تبیان، دستیار زندگی
روز دوم نوزدهمین دوره رقابتهای فوتبال جام جهانی شنبه شب با دیدار تیم های ملی فوتبال انگلیس و آمریکا در شرایطی به پایان رسید که دیه گو مارادونا مرد خوشحال این روز بود. ...........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آسیایی ها اولین پیروز جام نوزدهم

شادی کره ای ها پس از گل

روز دوم نوزدهمین دوره رقابتهای فوتبال جام جهانی شنبه شب با دیدار تیم های ملی فوتبال انگلیس و آمریکا در شرایطی به پایان رسید که دیه گو مارادونا مرد خوشحال این روز بود.

در نخستین دیدار روز دوم تیم‌ ملی فوتبال کره‌جنوبی با برتری برابر یونان در مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی،توانست نخستین پیروزی این مسابقات را به نام تیم‌های آسیایی ثبت کرد.

در این دیدار که با قضاوت "مایکل هستر" و در ورزشگاه الیزابت برگزار شد، لی جونگ سو(7) و پارک جی سونگ(52) گل‌های برتری تیم فوتبال کره جنوبی را به ثمر رساند. ضمن اینکه واسیلیس تورسیدیس بازیکن تیم یونان هم تنها اخطاری این بازی بود.

روز گذشته(جمعه) هم دو دیدار برگزار شد اما مسابقه تیم‌های آفریقای جنوبی برابر مکزیک با نتیجه یک بر یک به پایان رسید و تیم‌های فرانسه و اروگوئه هم به تساوی بدون گل رضایت دادند تا در نهایت کره جنوبی با برتری مقابل یونان، نخستین پیروزی جام نوزدهم را به نام آسیایی‌ها رقم بزند.

آرژانتین - نیجریه

در دیگر دیدار گروه دوم تیم ملی فوتبال آرژانتین با برتری برابر نیجریه در نخستین دیدار مرحله‌گروهی مسابقات جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی جام نوزدهم را با پیروزی آغاز کرد تا بعد از کره جنوبی در رده دوم جدول رده بندی قرار بگیرد.

در این دیدار که با قضاوت وولفگانگ اشتارک آلمانی و در ورزشگاه الیس پارک برگزار شد، "گابریل هاینتزه" در دقیقه 6 گل برتری تیم آرژانتین را به ثمر رساند.

یوناس گوتیرز از تیم آرژانتین و لوکمان هارونا از تیم نیجریه بازیکنان اخطاری این دیدار بودند. ضمن اینکه بیش از 57 هزار نفر با حضور در ورزشگاه این دیدار را از نزدیک تماشا کردند. همچنین از سوی مسئولان برگزاری مسابقات "ویسنت آنی اما" دروازه بان تیم ملی نیجریه به عنوان بهترین بازیکن این دیدار معرفی شد.

اما در آخرین دیدار روز دوم جام نوزدهم دو تیم انگلیس و آمریکا به مصاف هم رفتند که در نهایت دو تیم به تساوی یک بر یک دست یافتند.

این دیدار از گروه سوم جام جهانی 2010 در ورزشگاه رویال بافوکنگ شهر روشتنبرگ برگزار شد که در همان ابتدای دیدار استیون جرارد در دقیه چهار انگلیسی ها را پیش انداخت تا هواداران این تیم برای پیروزی در نخستین دیدار امیدوار شوند اما کاپلو که به نظر می رسید تیمش هدفمند تر از آمریکایی ها بازی می کند و برنامه بیشتری در این دیدار دارد روی اشتباه بچه گانه دروازبان انگلیس که نتوانست شوت دمپسی در دقیقه 40 را مهار کند گل تساوی را دریافت کرد تا بازی با همین نتیجه به پایان برسد تا دو تیم با تساوی جام نوزدهم را آغاز کنند.

صحنه اشتباه دروازبان انگلیس

یک اشتباه برایمان گران تمام شد

سرمربی تیم ملی فوتبال انگلیس اشتباه دروازه بان این تیم را عامل اصلی از دست دادن پیروزی برابر آمریکا عنوان کرد.

تیم ملی فوتبال انگلیس شنبه شب در نخستین دیدار خود در مرحله مقدماتی نوزدهمین دوره رقابتهای جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی برابر تیم ملی فوتبال آمریکا به تساوی یک بر یک دست یافت.

فابیو کاپلو سرمربی انگلیسی های پس از این تساوی گفت: بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم ولی یک اشتباه برایمان گران تمام شد. آنها یک بار برای گلزنی شوت کردند و به یک گل رسیدند. البته فوتبال همین است. من از عملکرد شاگردانم کاملا راضی هستم. ما در شرایط خوبی هستیم و مطمئن باشید که در بازی بعدی بهتر هم خواهیم بود. تنها نکته ای که خوب نبود، نتیجه نهایی بازی بود.

وی در مورد اشتباه فاحش "گرین" که مقصر اصلی به ثمر رسیدن تک گل آمریکا بود گفت: گاهی وقتها دروازه بانها اشتباه می‌کنند. فوتبال همین است. من با برخی از بازیکنان صحبت می کنم و گاهی وقتها مسیر حرکت توپ در آخرین لحظه تغییر می کند. گرین در نیمه دوم بازی بسیار خوبی را به نمایش گذاشت و برای او بسیار خوشحالم.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری