تبیان، دستیار زندگی
جایگاه جدید موتو در تیم كاپلو فابیو كاپلو با ایجاد تغییراتی در تركیب گروهش می‌تواند از آدریان موتو در جایگاه جدیدی در دیدار برابر میلان استفاده كند. سرمربی یوونتوس در سن سیرو گفت:« این یك بازی واقعی است و ارزشش بیش از دیدار ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخباری از دنیای فوتبال(24مرداد)


جایگاه جدید موتو در تیم كاپلو

فابیو كاپلو با ایجاد تغییراتی در تركیب گروهش می‌تواند از آدریان موتو در جایگاه جدیدی در دیدار برابر میلان استفاده كند.

سرمربی یوونتوس در سن سیرو گفت:« این یك بازی واقعی است و ارزشش بیش از دیدار دوستانه تابستان است. رقابت مهمی است و هر دو تیم با بیشترین توان بازی می‌كنند.»

موتو مهاجم پیشین چلسی نیز گفت:« در جناح چپ خط میانی خوب جا افتاده‌ام و انتظار سرمربی‌مان را برآورده كردم. شش، هفت ماه گذشته سخت تمرین كردم و اكنون حس می‌كنم روی فرم آمده‌ام. پاهایم دیگر برای بازی آماده شده‌اند و به مرور بهتر می‌شوم. بنابراین مطمئنم فصلی عالی را در پیش خواهم داشت.»

بازیكن رومانی در ژانویه به سبب خودداری از شركت در آزمایش‌های دوپینگ چلسی به طور قرضی به یوونتوس آمد. قهرمان انگلستان به سبب زیر پا گذاشتن قرارداد، از موتو ‌5/7 میلیون پوند درخواست كرد اما، به فرجام خواهی این بازیكن، بیست و چهار اكتبر در دادگاه TAS لوزان سوئیس رسیدگی می‌شود.

ندود رویای قهرمانی اروپا را در سر دارد

پاول ندود آماده است در دیدار برابر میلان ستاره زمین باشد.

ندود با اشاره به این دیدار سنتی در سن سیرو گفت:« البته این دیدار دیگر دوستانه نیست و هرگز هم نبوده. در این مرحله هر بازی اهمیت خودش را دارد و هیچ كس نمی‌خواهد بازنده باشد.»

شب گذشته یوونتوس در «تروفئو مورتی» در نخستین دیدار از سه بازی چهل و پنج دقیقه‌ای، دو بر صفر اینتر را شكست داد اما در ضربات پنالتی به ناپولی باخت.

زلاتان ابراهیموویچ در این تورنمنت آسیب دید اما به بازی میلان می‌رسد.

مرد میانی جمهوری چك در ادامه گفت:« ما شاهد مبارزه شانه به شانه دو تیم قدرتمند هستیم. به ویژه این كه هر دو خط حمله‌ی خوبی دارند اما در آخر روشن می‌شود كه كدام توان بیشتری دارد. می‌دانم كه میلان تمایل دارد شركت برابر لیورپول را در جام قهرمانان جبران كند اما باید بداند لیگ قهرمانان هدف ما هم هست. آنها برای بازداشتن ما از به دست آوردن این جام باید خیلی كارها بكنند. فكر می‌كنم كه یوونتوس بهترین جا برای كسی باشد كه هدفش قهرمانی اروپا است. فكر می‌كنم یوونتوس این فصل جام قهرمانی اروپا را بالای سر ببرد.»

ندود می‌تواند پس از بازگشت به تیم ملی، دنیا را به چنگ آورد:« تا به حال در هیچ جام جهانی‌ای بازی نكرده‌ام و دوست دارم آن را تجربه كنم. هم تیمی‌هایم در تیم ملی و حتی سرمربی‌مان خواسته‌اند برگردم و تا پنج روز آینده تصمیمم را می‌گیرم. هنوز چك چهار دیدار مقدماتی دیگر دارد و من فرصت دارم در تیم حاضر شوم.»

آنچلوتی:

دیدار با یوونتوس نبردی جدی است

كارلو آنچلوتی گفت كه دیدار برابر یوونتوس هیچ جنبه دوستانه‌ای ندارد.

سرمربی میلان گفت:« این یك بازی واقعی است و هر دو طرف با آخرین توانشان می‌دوند. رویارویی با یوونتوس هرگز دوستانه نیست به ویژه هنگامی كه می‌دانیم آنها رقیب اصلی ما در «اسكودتو» و «لیگ قهرمانان اروپا» هستند.»

این دو گروه قدرتمند ایتالیایی آگوست هر سال در سن سیرو برابر هم قرار می‌گیرند و عده‌ای می‌گویند كه بازنده این دیدار، اسكودتو را فتح می‌كند، اما یوونتوس سال گذشته این طلسم را شكست.

آنچلوتی در این باره گفت:« این نخستین بازی خانگی ماست و به لحاظ روانی اهمیت دارد زیرا یك تیم نباید حس كند كه برابر حریفش كم می‌آورد. یوونتوس از فصل گذشته شده اما این تنها به سبب آمدن پاتریك ویرا نیست. آنها تجربه آدریان موتو و استواری رابرت كواچ در دفاع را همراه دارند. فكر می‌كنم در مقایسه با اینتر كمی بالاتر باشند.»

به نظر می‌رسد میلان با آوردن آلبرتو جیلاردینو، كریستین ویری، مارك یانكلوسكی و یوهان وگل بیشترین تغییر را از بین گروه‌های ایتالیایی در فصل جدید دیده است:« ما با دیدی تهاجمی به فوتبال نگاه می‌كنیم. دفاع سه نفرمان نیز این ویژگی را نمایان‌تر می‌سازد. شوچنكو با رهایی از شكستگی استخوان صورت یك نیمه در كنار ویری قرار می‌گیرد. ویری تمرین‌هایش را پیش از جیلاردینو شروع كرد بنابراین آماده‌تر است. حرفه‌ای‌گریش مرا خیلی متعجب كرد زیرا با اشتیاق و انگیزه بالایی كار می‌كند و زود در تیم جا افتاد. از نظر من او همیشه یك مهاجم كامل بوده و باید بگویم تا كنون چنین بازیكنی با قدرت بدنی بالا در گروهم نداشته‌ام. شیوه بازیش هم با جیلاردینو متفاوت است.»

اریكسون، جانسون را به تیم ملی فراخواند

آلن اسمیت كنار گذاشته شد

سون گوران اریكسون با وجود پافشاری اندرو جانسون برای ماندن در كریستال پالاس او را به تیم ملی دعوت كرد.

این دعوت برای دیدار دوستانه هفته آینده انگلستان برابر دانمارك در كوپنهاگ صورت گرفت.

جانسون پیش از این نگران بود كه ماندن در پالاس جایگاهش را در تیم ملی به خطر می‌اندازد اما این نگرانی با آسیب دیدگی پیتر كروچ دیگر معنی پیدا نمی‌كند.

اریكسون، آلن اسمیت مهاجم منچستر یونایتد را از تركیب بیست و سه نفره تیم كنار گذاشت. كیرون دایر نیز غایب است زیرا گرام سونس سرمربی نیوكاسل به اریكسون گفته است كه مرد میانی گروهش به سبب آسیب دیدگی زردپی پا نتوانسته ثابت بازی كند.

ویس براون هم مانند سول كمپل، لدلی كینگ و وین بریج آسیب دیده و این امر احتمال حضور ماتیو آپسون را زیاد می‌كند. رابرت گیرین هم با كنار زدن كریس كركلند، بازیكنی كه از لیورپول به وست بروموویچ رفت سنگربان سوم انگلستان خواهد بود.

كیران ریچاردسون و استیوارت دانینگ كه برای به دست آوردن تجربه بیشتر به تیم زیر بیست و یك ساله فرستاده شدند نیز حضور ندارند.

مایكل كریك به سبب بازی‌های موفقش در اردوی آمریكا جایش را در خط میانی انگلستان باز كرده اما لوك یانگ واسكات كارسن در تیم جایی ندارند.

جوان سركش رم هنوز هم بی‌خانمان است

میكولی كلید انتقال كاسانو به یوونتوس

یوونتوس همچنان به دنبال آنتونیو كاسانو است اما فابریتسیو میكولی سرنوشت كار را روشن خواهد كرد.

لاپو الكان رییس یوونتوس به خبرنگاران گفت:« می‌خواهیم به همه چیز دست یابیم، برای همین به كاسانو نیاز داریم. تابستان آینده قراردادی آزاد با او خواهیم بست.»

موجی مدیر یوونتوس نیز بیان كرد كه از حرف‌های الكان تعجب می‌كند و نیازی به كاسانو ندارد:« در زمان مذاكرات حضور نداشتم پس بی‌دلیل حرف قرارداد را پیش نمی‌كشم.»

قرارداد جوان سركش رم در ‌2006 پایان می‌یابد. از این رو روسلا سنسی رییس رم در نشستی خبری تهدید كرد:« اگر كاسانو قراردادش را تمدید نكند روی نیمكت خواهد نشست. تنها با این كار او بازیكن ماست.»

رمی‌ها تا به حال به سبب محرومیت فیفا اجازه هر گونه انتقالی را نداشتند اما پذیرفته شدن فرجام خواهی‌شان انتقال كاسانو را به ازای پول نقد و چند بازیكن ممكن می‌سازد.

فابریتسیو میكولی كه به تورین بازگشت راه حل این مشكل است زیرا با تمام شدن قراردادش در فیورنتینا به روشنی گفت كه دیگر حاضر نیست روی نیمكت بنشیند. خلاقیت میكولی به خوبی می‌تواند جای خالی كاسانو را در كنار فرانچسكو توتی، وینچنزو مونتلا و شعبانی نوندا پر كند. روزنامه‌های ایتالیا نوشتند كه موجی برای دادن پیشنهاد ‌8/3 میلیون پوندی برای هر فصل تا روزهای پایانی فصل نقل و انتقالات صبر می‌كند. گفته می‌شود مدت قرارداد او چهار ساله است.