تبیان، دستیار زندگی
ی نیستم " سر مربی جدید تیم ملی فوتبال ایران ، درمصاحبه با خبرنگاران رسانه های همگانی، ملاک کار خود را صداقت عنوان کرد. همایون شاهرخی در سالن اجتماعات فدراسیون فوتبال افزود: خود را سرباز می دانم که هدفی جز خدمت به جامعه و...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

" سرمربی تیم ملی : من ادامه دهنده راه کسی نیستم "

سر مربی جدید تیم ملی فوتبال ایران ، درمصاحبه با خبرنگاران رسانه های همگانی، ملاک کار خود را صداقت عنوان کرد.

همایون شاهرخی در سالن اجتماعات فدراسیون فوتبال افزود: خود را سرباز می دانم که هدفی جز خدمت به جامعه و فوتبال کشور ندارد، اگر قرار باشد نیم ساعت دیگر نیز برکنار شوم ، بازهم مشکلی نخواهد بود. وی در مورد دعوت از41 بازیکن به اردوی تیم ملی برای حضور در پیکارهای چهارجانبه هنگ کنگ ، خاطر نشان کرد: همیشه در فوتبال کشور حاشیه هایی وجود داشته که در صدد تغییر مسیر فکری علاقمندان بوده است، اما در مورد نحوه انتخاب بازیکنان تنها من و حسین فرکی دخیل بوده ایم.

شاهرخی تصریح کرد: کار خود را در تیم ملی با اختیارات لازم به عنوان سر مربی آغاز کردم و تا پایان نیز به همین شکل ادامه خواهم داد، اما باید اذعان داشت ملاک انتخاب بازیکنان تیم ملی فوتبال تنها مصلحت بوده است. وی درادامه گفت: انتخاب نفرات تیم ملی ، امری سلیقه ای است که من سعی کردم با توجه به برنامه های خود و مصلحت فوتبال کشور بهترینها را انتخاب کنم. سرمربی تیم ملی فوتبال اظهار داشت: در 40 سال گذشته همواره انتقادها ، حرف و حدیثهای فراوانی در هنگام اعلام فهرست بازیکنان تیم ملی وجود داشته که این موضوع قصه ای پایان نیافتنی خواهد بود.

شاهرخی یادآور شد: ما در انتخاب بازیکنان به باشگاهها و رده بندی آنها در جدول لیگ برتر توجهی نداشتیم ، بلکه میزان توانایی و شایستگی بازیکنان مد نظر بوده است . وی در مورد دلیل دعوت تعداد زیادی از بازیکنان به تیم ملی در صورتی که این تیم تنها 22 بازیکن را به هنگ کنگ خواهد برد، افزود: از میان 41 بازیکن دعوت شده 9 نفر در باشگاههای خارجی عضویت دارند ، که طبق قوانین فیفا تنها می توان در رقابتهای بین المللی رسمی ازآنها استفاده کرد، به همین دلیل با دعوت از بازیکنان بیشتر، آینده نگری کرده ایم. شاهرخی در مورد اعلام زود هنگام اسامی بازیکنان دعوت شده به تیم ملی گفت: برای سفر به هنگ کنگ ، نیاز به گرفتن ویزا از سفارت انگلستان است که این موضوع نیز وقتی یک ماهه را طلب خواهد کرد و باید برای جلوگیری از مشکلات احتمالی از اکنون به فکر باشیم.

سر مربی تیم ملی در مورد این سوال که آیا ادامه دهنده راه بلاژویچ و ایوانکوویچ به عنوان مربیان اسبق تیم ملی خواهد بود، یا خیر، گفت : من در زندگی هیچگاه دنباله رو خط کسی نبوده ام و سعی خواهم کرد کار خود را با توجه به نظرات و برنامه های خاص خود انجام دهم. وی در جواب خبرنگار ایرنا که پرسید در مهلت باقیمانده تا رقابت های هنگ کنگ چگونه ایده های خود را پیاده خواهید کرد، گفت: با وجود مربی فهیمی بنام حسین فرکی که در چند سال اخیر تجربه حضور در کنار تیم ملی را داشته هیچ مشکلی برای اجرای طرح های جدید و یا تغییر سیستم، ایجاد نخواهد شد.

به گفته وی حضور خداداد عزیزی در ترکیب تیم ملی تماشاگران فراوانی را برای حمایت و تشویق به ورزشگاهها خواهد کشاند. وی در مورد دعوت ازایمان مبعلی نیز گفت : این بازیکن ناخواسته با مشکل روبرو شده است و من در کار وی نه تمارضی می بینم و نه فرار از مسئوولیت.

این بازیکن به دلیل خدمت سربازی باید به یکی از تیم های نیروهای مسلح انتقال یابد، اما نباید طوری با وی رفتار کرد که سرخورده شود . شاهرخی افزود: اگر به عنوان مربی و یا معلم کار او را زیر سؤال ببریم کار درستی انجام نشده و من امیدوارم مبعلی با حضور قدرتمند خود در تمرینات، شایستگی هایش را ثابت کند، چون فوتبال ما به او نیاز دارد.