تبیان، دستیار زندگی
استیون جرارد اعلام كرده كه ستاره بزرگ تیم‌ملی كشورش وین رونی است ..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کوتاه از حواشی جام جهانی 2010

استیون جرارد

جرارد: با رونی به قهرمانی می‌رسیم

استیون جرارد اعلام كرده كه ستاره بزرگ تیم‌ملی كشورش وین رونی است. رونی كه فصل رویایی در منچستریونایتد داشته شاخص‌ترین چهره تیمش محسوب می‌شود و همه روی او برای پیشروی انگلیس در این رقابت‌ها حساب می‌كنند. لیونل مسی از آرژانتین و كریستیانو رونالدو از پرتغال هم از دیگر گزینه‌های درخشش در جام‌جهانی هستند اما جرارد، رونی را از بقیه یك سر و گردن بالا می‌داند:«او قابلیت پیش بردن انگلیس را دارد. سطح اعتماد به نفس او بسیار بالاست. از لحاظ فیزیكی هم در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و فصلی هم كه در لیگ‌برتر گذرانده می‌توان گفت بهترین فصل دوران حرفه‌ای او محسوب می‌شود. او نمونه یك بازیكن بزرگ است و مرد اصلی تیم ما به شمار می‌رود. با او ما در جام‌جهانی به افتخار دست پیدا خواهیم كرد.»

کریستیانو رونالدو در خانه ماندلا

کریستیانو رونالدو با حضور در منزل نلسون ماندلا به دیدار رییس‌جمهور سال‌های پیش آفریقای جنوبی رفت.

بهترین بازیکن جهان در سال 2008 توانست با ماندلا دیدار کند. این دیدار چهارشنبه در منزل شخصی ماندلا صورت گرفت.

در کنار رونالدو، کارلوس کرش و همچنین مدیر ورزشی تیم ملی فوتبال پرتغال توانستند با برنده جایزه صلح نوبل دیدار داشته باشند. ماندلا دیشب لحظات کوتاهی سخنرانی و از برگزاری این پیکارها در کشورش به عنوان یک واقعه مهم یاد کرد

اریكسون: دروگبا به بازی اول می‌رسد

اسون گوران اریكسون از اینكه می‌تواند روی ستاره تیمش برای حضور در یكی از مهمترین بازی‌های مرحله گروهی ساحل عاج مقابل پرتغال استفاده كند بسیار خوشحال است. شكستگی آرنج دروگبا در دیدار دوستانه مقابل ژاپن به عقیده بسیاری می‌رفت تا نام او را هم در فهرست ناكامان جام‌جهانی قرار دهد اما این پیش‌بینی‌ها نادرست از آب درآمد:«اگر بازی جمعه یا شنبه بود دروگبا نمی‌توانست ما را همراهی كند اما هنوز چند روز دیگر تا بازی اول ما مانده و او می‌تواند استراحت كند. به همین دلیل به حضورش در بازی با پرتغال خوشبین هستم.» ساحل عاج در سخت‌ترین گروه این جام قرار گرفته و برای صعود به مرحله بعد باید زحمات زیادی را متحمل شود. اریكسون كه به سرنوشت تیم خود امیدوار است می‌گوید حتی اگر دروگبا هم نباشد ساحل عاج می‌تواند صعود كند:«ما در اوج آمادگی بازی‌ها را شروع می‌كنیم و تمام حریفان این گروه هم برایمان یكی هستند.»

توصیه بالاك به لمپارد و جرارد

میشائیل بالاك به استیون جرارد و فرانك لمپارد هشدار داده كه اگر می‌خواهند با انگلیس در جام‌جهانی موفق بشوند باید دست از خودخواهی بردارند. به گفته او تنها در صورتی همكاری این دو بازیكن در خط میانی انگلیس در دیدار مقابل آمریكا نتیجه‌بخش خواهد بود كه هر دوی آنها دست از منم‌منم كردن‌های خود بردارند و در خدمت تیم باشند:«آنها باید هوش خود را به كار بگیرند. آنها قبلا در همكاری با یكدیگر مشكل داشته‌اند اما نتیجه گرفتن انگلیس در گرو بازی خوب آنهاست. این دو نمی‌توانند مثل زمانی كه در باشگاه‌های خود هستند فقط به فكر جلو كشیدن و حمله كردن باشند. بازی این دو نفر هم فقط اندكی شبیه هم است. وقتی در یك تیم بزرگ بازی می‌كنی هم‌تیمی‌هایت هم‌سطح تو هستند پس نمی‌شود فقط خودت را دست بالا بگیری. باید فداكاری كرد. جای تاسف است اگر لمپارد و جرارد زوج موفقی را تشكیل ندهند.»

كاپلو: تیم من آماده است

مربی ایتالیایی انگلیس احساس می‌كند تیمش برای بازی اول خود در جام‌جهانی كاملا آماده است:«تا به این بازی برسیم زمان طولانی سپری شده است، ولی حالا آمادگی كامل را برای رویارویی با آمریكا داریم. از تمریناتی كه اینجا داشته‌ایم بسیار راضی هستم. هنوز هم به خاطر مصدوم شدن ریو ناراحتم چون هر بازیكنی آرزوی حضور در جام‌جهانی را دارد، اما فعلا این تنها مساله‌ای است كه ناراحتم می‌كند. طی چند بازی اخیر دوستانه فقط از این ناراحت شدم كه در بازی‌های دوستانه قبل از جام‌جهانی آن اشتیاق و انگیزه را در بازی مردانم ندیدم ولی به آنها حق می‌دهم چون از طریق اخبار هر روز می‌شنیدند كه ستاره‌های متعدد جام‌جهانی در حال مصدوم شدن هستند، پس احتیاط به خرج دادند و در بازی‌ها نه به طور جدی تكل رفتند نه با ریتم سریعی بازی كردند. اما از وقتی تمریناتمان در آفریقای جنوبی شروع شد از عملكرد تیم بسیار راضی بوده‌ام. مطمئن هستم كه برای بازی با آمریكا از لحاظ فیزیكی و روحیه كاملا آماده خواهیم بود.»

فان‌ پرسی: هر حریفی را شكست می‌دهیم

رابین فان‌پرسی اظهار داشت كه هلند قابلیت شكست دادن هر تیمی را در جام‌جهانی دارد. هلند در مرحله گروهی یورو 2008 سه بازی درخشان ارایه كرد و ایتالیا، فرانسه و رومانی را شكست داد. فان‌پرسی معتقد است هلند امسال نیز مثل دو سال پیش زیبا بازی می‌كند:«با داشتن بازیكنانی چون اشنایدر، روبن، فان‌درفارت، فان‌بومل و بقیه ما می‌توانیم از پس هر حریفی برآییم. توپ كه دستمان بیاید می‌دانیم چطور كار را جلو ببریم، اما زمانی كه توپ را از دست می‌دهیم هم باید حریف را تحت فشار بگذاریم. خیلی كنجكاوم بدانم نتیجه عملكرد ما در این گروه دشوار چه خواهد شد. اگر از این گروه صعود كنیم 50 درصد احتمال دارد كه با ایتالیا روبه‌رو شویم كه قرعه بسیار دشواری خواهد بود. بعد در یك چهارم نهایی شاید به اسپانیا بربخوریم.»