پاتریک ویه را، بازیکن تیم ملی فرانسه و بدون حضور مقامات فوتبال ایتالیا این جام را به آفریقای جنوبی تحویل داد.

این رفتار غیرحرفه ای در شرایطی که تنها یک روز به بازی ایتالیا و پاراگوئه باقی مانده با واکنش صریح جان کارلو آبته، رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا مواجه شده است.

ایتالیا قهرمان جام جهانی 2006

آبته در این خصوص اظهار داشت: "تحویل جام به آفریقای جنوبی از سوی پاتریک ویه را، بازیکن فرانسوی یک اشتباه بزرگ  فیفا است. این جام را نه این بازیکن و نه هیچ بازیکن فرانسوی دیگری نبرده است، بلکه این جام را ایتالیا در سال 2006 به دست آورد."

رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا ادامه داد: "من دلیلی نمی بینیم که فیفا نخواهد این اشتباه بزرگ را قبول نکند. این اولین بار نیست که فیفا چنین رفتاری را مرتکب می شود به طوری که در مراسم بازگرداندن جام به فیفا که در مراسم 4 دسامبر در برلین اتفاق افتاد به جای اینکه کاناوارو جام را بلند کند زیدان این کار را انجام داد."

وی افزود: "ما هیچ دعوت رسمی برای شرکت در مراسم کنسرت پنج شنبه شب نداشتیم و متاسفانه تنها یک درخواست غیررسمی برای حضور پیرلو و بدون هیچ تشریفات رسمی داشتیم. اگر از ما یک دعوت رسمی می شد بی شک پاسخ ما مثبت بود."

براساس گزارش یورواسپورت، فیفا در پاسخ به این اظهارات رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا توضیح داد: "ایتالیا برای کنسرت بزرگ 10 ژوئن دعوت شده بود اما دعوت را نپذیرفت و علت تحویل این جام توسط پاتریک ویه را این بود که این قهرمان سابق جهان، اصلیت آفریقایی دارد."

ایتالیا دوشنبه شب اولین دیدار خود را در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی مقابل پاراگوئه انجام خواهد داد.

تنظیم برای تبیان:رضا سیگاری