تبیان، دستیار زندگی
اگر شما جزء افرادی هستید که از اینترنت استفاده می‌کنید و با دانلود کردن فایل سر و کار دارید (که به احتمال زیاد جزء این دسته هستید چون در حال خواندن این مطلبید)، نام Rapidshare را شنیده‌اید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه در Rapidshare آپلود کنیم؟

(2)

بر روی اینترنت ترجمة فارسی download از Rapidshare را بسیار دیدم ولی در مورد چگونه Upload آن صحبتی نشده بود. آنچه که در ادامه می‌خوانید نحوة آپلود در این سایت و گذاشتن فایل موردنظر است.

rapidshare upload,رپیدشیر آپلود,

در مطلب قبلی در مورد upload کردن بر روی Rapidshare صحبت کردیم که بحثمان به پایان نرسید.

چنانچه گفته شد اولین کاری که باید جهت upload کردن انجام می‌دادیم، خرید یک account از Rapidshare و یا نمایندة آن در ایران بود.

سپس دانلود کردن Rapiduploader از روی سایت بود و در مرحلة سوم پس از انتخاب فایل آن را Zip می‌کنیم. در هنگام Zip کردن فایل می‌توانیم:

ـ برای فایل خود نام مناسب انتخاب کنیم در قسمت (Archive name)

ـ آن را به تکه‌های مختلف تقسیم کنیم در قسمت (Split to Volumes, bytes)

ـ سرعت Zip شدن فایل را انتخاب کنیم از قسمت (Compression method) در این قسمت باید در نظر داشته باشید که حجم فایل Zip شده زمانی که با سرعت بیشتری Zip می‌کند بیشتر خواهد بود.

rapidshare upload,رپیدشیر آپلود,
rapidshare upload,رپیدشیر آپلود,

در اینجا پیشنهادی که whatsrapidshare دارد جهت انتخاب فایل‌ها به این صورت است:

ـ  اگر قصد دارید، بازی‌هایی که بر روی PC اجراء می‌شوند را upload کنید مطابق شکل Compose method را در حالت Good یا Best قرار دهید. (بر روی شکل‌ها کلیک کنید می توانید آنها را با کیفیت بهتری ببینید).

ـ  درXbox , PS2 و PSP هم بهترین انتخاب این قسمت Good یا Best است.

ـ برایUpload کردن فیلم، شما زمان زیادی را باید بگذارید اگر در بهترین حالت فشرده‌سازی کنید یعنی لازم نیست در حالت Best یا Good قرار دهید، چون خیلی زمان خواهد برد، می‌توانید از حالت Store استفاده کنید.

ـ  همین‌طور در Musicها هم به همین ترتیب، پیشنهاد Store است. اگرچه به نظر من چون معمولاً موزیک‌ها حجمی بالاتر از 100MB ندارند بنابراین با حالت Best و Good هم‌ زمان چندانی نمی‌برند.

توجه داشته باشید که زمانی که شما فایل‌های خود را کوچک می‌کنید. فایل کوچک‌تری را upload کرده‌اید، در نتیجه تعداد فایل‌های بیشتری می‌توانند upload شوند و شما از Account خود می‌توانید استفاده بیشتری کنید.

ـ پس از Zip کردن، بیان کردیم که می‌توانید برای فایل خود رمز عبور (password) بگذارید ولی شما به طریقی باید رمز را در اختیار افرادی که می‌خواهید از فایل شما استفاده کنند قرار دهید و در مورد Text هم که افراد می‌توانند برای شما نظرات و پیشنهادات خود را بگذارند.

rapidshare upload,رپیدشیر آپلود,
rapidshare upload,رپیدشیر آپلود,

مطابق شکل بالا سمت راست از قسمت Browse می‌توانید محل ذخیره شدن نظرات را بر روی سیستم خود مشخص کنید. پس از انجام تمامی کارهای انجام شده دکمة OK را کلیک کنید تا صفحه بسته شود.

پس از آنکه RAR و یا Zip شدن فایل تمام شد. شما آ‌ماده‌اید که فایل خود را upload کنید. تنها کافی است Rapiduploader را باز کنید، مطمئن شوید که Login هستید (در گوشة سمت راست، Login نوشته شده باشد).

سپس فایل خود را به سادگی داخل پنجره وارد کنید (می‌توانید فایل را بر روی صفحه بیندازید) - مانند شکل بالا سمت چپ upload بسیار کندتر از دانلود اتفاق می‌افتد پس منتظر بمانید، می‌توانید شب‌ها فایل‌های خود را برای upload بگذارید.

توجه داشته باشید، هرگز upload و download را با هم بر روی سیستم نگذارید زیرا زمانی که یک فایل از upload و یا download کارش تمام می‌شود و به سراغ فایل بعدی می‌رود، برنامه به طور خودکار upload را متوقف می‌کند و ادامه فایلهایی که شما گذاشته اید Upload نمی شوند.

توجه داشته باشید که اگر شما قصد دارید یک فیلم را که دارای 7 لینک مختلف است upload کنید از شماره 1 شروع کنید زیرا به همان ترتیب در سایت قرار می‌گیرد اگر ترتیب را رعایت کنید بعداً برای مرتب کردن آنها باید زمان بگذارید، در غیر این صورت کاربران دچار سردرگمی خواهند شد.

rapidshare upload,رپیدشیر آپلود,

زمانی که تمامی فایل‌های شما upload شد به History Tab بروید (مطابق شکل ـ با کلیک بر روی شکل تصویر بزرگ شده را مشاهده کنید) و فایل‌هایی را که می‌خواهید در یک دسته قرار دهید و به هم لینک شوند را انتخاب کنید (Highlight کنید) سپس کلیک راست کرده و Read Selected را انتخاب کنید.

صفحه‌ای باز می‌شود با لینک دانلود اگر شما بخواهید لینکی را حذف کنید می‌توانید این کار را با Login کردن به روی سایت Rapidshare.com انجام دهید.

دکمة کپی را در پائین صفحه، سمت چپ فشار دهید و بر روی دومین آیکون نمایش داده شده کلیک کنید. (All Downloadlinks)

شما می‌توانید تمامی لینک‌های خود را بر روی TXT ذخیره کنید تا بعداً دسترسی به آنها آسان باشد.

به این ترتیب شما فایل خود را upload کرده‌اید.

منابع: http://www.whatsrapidshare.com/index3.html

http://rapidshare.com/

تهیه و تنظیم برای تبیان: فائزه سیدخاموشی