تبیان، دستیار زندگی
اگر ارتفاع چراغ مطالعه بسیار كوتاه باشد، آنگاه ممكن است هنگامی كه مقابل آن می نشینید شانه های شما سبب مسدود كردن راه نور شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با او به آرامش فکر کنید

چراغ

شاید بخواهید قبل از خواب روی تخت خواب خود مقداری مطالعه داشته باشید و یا اینكه تمایل داشته باشید قبل از خواب در نور ملایم اتاق خواب خود به آرامش برسید. برای رسیدن به هر یك از این حالات باید یك لامپ رومیزی مناسب برای اتاق خوابتان در نظر بگیرید. در این مطلب به شما خواهیم گفت كه چگونه می توانید یك چراغ رومیزی ایده آل و مناسب را خریداری نمایید.

1.    سایز مناسب

چراغی كه روی میز شما قرار می گیرد باید مكمل سایز و شكل میز شما باشد. به این معنا كه نه بیش از اندازه كوچك باشد كه روی میز گم شود و نه آنقدر بزرگ باشد كه عرض آن از عرض میز بیشتر شود. به همین دلیل است كه سایز و اندازه چراغ اهمیت زیادی پیدا می كند و باید كاملا متناسب با مقیاس میز باشد تا جلوه دكوراسیون میز اتاق شما شكیل و زیبا شود.

اگر جلوه غالب بر دكوراسیون اتاق شما كلاسیك است یك چراغ رومیزی كلاسیك را انتخاب نمایید.

2.    هماهنگی با دكوراسیون اتاق

شكل و نوع چراغ رومیزی باید با سبك دكوراسیون اتاق هم خوانی و هماهنگی داشته باشد. برای مثال اگر اتاق شما دارای یك دكوراسیون اسپرت است باید چراغ رومیزی ای را انتخاب كنید كه دارای شكلی اسپرت باشد و یا اگر جلوه غالب بر دكوراسیون اتاق شما كلاسیك است یك چراغ رومیزی كلاسیك را انتخاب نمایید.

3.    كلاهك چراغ

حالت و شكل كلاهك چراغ نقش مهمی در نحوه انتشار نور در اتاق دارد. هنگام خرید حتما به فرم كلاهك توجه كنید و دقت كنید كه راه ها و قسمت های خروجی نور كجا ها و به چه شكلی هستند. برای اطمینان بیشتر قبل از خرید چراغ را روشن كنید تا ببینید نور به چه شكلی منتشر می شود و تا چه حدی محدود شده است. در صورت زیبا بودن نحوه انتشار نور به خرید چراغ اقدام كنید.

4.    ارتفاع چراغ رومیزی

اگر ارتفاع چراغ مطالعه بسیار كوتاه باشد، آنگاه ممكن است هنگامی كه مقابل آن می نشینید شانه های شما سبب مسدود كردن راه نور شود. بلندی چراغ رومیزی كاملا بستگی به توقع شما از چگونگی تابش نور دارد، اما در كل چراغ رومیزی اتاق شما نباید بیش از حد كوتاه و بیش از حد كشیده و بلند باشد تا به این ترتیب به راحتی سر جای خود بایستد و واژگون نشود.

چراغ رومیزی اتاق شما نباید بیش از حد كوتاه و بیش از حد كشیده و بلند باشد تا به این ترتیب به راحتی سر جای خود بایستد و واژگون نشود.

5.    نوع كلید برق چراغ

امروزه انواع جدیدی از كلید ها به بازار آماده است برای مثال نوع كنترلی آن كه این امكان را به شما می دهد از فاصله دور با كمك یك كنترل چراغ را روشن و خاموش كنید. بهترین نوع كلید ها برای چراغ كه اخیرا تولید می شود نوع گردشی آن است كه این امكان را به شما می دهد با گرداندن كلید میزان نور كافی و دلخواه خود را تنظیم كنید. هنگام خرید چراغ رومیزی حتما از نوع كلید برق آن باخبر شوید.

با در نظر گرفتن این مراحل ساده هنگام خرید چراغ رومیزی می توانید یك انتخاب ایده آل داشته باشید و از نور زیبای آن در اتاق خواب خود لذت ببرید و به آرامش برسید.

نشریه منزل

تنظیم برای تبیان: کهتری

برای پاسخ به سئوال اینجا را کلیک کنید.

مقالات مرتبط

یادگاری را کجا نگهداریم؟

نگاهی به زیر پاهای مبارک

آیا می خواهید ماکروفر بخرید؟

اصلاح الگوی خرید ،گامی دیگر

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.