تبیان، دستیار زندگی
چندی پیش جناب آقای محمدی مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی طلبه بلاگ بازدیدی از بخش های کاربری و شبکه های اجتماعی موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان داشتند. آنچه می خوانید گفت و گوی صمیمی باشگاه کاربران تبیان با این ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیر مسئول "طلبه بلاگ" در" تبیان"

محمدعلی محمدی

چندی پیش جناب آقای محمدی مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی "طلبه بلاگ" بازدیدی از بخش های کاربری و شبکه اجتماعی موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان داشتند. آنچه می خوانید گفت و گوی صمیمی"باشگاه کاربران تبیان" با این مدیر جوان و پرانگیزه وبلاگستان فارسی است.

برای شروع اگه ممکنه خودتون رو معرفی کنید؟

محمدعلی محمدی هستم، تحصیلات حوزوی دارم و افتخار می کنم که خادم طلبه بلاگ ام. قبل از طلبه بلاگ چند سالی است وبلاگ نویسم و تو سرویس های مختلف وبلاگ داشته ام اما همه به صورت دغدغه های شخصی بوده والان هم به صورت رسمی در katebbashi.ir می نویسم.

مسئولیت اولین سرویس تخصصی فتوبلاگ فارسی "propicnet.com" و گروه مبلغان بلاگر معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی را در کنار طلبه بلاگ برعهده دارم.

و"طلبه بلاگ"؟

پایگاه خبری تحلیلی طلبه بلاگ talabeblog.ir » با هدف شناسایی و ساماندهی وبلاگ نویسان ارزشی، هدفمندسازی جنبش های وبلاگی، ارتقاء سطح کیفی، فنی و محتوایی وبلاگستان فارسی در تاریخ 8/8/88 همزمان با ولادت امام رضا(علیه السلام) با پیام حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی افتتاح شد.

محمدعلی محمدی

 طلبه بلاگ با سه بخش اصلی فعالیت خود را شروع کرد.

1- «بخش خبر» این بخش برای پوشش کامل اخبار حوزه وبلاگ و تولید محتوای هدفمند و ایجاد پایگاهی جامع و قابل اعتماد برای وبلاگ نویسان و دیگر خبرگزاری ها و پایگاه های خبری ایجاد شد و تاکنون مورد توجه خاص اهالی فضای مجازی قرار گرفته است

2-«بخش باز نشر» ویژه طلاب وبلاگ نویس است و مطالبی رو که طلبه ها در وبلاگ هاشون می نویسند در این قسمت در موضوعات مختلف بازنشر داده می شود. که مورد استقبال عموم وبلاگ نویسان واقع شده برای اینکه ببینند طلبه ها در چه موضوعاتی می نویسند و با نظرات آنها آشنا بشوند.

3-« بخش کارگاه وبلاگ نویسی» در این بخش سعی شده به ارتقاء سطح فنی و محتوایی وبلاگ های فارسی مخصوصاً وبلاگ های مذهبی کمک بشه،که امسال برای این بخش تصمیمات خوبی گرفته شده تا فعالیت خودش رو به صورت موثردر فضای وبلاگستان فارسی داشته باشه

چی شد که به ایده راه اندازی طلبه بلاگ رسیدین؟

ببینید من و دوستانم همه وبلاگ نویس بودیم وخلاء های زیادی رو تو حوزه وبلاگستان فارسی احساس می کردیم، سوال هایی برامون وجود داشت که چرا وبلاگستان فارسی آن پویایی که باید داشته باشه را ندارد؟ وبلاگستان فارسی کارهای خوبی توش انجام میشه اما چرا کسی خبر نداره؟ چرا وبلاگستان بیشتر بلاگر آماتور داره نه بلاگر حرفه ای؟

تصمیم گرفتم بنشینم و با دوستانی که تو این حوزه تجربه و تخصص دارند مشورت کنم از بلاگرهای حرفه ای بگیرید تا اساتید ارتباطات با همه و همه مشورت کردم و بعد با کمک دوستانی که سال های زیادی تو فضای سایبر فعالیت داشتند گروهی رو تشکیل دادیم و با تحلیل و بررسی تحقیقات و مشاوره های انجام شده وبا توجه به نیازهای وبلاگستان فارسی این پایگاه رو راه اندازی کردیم والحمدالله در مدت کوتاهی به خیلی از اهدافمون رسیدیم. البته تو این مواقعه که میشه متوجه شد تازه اول راهیم!

محمدعلی محمدی

گفتید افتتاح طلبه بلاگ با پیام حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید بوده، چه بخشی از پیام ایشون بیشتر توجه شما رو جلب کرده؟

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی خیلی تأکید بر تولید محتوای ارزشی در فضای سایبرو اشاعه معارف اهل البیت در این فضا داشتند. مسئله ای که به نظر می رسه تمامی وبلاگ نویسان ارزشی واقعاً این رو وظیفشون می دونند.

ارزیابی تون از طلبه بلاگ ؟

طلبه بلاگ یک قدم جلوتر است از آنچه که فکر می کردیم و من این رو با اطمینان کامل میگم والبته طلبه بلاگ این رو مدیون سردبیران متخصص و سخت کوش، نیرهای خوب و کارآمد و و نظر لطف کاربرا فضای سایبر می دونه.

چه راهکار های رودر طلبه بلاگ برای وبلاگستان فارسی دارین ؟

ما تو فضای وبلاگستان بیشتر از گذشته و الان دنبال این هستیم که:

- به جریان اطلاع رسانی صحیح و قوی در وبلاگستان فارسی برای آگاهی و بصیرت وبلاگ نویسان کمک بشه.

- شناسایی و معرفی وبلاگ نویسان ارزشی و حرفه ای به عموم وبلاگ نویسان

- آشنایی وبلاگ نویسان با مجامع و جنبش های وبلاگی و هدفمند کردن فعالیت های وبلاگ نویسان

-کمک به ارتقاء سطح کیفی و فنی وبلاگ ها در وبلاگستان فارسی

شما چه تعریفی از بلاگر حرفه ای دارین؟

دوستان زیادی هستند که تو این زمینه تخصص دارند اما آنچه که من فکر می کنم این است که بلاگر حرفه ای لزوماً یک بلاگر سیاسی نیست. خیلی ها فکر می کنند بلاگر حرفه ای بلاگری است که بیشتر سیاسی بنویسد و کلی مخاطب داشته باشه و...

محمدعلی محمدی

بلاگر حرفه ای بلاگری است که:

- وبلاگش به لحاظ فنی وظاهری مخاطب پسند باشد (ممکن است وبلاگش کاملاً هم ساده باشد اما به لحاظ ظاهری به هم ریخته نباشد)

- ارتباطات وبلاگی خوبی داشته باشد.

- با ادبیات وبلاگی آشنا باشد.

- به موضوعات و اتفاقات جامعه و اطراف خود اهمیت بدهد و آنها رو خوب درک کند.

ادبیات وبلاگی امروز داره به یک شاخصه مهم وبلاگ ها تبدیل میشه، اگه ممکنه ادبیات وبلاگی بیشتر توضیح بدین؟

به نظر میرسه که ادبیات وبلاگی نسبت به فضایی که در اون حضور داریم شکل می گیره.

وبلاگستان فارسی فضایی راحت و صمیمیه. ادبیاتش هم به همین منظور ادبیات ساده،راحت و صمیمیه مثلا ادبیات علمیش با ادبیات علمی فضای حقیقی فرق داره، ادبیات وبلاگی غالباً مبتنی بر کوتاه نویسی و درک مخاطب است.

این یک نظر شخصیه: میشه گفت ادبیات وبلاگی روی همه چیز حتی ادبیات مجریان رسانه ای مثل تلویزیون هم تاثیر گذار بوده است.

تبیان و وبلاگ تبیان (تبلاگ ) رو چگونه دیدین؟

تبیان سابقه خیلی خوب و پتانسیل های زیادی داره به شرط اینکه این پتانسیل ها برجسته و معرفی بشه و به نظر میرسه سامانه وبلاگ تبیان هم سامانه خوبیه ، اما تبیان نسبت به فضا و قدرتی که داره این بخش رو خوب نشون نداده . بهتره کمی این بخش برجسته بشه و به کاربران فضای مجازی معرفی بشه

صحبت خاصی با کاربرای تبیان دارید بفرمایید؟

امیدوارم که کاربرای تبیان نسبت به سال های زیادی که با تبیان همکاری داشتند احساس مسئولیت بیشتری کنند و نه تنها تو سرویس وبلاگ تبیان بلکه با وبلاگ نویسانی که در سرویس بلاگ های دیگه فعالیت دارند ارتباط داشته باشند تا بتوانند هم وبلاگ خودشون رو و هم سرویس وبلاگ تبیان رو معرفی کنند.

در پایان آرزوی موفقیت می کنم برای مجموعه تبیان و کاربرای خوبش.


گفت و گو: محمدرضا فرزین- بخش امور کاربران سایت تبیان

لینک ها

انجمن وبلاگ نویسان تبیان

وبلاگ تبیان

انجمن های تخصصی سایت تبیان