تبیان، دستیار زندگی
كاپیتان مصدوم تیم ملی انگلیس تا انجام اولین بازی جام‌جهانی درمحل اردوی تیمش خواهد ماند .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کوتاه از حواشی جام 2010

ریو فردیناند

فردیناند تا یكشنبه در تیم انگلیس می‌ماند

كاپیتان مصدوم تیم ملی انگلیس تا انجام اولین بازی جام‌جهانی درمحل اردوی تیمش خواهد ماند. ریو فردیناند كه درپایان هفته گذشته ازناحیه زانو دچار مصدومیت شدید شد و بخت حضور در جام را از دست داد، گفت: با توجه به موقعیت حساس تیم، تا یكشنبه آینده در اردو می‌مانم و بعد راهی كشور خواهم شد.این عضو منچستر افزود: قصدم از ادامه حضور در اردو با وجود مصدومیت، ماندن در جمع تیم ملی برای جلوگیری ازتنش یا حاشیه است. با فابیو كاپلو سرمربی تیم هماهنگی‌های لازمه صورت گرفته است.

سزار جام جهان را از دست داد

دروازه‌بان اول برزیل خولیو سزار با مصدومیت نمی‌تواند تیم ملی کشورش را در جام جهانی همراهی کند . این درحالی است که آخرین بار که این دروازه‌بان نتوانسته بود برای برزیل بازی کند به ژوئن 2008 و بازی مقابل ونزوئلا باز می‌گردد. با این حساب نوار دیدارهای ملی سزار پس از 26 بازی قطع می‌شود. فدراسون فوتبال برزیل در بیانیه‌ای اعلام کرد سزار تیم ملی کشورش را در جام‌جهانی همراه می‌کند اما درون دروازه نمی‌ایستد. درغیاب سزار، اورلو گومز دروازه‌بان تاتنهام درون دروازه خواهد ایستاد. دروازه‌بان ملی پوش اینتر در دیدار هفته گذشته برزیل مقابل زمباوه که با برتری 3 برصفر طلا پوشان به پایان رسید دچار مصدومیت شد.

دوپینگی‌های جام‌جهانی تحویل پلس می‌شوند

مقامات كمیته بین المللی مبارزه با دوپینگ نسبت به برخورد كاملا قاطعانه با نمونه‌های مثبت در جام‌جهانی به فیفا هشدار دادند. وادا (كمیته بین المللی مبارزه با دوپینگ) طبق توافق قبلی با فیفا كنترل كامل همه تیم‌ها را درآفریقای جنوبی دراختیاردارد. نمایندگان وادا می‌توانند به صورت سرزده و بدون هماهنگی با افسرخبری یا سرپرست تیم‌ها وارد اردو، هتل و محل تمرین شوند و ازبازیكنانی كه خودشان صلاح می‌دانند تست دوپینگ بگیرند. در این میان نمایندگان وادا نیزمتعهد شده‌اند كه مزاحم تمرینات فشرده تیم‌ها یا جلسات توجیهی مربیان نشوند و درهتل محل اقامت بازیكنان نیزدراوقات مناسبی وارد شوند. وادا به فیفا هشدارداده كه درصورت یافتن نمونه مثبت با خاطی، برخوردی جدی می‌کند و برای اولین بار در تاریخ وادا، فردی كه مرتكب دوپینگ شده توسط پلیس بازداشت می‌شود و در قالب مجرم به مسوولان امنیتی تحویل داده خواهد شد.

کاناوارو

كاناوارو: ما به سرود ملی توهین نكرده‌ایم

مدافع و كاپیتان ایتالیا به خاطر جوسازی روزنامه‌های سیاسی كشورش بابت خندیدن در هنگام پخش سرود ملی به شدت از خبرنگاران انتقاد كرد.فابیو كاناوارو ضمن دفاع ازكلودیو مارچیسیو گفت: ما دو نفركنارهم ایستاده بودیم و چون با سایر بازیكنان دچاراختلاف زمانی شده بودیم، سرود ملی را دیرتر از آنها می‌خواندیم.وقتی دوربین روی صورت مارچیسیو آمد ناگهان خنده‌اش گرفت و من هم خندیدم اما هرگز به سرود ملی توهین نكردیم. چرا باید به كشورمان آن هم مقابل دوربین پخش مستقیم توهین كنیم؟ كدام یك ازمردم ایتالیا چنین مساله مسخره‌ای را باورمی‌كنند؟ در هر حال وظیفه خودم می‌دانم كه از مردم عذرخواهی كنم .

كراوچ: با رونی قهرمان می‌شویم

پیتر كراوچ معتقد است وین رونی می‌تواند انگلیس را در جام‌جهانی به قهرمانی برساند. مهاجم یونایتد بهترین فصل دوران حرفه‌ای خودش را سپری كرده و 33 گل به ثمر رسانده. او در بازی‌های مرحله مقدماتی جام‌جهانی هم با 9 گل زده برترین گلزن انگلیس شد. كراوچ اظهار داشت:«داشتن یك چنین بازیكن آماده‌ای در جام جهانی برای ما یك مزیت بسیار بزرگ است. مردم مدام می‌گویند كه او باید در كنار یك مهاجم دیگر بازی كند اما در یونایتد ثابت كرده كه می‌تواند به تنهایی هم در خط حمله قرار بگیرد و گل بزند. او یكی از پنج بازیكن اول جهان است. همه با این حرف موافق هستند. به نظرم ما با كمك او می‌توانیم قهرمان جهان بشویم.» كراوچ 29 ساله كه در 38 بازی ملی خود 21 گل زده از این كه به تیم‌ملی كشورش برای جام‌جهانی دعوت شده بسیار خوشحال است و به دستاوردهایش در این تیم افتخار می‌كند.

پریرا: تیم من شایسته احترام است

كارلوس آلبرتو پریرا مربی آفریقای جنوبی اعلام كرد تیم او در این جام به خاطر پیروزی اخیر یك بر صفر مقابل دانمارك شایسته احترام و توجه بیشتری است. این تیم اكنون 12 ماه است كه با هدایت پریرا تن به یك شكست هم نداده:«مردان من ثابت كردند كه برای حضور در جام‌جهانی آمادگی كامل دارند. آنها در دیدار با دانمارك این را ثابت كردند. من دیگر مطمئن شده‌ام كه در مسیر كاملا درستی قدم گذاشته‌ایم. با این وجود اتفاقاتی كه در جام‌جهانی ممكن است بیفتد به هیچ عنوان قابل پیش‌بینی نیست.» پریرا افزود تیم آفریقای جنوبی بیشتر از آن حدی كه بقیه فكر می‌كنند خطرناك است و حریفان باید ارزش بیشتری برای این تیم قایل باشند:«ما برای مبارزه جدی به میدان می‌رویم و حریفان نباید ما را دست كم بگیرند چون تك‌تك حریفان خود را محترم می‌شماریم و از آنها توقع عملكرد متقابل را داریم. هر بازی برایمان حكم یك فینال را دارد.»

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری