تبیان، دستیار زندگی
والدس جانشین كاسیاس شد سنگربان بارسلونا برای نخستین بار به تیم ملی اسپانیا دعوت شد ویكتور والدس سنگربان بارسلونا برای نخستین بار به تیم ملی دعوت شد. با آسیب دیدگی ایگر كاسیاس دروازه‌بان رئال مادرید، لوئیس آراگونس سرمربی اسپا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخباری از فوتبال جهان(27مرداد)


والدس جانشین كاسیاس شد

سنگربان بارسلونا برای نخستین بار به تیم ملی اسپانیا دعوت شد

ویكتور والدس سنگربان بارسلونا برای نخستین بار به تیم ملی دعوت شد.

با آسیب دیدگی ایگر كاسیاس دروازه‌بان رئال مادرید، لوئیس آراگونس سرمربی اسپانیا، والدس را برای دیدار دوستانه چهارشنبه برابر اروگوئه فرا خواند.

دوشنبه والدس به خبرنگاران گفت:« باور نكردنی بود، هنگامی دعوت شدم كه هرگز انتظار نداشتم. بی‌صبرانه منتظر پیوستن به بقیه بازیكن‌های تیم ملی هستم. پیپ رینا هم آمده. خوشحالم كه می‌توانم روزهایی كه با او در بارسلونا بودم را اكنون در تیم ملی ببینم.»

كاسیاس كه برای دیدار یادبود پوشكاش مجاری به بوداپست رفته بود از ناحیه‌ی ران پا آسیب دید.

والدس بیست و سه ساله با نمایش چشمگیرش در فصل گذشته توانست نظر فرانك ریكارد را به عنوان گزینه نخست دروازه بارسلونا جلب كند.

تیری آنری: آرسنالی‌ها مانند بچه‌های یتیم پاتریك هستند

تیری آنری گفت كه پاتریك ویرا با پیوستنش به یوونتوس خلا بزرگی در میانه زمین آرسنال بوجود آورد.

آنری در مورد ویرا كه پس از نه سال آرسنال را در لیگ برتر انگلستان تنها گذاشت گفت:« نمی‌دانم چه بگویم. باید در انگلیس زندگی كنید تا بفهمید منظورم چیست. یادم می‌آید كه چهارده جولای بود كه رفت. دو روز فكر می‌كردیم در اردوی تمرینی چیزی را گم كرده‌ایم. ما بازیكنی بزرگ و از آن مهم‌تر دوستی خوب را از دست دادیم. او مانند برادر بزرگ ما بود. مردم هرگز روزهایی كه او پیراهن آرسنال را بر تن می‌كرد فراموش نمی‌كنند.»

با این حال كاپیتان كنونی آرسنال باور دارد كه سیسه فابریگاس برای جانشینی ویرا در زمین استعداد لازم را دارد حتی اگر در دل هواداران جایی پیدا نكند:« فكر می‌كنم فابریگاس از عهده‌اش بربیاید. هنگامی كه رایت فیلیپس تیم را ترك كرد هیچ كس نمی‌دانست جای خالیش را چه كسی پر می‌كند. پس از او نیكولاس آنلكا آمد، او هم رفت و اكنون من آمده‌ام. مارك اوورماس هم كه رفت همین سوال پیش آمده و دیدیم كه رابرت پیرس جایش را گرفت.»

گفتنی است كه پاتریك ویرا در 1996 از میلان به آرسنال آمده بود.

رونالدو دیدار دوستانه برابر مصر را از دست داد

كریستیانو رونالدو به سبب آسیب دیدگی مچ پا نتوانست پرتغال را در دیدار دوستانه چهارشنبه برابر مصر همراهی كند.

دوشنبه فدراسیون فوتبال پرتغال در سایت رسمی‌اش اعلام كرد كه خوزه فیلیپه اسكولاری سرمربی پرتغال، لوئیس بوآمورته بازیكن فولام را جانشین گوش چپ منچستر یونایتد كرد.

كاستودیو كاسترو بازیكن جوانی كه هنوز پیراهن پرتغال را به تن نكرده نیز به سبب آسیب دیدگی از سیاهه تیم ملی خط خورد.

پرتغال، تیم نخست گروه سه مقدماتی جام جهانی، باید سوم سپتامبر میزبان لوگزامبورگ باشد.

ماكای در پی شكستن ركورد گرد مولر

روی ماكای در گلزنی از شم بالاتری از گرد مولر اسطوره خط حمله بایرن مونیخ دارد.

هت تریك ماكای در پیروزی شكوهمند پنج بر دوی بایرن برابر لوركوزن، تعداد گل‌هایش را به پنجاه گل در شصت و هفت دیدار بوندس لیگا رساند و نامش را در كنار مولر قرار داد.

مولر بازیكن سابق آلمان غربی و برنده جام جهانی 1974 در هشتاد و سه مسابقه توانسته بود پنجاه گل بزند. مولر در چهارصد و هفده بازی، سیصد و شصت و پنج گل برای بایرن به ثمر رساند.

ماكای در این باره گفت:« هر دوی ما گل‌های زیادی زده‌ایم اما، شباهت‌هایمان به همین جا ختم می‌شود. مولر بیشتر گل‌هایش را با ضربه پنالتی زد در حالی كه من بعضی از گل‌هایم را از بیرون محوطه جریمه زده‌ام.»

همچنان ركورد چهل گل در فصل 2 ـ 1971 در بوندس‌لیگا از آن مولر است اما ماكای نشان داد با زدن پنج گل در دو مسابقه نخست امسال می‌خواهد حرفش را به عمل تبدیل كند.

جرارد، بنیتس را برای بازگرداندن مایكل اوون به آنفیلد ستایش كرد

استیون جرارد كاپیتان لیورپول، رافائل بنیتس سرمربی تیم را برای آوردن مایكل اوون به آنفیلد ستایش كرد.

اگرچه گفته می‌شود كه بنیتس علاقه چندانی به مهاجم رئال مادرید ندارد اما، به نظر می‌رسد سران لیورپول سخت تلاش می‌كنند تا با اوون كه تابستان گذشته با یازده میلیون پوند به مادرید رفت، قرارداد ببندند.

خبر انتقال اوون كه می‌ترسد با وجود پنج مهاجم در رئال مادرید نیمكت نشین شود، هفته‌هاست كه تیتر نخست روزنامه‌هاست.

كاپیتان آنفیلد گفت:« لازم نیست بگویم كه دوست دارم مایكل باز گردد زیرا فكر می‌كنم همه همین را می‌خواهند. به رئال مادرید بستگی دارد، بازیكن آنهاست و خودشان هم تصمیم می‌گیرند كه برود یا نه اما حتی اگر این هفته او را در تیم ملی ببینم، از او نخواهم پرسید دوست دارد كجا برود. هر روز كه از خواب بیدار می‌شوم و روزنامه‌ها را می‌بینم، منتظرم خبر بازگشت او را به آنفیلد بخوانم. نمی‌توان تصور كرد كه او با تیم دیگری به آنفیلد بیاید و به ما گل بزند. این مانند یك كابوس است. او با پیوستن به هر گروهی، زدن بیست گل را به آنها تضمین می‌كند و بهترین بازیكن آن لیگ خواهد شد.»

سرمربی لیورپول بارها گفته بود كه برای نیرومندتر كردن گروهش به یك مرد میانی و یك گوش راست نیاز دارد و به نظر می‌رسد كه هفت میلیون پوند حاصل از فروش میلان باروش به استون ویلا بتواند انتقال اوون را ممكن كند.

بوفون دو ماه از میادین فوتبال دور خواهد بود

ممكن است یوونتوس و ایتالیا مجبور باشند دو ماه را بدون بوفون سپری كنند.

یكشنبه سنگربان شماره یك یوونتوس در دیدار «جام برلوسكونی» برابر میلان با كاكا برخورد كرد و شانه‌اش آسیب دید.

دوشنبه روزنامه‌ها نوشتند كه بوفون باید دست كم یك ماه از روی سكوی تماشاگران و هشت هفته نیز از روی نیمكت كار هم تیمی‌هایش را دنبال كند.

در این صورت دروازه‌بان پیشین پارما، دیدار جام اینتر توتو برابر اینتر را در بیست آگوست از دست خواهد داد و به نظر می‌رسد به دیدارهای نخست جام اسكودتو و لیگ قهرمانان اروپا نرسد.

حضور او در دیدارهای مقدماتی جام جهانی برابر اسكاتلند و بلاروس در سپتامبر هنوز روشن نیست. این اتفاق موجب شد یوونتوس پیش از به پایان رسیدن فصل نقل و انتقالات به دنبال سنگربانی دیگر بیفتد. «سفید و سیاه‌پوشان» اكنون تنها آنتونیو چیمنتی را به عنوان جانشین بوفون دارند. گفته می‌شود كه «دیمیتریس الف سرو پولوس» از میلان گزینه نخست باشد.

كلینزمن از افتخار آفرینی بالاك در جام جهانی 2006 خبر می‌دهد

او می‌تواند پا جای پای لوتار ماتیوس بگذارد

یورگن كلینزمن سرمربی آلمان باور دارد كه میشاییل بالاك در جام جهانی 2006 می‌تواند افتخار لوتار ماتیوس را در جام جهانی 1990 تكرار كند.

دوشنبه كلینزمن در گفتگو با مجله KICKER با اشاره به شباهت مهارت‌های كاپیتان بایرن مونیخ به بازیكن افسانه‌ای آلمان گفت:« سال گذشته میشاییل بالاك فصل خوبی داشت و در جام كنفدراسیون‌ها نیز عالی بود اما، اكنون باید گام بعدی را بردارد. با توانایی‌هایش می‌تواند مانند ماتیوس در 1990 و زیدان در 1998 افتخارآفرینی كند.»

زین‌الدین زیدان در دیدار پایانی جام جهانی 1998 با زدن دو گل برزیل را از رسیدن به جام قهرمانی بازداشت.

در جام جهانی 2002، بالاك با زدن گل در نیمه نهایی كره‌ی جنوبی، میزبان را از رسیدن به دیدار پایانی ناكام گذاشت اما این برزیل بود كه با دو گل برنده جام شد.

پله اسطوره فوتبال برزیل و برنده سه دوره جام جهانی ادعا می‌كند كه بالاك با زدن بیست و هشت گل در پنجاه و هفت مسابقه كار خاصی نكرده اما كلینزمن تردیدی ندارد كه كاپیتانش با عملكرد خود منتقدان را به سكوت وا می‌دارد:« انتقادها او را مصمم‌تر می‌كند. برگزاری جام جهانی 2006 در خاك آلمان فرصت لازم را برای پیوستن به جمع بزرگان فوتبال دنیا به او می‌دهد.»

جام جهانی آلمان نهم جون 2006 در آلیانس آرنا در مونیخ شروع می‌شود.

برلوسكونی خبر انتقال شوچنكو را نادرست خواند

سیلویو برلوسكونی رییس افتخاری میلان بیان كرد كه فروش آندری شوچنكو به ذهنش خطور نكرده اما، انتقال آنتونیو كاسانو ممكن است.

تابستان امسال گفته می‌شد كه «مرد سال فوتبال اروپا» قرار است به چلسی برود، اما، برلوسكونی خبر انتقال پنجاه میلیون پوندی این اوكراینی را نادرست خواند:« این داستان‌ها همه خیالی هستند. روزنامه‌ها در تابستان این چیزها را می‌گویند زیرا خبری برای نوشتن ندارند. در مورد كاسانو هم بگویم كه نمی‌دانم او در رم می‌ماند یا نه. هنگامی كه مردم از من می‌پرسند كه می‌خواهم او را بگیرم یا نه، پاسخ می‌دهم چرا كه نه.»

با وجود پایان یافتن قرارداد جوان سركش رم در جون 2006 بعید است او در پایتخت ماندگار شود.

نخست وزیر ایتالیا در ادامه گفت:« از بازیكن‌های میلان انتظار دارم با پیروزی و انجام بازی‌های خوب به روند موفقیت‌آمیزشان ادامه دهند. در هجده سال گذشته همیشه همین را خواسته‌ام. میلان باید با این دیدار وارد زمین شود كه شیوه بازی خاص خودش پیاده كند و تیم‌های دیگر را مجبور كند خود را سازگار كنند.»