تبیان، دستیار زندگی
عاشق و معشوق های راه دور، اغلب حتی نمی دانند که تا چه حد نقاط مشترک کمی دارند؛ به این دلیل که خیلی مشغول سرگرم کردن خود و خوش بودن با یکدیگر هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خواستگاری از راه دور

خواستگاری

کم نیستند انتخاب ها و ازدواج هایی که  با چند ایمیل و یا ارتباط در چت رم و یا چند ارتباط تلفنی صورت می گیرد . وقتی از دخترو  پسر سئوال می کنیم که چقدر یکدیگر را می شناسید می گویند چند ماه است که هر شب برای یکدیگر ایمیل  میدهیم و یا  هر روز یکدیگر را در چت می بینیم. به نظر شما آیا این گونه آشنایی ها می تواند شناخت صحیحی را به طرفین ارائه دهد تا انتخاب خوبی صورت گیرد؟ در «عشق از راه دور» یک رابطه را از آنچه واقعاً هست، بهتر می بینیم.  زیرا وقت مفیدی که عملاً به طور ثابت و همیشگی بتوانید صرف آشنائی و شناخت یکدیگر کنید، بسیار ناچیز است.

همان عواملی که رمانتیک بودن یک رابطه ی راه دور را سبب می شوند، باعث پرمخاطره شدن آن نیز می گردند:

فاصله ای که شما را از یکدیگر جدا کرده است.

خیالبافی و رویا پردازی درباره ی دیدار مجدد نامزدتان.

لحظه های کوتاه، عمیق و سرشار از احساسات و صمیمیت مکالمات تلفنی.

خداحافظی های سرشار از عواطف و احساسات.

در این نوع روابط که بسیار کوتاه مدت و در خارج از عالم واقعی و حقیقی رخ می دهد و دو طرف می توانند زوایای مختلف وجود خود را پنهان کنند هدف عاشق و معشوق در یک رابطه ی راه دور این می شود که دوباره یکدیگر را ببینند.

هدف عاشق و معشوق در یک رابطه ی طبیعی می بایست این باشد که با یکدیگر مهربان تر و صمیمی تر شوند.

حال اینکه در زیر برخی از عواقب و تأثیرات این بمب ساعتی تفاهم آورده شده است:

مسائل حل و فصل نشده تان روی هم جمع شده و به بمب های ساعتی عاطفی در انتظار انفجار، مبدل می گردند.

1- شما فرصت آن را پیدا نمی کنید که ماهیت همسرتان را به گونه ای واقعی ببینید.

هنگامی که می دانید تنها ساعتی با «نامزد راه دور» خود خواهید بود، «بهترینِ» خود را ارائه می دهید. اطمینان حاصل می کنید که بهترین لباس را بپوشید و تا می توانید مهربان، خوش رو و خوش برخورد رفتار می کنید. بسیار ساده است فقط به مدت چند ساعت بدقلقی های خود را مخفی نگه دارید تا همسرتان فقط خوبی های شما را ببیند. همانگونه که شما نیز تنها خوبی های او را می بینید. مشکلی که وجود دارد، اینست که هیچگاه یکدیگر را واقعاً نخواهید شناخت. چرا که این فرصت رخ نمی دهد تا شما او را تحت فشار، استرس بحران یا هنگامی که خسته و «بدعنق» است، ترسیده است یا بیماری است، ببینید. این موقیتها چیزهای زیادی را در رابطه با شخصیت یک فرد فاش می کنند. ابعادی از شخصیت انسانها وجود دارند که تنها وقتی که به طور دائم بآنها هستید، تجربه خواهید کرد.

عروس و داماد

2- از برخورد با مسائل و مشکلات امتناع می کنید.

تصور کنید که نامزد راه دور خود را دو ماه است ندیده اید. او با هواپیما آمده است تا آخر هفته را با شما باشد. آن شب سرشام چیزی می گوید که شما را ناراحت می کند. حال مجبورید که تصمیمی بگیرید: آیا بخاطر چیزی که ناراحتتان می کند، در مقابل او بایستید و ریسک کنید که آخر هفته تان را خراب کنید؟ یا اینکه آن را فراموش کنید؟ اغلب مردم ترجیح می دهند که از برخورد بپرهیزند؛ زیرا می ترسند هنگامی که بحث و بگو مگوهایشان تمام شود و احساسات خود را در رابطه با چیزی که پیش آمده بوده دیگر حل و فصل کرده باشند، نیمی از تعطیلات آخر هفته شان را از دست داده باشند.در این صورت شما و همسرتان هرگز نمی آموزید که چگونه مسائلتان را با کمک یکدیگر حل کنید یا رابطه تان را به سطوح عمیق تری از ارتباط و هماهنگی ارتقاء دهید. مسائل حل و فصل نشده تان روی هم جمع شده و به بمب های ساعتی عاطفی در انتظار انفجار، مبدل می گردند. هرگز به این رابطه این امکان را نداده اید تا به مانند هر رابطه ی سالم دیگری از مرحله ی موقت و انتقالی خود بگذرد و تثبیت شود.

3- تلقی شما از تفاهم با یکدیگر بسیار غیر واقع بینانه خواهد بود.

عاشق و معشوق های راه دور، اغلب حتی نمی دانند که تا چه حد نقاط مشترک کمی دارند؛ به این دلیل که خیلی مشغول سرگرم کردن خود و خوش بودن با یکدیگر هستند. جاذبه ی زیادی نیز نسبت به یکدیگر حس می کنید. این وضعیت تصویری بسیار غیرواقعی از رابطه تان به شما می دهد. چنانچه شما و همسرتان به یک شهر یا کشور نقل مکان کردید احتمالاً موارد زیر را تجربه خواهید کرد:

افزایش بحث ها و بگو مگوها و اختلاف نظرها

کشف چیزهائی درباره ی همسرتان که شما را ناراحت یا عصبانی می کند.

هیچیک از این بمب ها ساعتی لزوماً رابطه ی شما را تخریب نخواهند کرد مگر اینکه آمادگی رویاروئی با آن را نداشته باشید یا اینکه اصولاً مایل نباشید که با آنها کنار بیائید.

هیچگاه یکدیگر را واقعاً نخواهید شناخت. چرا که این فرصت رخ نمی دهد تا شما او را تحت فشار، استرس بحران یا هنگامی که خسته و «بدعنق» است، ترسیده است یا بیماری است، ببینید.

«وقتی که می تواند موفق باشد»

چنانچه قرار باشد که عشق راه دور، تکامل یافته و به رابطه ای سالم و پردوام مبدل شود می بایستی که طرفین، هر دو در یک شهر یا کشور زندگی کنند. تنها به این روش می توان فهمید که آیا با یکدیگر تفاهم دارید یا نه و نیز اینکه آن سطح صمیمیت را که برای حفظ و بقاء رابطه شما ضروری است به وجود بیاورید. در روابط راه دور موفق، طرفین طوری رفتار می کنند که گویی رابطه شان یک رابطه ی تمام وقت است. به این معنی که:

تلاش نمی کنند که لحظات آنچنانی بیافرینند بلکه در عوض با هم کارهای معمولی و روزمره انجام می دهند.

سعی در مخفی نگه داشتن بدقلقی های خود نداشته و بیشتر «خودشان» هستند.

احساسات خود را ویرایش نمی کنند و به خود اجازه می دهند که با صداقت درباره ی افکار و عواطف خود گفتگو کنند و با برخوردهائی که پیش می آیند، همان موقع روبرو می شوند.

«موقعی که موفق نخواهد بود»

چنانچه همسرتان نمی خواهد موضوع را جدی بگیرد و در عوض همه چیز را سبک برگزار می کند و از صمیمیت و تعهد نیز سرباز می زند و به خلق سطوحی عمیق تر از ارتباط و عشق با همکاری شما علاقه ای نشان نمی دهد، هزینه ی سفرهائی هوائی و صورتحساب های تلفن راه دور را پس انداز کنید و به دنبال رابطه ای بهتر باشید.

برگرفته از کتاب " آیا تو گمشده ام هستی؟"

خانواده و زندگی - تنظیم و تغییر برای تبیان: کهتری

برای انتخابی صحیح تر می توانید کتاب " در جستجوی عشق زندگی" را در فروشگاه تبیان بیابید و جهت دریافت پاسخ سئوالات خود با مشاورین تبیان در ارتباط باشید . همچنین می توانید گزارشی از فعالیت های غیر قانونی مراکز همسر یابی (خواستگاری به سبک اینترنتیرا در بخش فیلم و انیمیشن تبیان مشاهده نمایید.

مقالات مرتبط

نقش «هوس» در ازدواج!

ازدواج در آغاز احساس نیاز

این خواستگاری، رفتن داره!

سن مناسب ازدواج!

دوستداران همسر زیبا!

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.