تبیان، دستیار زندگی
تیم فوتبال پرسپولیس یکی از نمایندگان ایران در رقابتهای لیگ قهرمانان فصل آینده تاکنون چهار بازیکن را به فهرست خود برای حضور در لیگ دهم اضافه کرده .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وضعیت نقل و انتقالات سرخابی

نقل و انتقالات سرخابی

تیم فوتبال پرسپولیس یکی از نمایندگان ایران در رقابتهای لیگ قهرمانان فصل آینده تاکنون چهار بازیکن را به فهرست خود برای حضور در لیگ دهم اضافه کرده و منتظر پاسخ چند گزینه دیگر از جمله محمدرضا خلعتبری است که روز دوشنبه پاسخ نهایی را به سرخپوشان خواهد داد.

تیم فوتبال پرسپولیس که با قهرمانی جام حذفی به تعطیلات رفت، با شروع فصل نقل و انتقالات چهار بازیکن جدید را به طور رسمی به فهرست نفراتش اضافه کرد و در حال مذاکره با چند گزینه دیگر است.

براساس این گزارش، تاکنون پیوستن مازیار زارع، امیرحسین فشنگچی، محمد نوری و غلامرضا رضایی به جمع شاگردان علی دایی قطعی شده و قرارداد این بازیکنان در هیئت فوتبال تهران ثبت شده است.

به گفته عباس علیپور مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس تکلیف محمدرضا خلعتبری که قرار بود امروز شنبه برای مذاکره نهایی به باشگاه پرسپولیس برود تا روز دوشنبه مشخص خواهد شد. به گفته وی خلعتبری با چند پیشنهاد خارجی مواجه شده و در حال بررسی این پیشنهادات است.

بازیکن فصل گذشته تیم فوتبال ذوب آهن قرار است روز دوشنبه هفته جاری پاسخ نهایی خود را به مسئولان باشگاه پرسپولیس ارائه کند.

همچنین سیدجلال حسینی که یکی از گزینه های اصلی مد نظر علی دایی به شمار می رود در حال مذاکره با مسئولان باشگاه سپاهان است و به نظر می رسد با این باشگاه اصفهانی به توافق رسیده است.

مازیار زارع

براساس اعلام علیپور از بازیکنان فصل گذشته پرسپولیس نیز هر روز دو نفر با مراجعه به باشگاه قراردادشان را با این تیم برای حضور در دهمین دوره رقابتهای لیگ برتر تمدید خواهند کرد.

مسئولان باشگاه پرسپولیس برای تصمیم گیری در مورد برخی بازیکنان نیز منتظر بازگشت علی دایی از آفریقای جنوبی هستند تا وضعیت آنها را مشخص کنند. مجتبی زارعی یکی از این بازیکنان است که در فهرست فروش قرار داشت و باید منتظر تصمیم نهایی علی دایی بماند.

مسئولان باشگاه پرسپولیس در اندیشه جذب چند بازیکن مورد نیاز خود براساس اعلام علی دایی هستند که مذاکرات در این زمینه ادامه دارد. پرسپولیسی ها قصد دارند ابتدا 6 بازیکن لیگ برتری خود را جذب کنند و سپس دنبال گزینه های خارجی بروند.

همچنین شنیده می شود مهرزاد معدنچی نیز در آستانه پیوستن به قرمز های پایتخت هستند و کریم انصاری فر نیز سرنوشتی مبهم دارد و باید منتظر روزهای آینده ماند.

نقل‌و‌انتقالات به سمت استقلال

چند روز قبل نه فقط استیل‌آذین، سپاهان و پرسپولیس که حتی امثال تراکتورسازی و راه‌آهن هم در بازار نقل وانتقالات عملکرد بهتری نسبت به استقلال داشتند.

اوضاع بحرانی مدیریت این تیم پس از استعفای دسته‌جمعی مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره به واسطه اختلاف نظر با مرد شماره یک سازمان تربیت‌بدنی عامل اصلی ایجاد این شرایط بود اما از زمانی که سعیدلو به روش تیم‌داری مورد علاقه‌اش روی آورد و برای استقلال هم به مانند پرسپولیس یک سرپرست موقت و البته باتجربه به نام علی فتح‌الله زاده را در نظر گرفت، شرایط کاملا عوض شد و تیم آبی پایتخت حالا چند روزی است که به عنوان تیم نخست بازار نقل و انتقالات فعالیت‌های جدی‌اش را آغاز کرده است.

تلاش برای بازگرداندن امیر قلعه‌نویی که البته در نهایت نتیجه‌ای نداشت، نخستین اقدام فتح‌الله زاده بود و پس از به‌ثمرننشستن این تلاش، استخدام بلادرنگ پرویز مظلومی در شرایطی که مربی قابل اعتنای دیگری بدون تیم نبود، اقدام عاقلانه‌ای از سوی مدیرعامل موقت به نظر می‌رسید. با ورود مظلومی اوضاع به کلی تغییر کرد و حالا بازیکنان می‌دانند که قراراست در صورت استقلالی ماندن یا استقلالی‌شدن، با چه کادر فنی و مدیریتی طرف باشند.

نقل و انتقالات در استقلال

نخستین علایم این رفع ابهام را می‌توان در ادبیات بازیکنان فعلی استقلال جست وجو کرد. هادی شکوری از فصل بهتری که در انتظار استقلال است خبر می‌دهد، وحید طالب‌لو و آرش برهانی از تمایل‌شان برای ماندن می‌گویند و حنیف عمران‌زاده که فقط یک امضا تا استیل‌آذینی شدن فاصله داشت،‌ از رقم خوردن یک فصل رویایی درکنار فتح‌الله‌زاده و مظلومی صحبت می‌کند. اینها کسانی بودند که جداشدن‌شان از استقلال کاملا محتمل به نظر می‌رسید اما صحبت‌های مظلومی با آنها شرایط را به کلی تغییر داد. در حال حاضر ستاره‌هایی مثل مجتبی جباری هم مذاکرات‌شان با سایر تیم‌ها مثل ذوب‌آهن را متوقف کرده‌اند و ترجیح می‌دهند در صورت برآورده شدن شرایط مورد نظرشان در استقلال بمانند. علاوه بربازیکنان فعلی، شایعات زیادی در مورد نفراتی که قرار است به زودی با استقلال به توافق برسند به گوش می‌رسد.

فرزاد آشوبی، ستاره دوفصل قبل پرسپولیس که البته روزهای فوق‌العاده‌ای در مس‌کرمان نداشت، پس از آنکه از توافق قطعی‌اش با ذوب‌آهنی‌ها خبر داد با تماس پرویز مظلومی مسیرش را به سمت تهران کج کرد و به احتمال فراوان به‌زودی قراردادش را با این تیم به ثبت خواهد رساند. میلاد میداوودی، ایمان مبعلی، سعید خانی، پیروز قربانی، مهدی رجب‌زاده هم از دیگر بازیکنانی هستند که مظلومی با آنها برای استقلالی‌شدن صحبت کرده اما هنوز پیوستن هیچ‌کدام از آنها به استقلال قطعی نیست.

حتی صحبت از علاقه مظلومی به بازگرداندن مهدی رحمتی به استقلال هم هست که البته به‌نظر نمی‌رسد، سرانجامی داشته باشد. سرمربی استقلال درباره آخرین وضعیت تیمش در فصل نقل و انتقالات می‌گوید:«در حال مذاکرات با مهره‌های موردنظرمان هستیم اما هنوز با هیچ‌کس به توافق قطعی نرسیده‌ایم. ما حتی اگر با کسی به توافق نهایی هم برسیم، نمی‌توانیم قرارداد هیچ‌کدام از آنها را تا فردا صبح ثبت کنیم. به این دلیل آقای فتح‌الله‌زاده امشب(شنبه) به تهران می‌آیند و کار اصلی ما از صبح (یک‌شنبه) آغاز خواهد شد.»

استقلالی‌ها تا روزی که واعظ آشتیانی مدیرعامل باشگاه بود با جواد شیرزاد، فیلیپ ده‌سوزا و مصطفی صالحی‌نژاد قرارداد داخلی امضا کردند اما مظلومی همچنان تاکید دارد که هیچ کدام از این سه بازیکن در لیست خرید او جایی ندارند و برای نهایی کردن قرارداد و پرکردن سهمیه لیگ برتری‌اش با این بازیکنان، نیازمند زمان و تفکر بیشتری است.

بحث دیگر در مورد استقلال به دستیاران احتمالی مظلومی بازمی‌گردد. خود او در مصاحبه‌هایش اعلام کرده گزینه اول برای دستیاری، مجید نامجومطلق است اما نامجومطلق دیروز گفته بود به عنوان دستیار در استقلال نخواهد ماند و قصدش فقط سرمربیگری است. بهتاش فریبا یکی از کسانی است که برای حضور در استقلال اعلام آمادگی کرده و حمید بابازاده هم با جدایی از سپاهان می‌تواند یکی از گزینه‌های مظلومی باشد.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری