تبیان، دستیار زندگی
ویژگی گیاهان 1-آن ها برگ های سبز دارند. 2-آن ها دارای ریشه،ساقه و برگ هستند.بعضی از آن ها گل،میوه و دانه نیز دارند. 3-آن ها به صورت عمودی رشد می کنند،ریشه های آن ها به سمت پایین و ساقه ها و برگ هایشان به سمت بالا می رود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طبقه بندی گیاهان

طبقه بندی گیاهان

ویژگی گیاهان

1-آن ها برگ های سبز دارند.

2-آن ها دارای ریشه،ساقه و برگ هستند.بعضی از آن ها گل،میوه و دانه نیز دارند.

3-آن ها به صورت عمودی رشد می کنند،ریشه های آن ها به سمت پایین و ساقه ها و برگ هایشان به سمت بالا می رود.

4-آن ها قادر به تغییر محل زندگی شان نیستند.

5-آن ها در مکان هایی رشد می کنند که آب وجود داشته باشد.

طبقه بندی گیاهان

1-درختان: آن ها 3 الی 20 متر رشد می کنند.بعضی ها بلند و تنه های تنومندی دارند و بعضی دیگر بلند و باریک هستند.

2-درختچه: آن ها به اندازه ی نیم متر یا به اندازه ی قد یک انسان رشد می کنند.گیاهان تزیینی جزء این گروه هستند.

3-سبزه ها: اندازه ی آن ها از 2سانتی متر تا نیم متر در نوسان است.علف ها،چمن ها،سبزه ها و علف های هرز باغ ها متعلق به این گروه هستند.

طبقه بندی علمی دیگر از گیاهان

1-جلبک: آن ها ریشه،ساقه و برگ ندارند.اکثریت آن ها میکروسکوپی هستند،اما بعضی از آن ها حدود 15 سانتی متر رشد می کنند.آن ها معمولاً در پای درختان یا روی خاک رشد می کنند.اکثر آن ها سبز رنگ هستند. سبزال دریایی متعلق به این گروه است.

تعدادی از آن ها مانند علف دریایی قرمز خوراکی هستند و باید قبل از خوردن آن ها را بخار پز کرد،اما تعدادی از آن ها را می توان به صورت تازه در سالاد استفاده کرد.

جلبک

2-قارچ ها: آن ها مشابه گیاهان هستند اما دارای کلروفیل(ماده سبز گیاهی) نیستند.آن ها قادر به تولید غذای خودشان نیستند  و برای تهیه ی آن به دیگران وابسته اند.کپک های نان نمونه ی خوبی هستند.قارچ کپکی سبز گونه ی کپکی است که منبع آنتی بیوتیک پنی سیلین است.مخمر مسئول عمل آوردن نان است.

قارچ

3-خزه ها: آن ها حدود 3 الی 5 میلی متر رشد می کنند.خزه شامل ساختار ریشه مانند است که ریشه نما نام دارد.آن ها ساقه های به سمت بالا و ساختارهای برگ مانند دارند.گیاه شناسان آن ها را به عنوان ریشه و برگ در نظر نمی گیرند.آن ها معمولاً در مکان های پر از رطوبت رشد می کنند و بوسیله ی هاگ ها تکثیر می شوند.

خزه

4-سرخس ها: آن ها در مکان های مرطوب،سایه دار و خنک زندگی می کنند.آن ها دانه تولید نمی کنند اما بوسیله ی هاگ ها تکثیر می شوند.ارتفاع بعضی از آن ها در جنگل های بارانی و گرمسیر به 16 متر می رسد و برگ هایشان تقریباً 4 متر رشد می کنند.

سرخس

5-گیاهان باغی: آن ها دارای گیاهان گل دار و دانه دار هستند.گیاهان گل دار به دو دسته ی تک لپه و دو لپه تقسیم می شوند.برگ های تک لپه ها رگه های موازی دارند و دانه هایشان شامل یک لپه است،در حالی برگ های دو لپه ها رگه های مشبک دارند و دانه هایشان شامل دو لپه است.

ما به گیاهان به خاطر غذا،اکسیژن دارو نیاز داریم.آن ها مواد لازم برای پناهگاه،لباس را برای ما فراهم می کنند و محیطی رنگارنگ و زیبا را به ما هدیه می دهند.

گیاهان باغی
گروه کودک و نوجوان سایت تبیان_ترجمه:نعیمه درویشی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.