تبیان، دستیار زندگی
ارتباطات تلفنی از مراكز درمانی مجهز در تهران و توسط متخصصان با مصدومان شیمیایی شهرستان‌ها و مناطق محروم برقرار می‌شود تا جانبازان بدون مراجعه به مركز و بدون صرف وقت و هزینه بتوانند از وضعیت جسمی خود مطلع شوند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تاسیس مراكز درمانی ویژه مصدومان شیمیایی

رییس مركز مصدومان شیمیایی بنیاد شهید: مراكز درمانی تخصصی ویژه مصدومان شیمیایی تاسیس می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی قربانیان سلاح های شیمیایی به نقل از ایرنا دکتر محمد میرهاشمی  اظهار داشت: با تاسیس این مراكز، دسترسی جانبازان شیمیایی به مراكز درمانی مجهز تسهیل و تسریع می‌شود.

جانباز

وی اضافه كرد: اكنون، بسترهای لازم برای عملیاتی كردن این برنامه در كشور فراهم است و جمهوری اسلامی ایران به دلیل وجود تعداد زیاد مصدومان شیمیایی كه قربانیان جنایات رژیم بعث عراق هستند، توانسته است تجارب بسیاری در زمینه درمانی كسب كند.

میرهاشمی با بیان اینكه اكنون پروتكل جانبازان شیمیایی دچار تشدید ضایعه شیمیایی در حال اجراست، گفت: بر این اساس، سلامت جسمی و روحی جانبازان شیمیایی كه در مركز مصدومان شیمیایی، پرونده تشكیل داده‌اند با شركت در اردوهای پایش سلامت به طور مستمر رصد می‌شود.

رییس مركز مصدومان شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطر نشان كرد: در صورتی كه جانبازان شیمیایی به معاینات مجدد و ضروری نیاز داشته باشند، از بیمارستان بقیه ا... در تهران استفاده می‌شود.

وی با اشاره به امكان برقراری ارتباطات تلفنی پزشكان متخصص درمان مصدومیت های شیمیایی در تهران با مصدومان شیمیایی مناطق مختلف كشور گفت: این ارتباطات تلفنی از مراكز درمانی مجهز در تهران و توسط متخصصان با مصدومان شیمیایی شهرستان‌ها و مناطق محروم برقرار می‌شود تا جانبازان بدون مراجعه به مركز و بدون صرف وقت و هزینه بتوانند از وضعیت جسمی خود مطلع شوند.

ارتباطات تلفنی از مراكز درمانی مجهز در تهران و توسط متخصصان با مصدومان شیمیایی شهرستان‌ها و مناطق محروم برقرار می‌شود تا جانبازان بدون مراجعه به مركز و بدون صرف وقت و هزینه بتوانند از وضعیت جسمی خود مطلع شوند.

میر هاشمی همچنین درباره تامین دارو و تجهیزات مورد نیاز مصدومان و جانبازان شیمیایی افزود: مركز مصدومان شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران بر وضعیت درمانی جانبازان شیمیایی اشراف كامل دارد و در این زمینه برای تامین نیازهای دارویی مصدومان و تجهیزات مراكز درمانی با مشكلی مواجه نیست.

رییس مركز مصدومان شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ارتقای پژوهشی در حوزه درمان مصدومان و جانبازان شیمیایی از دیگر اولویت‌های این مركز در سال جاری است.

وی تصریح كرد: با توجه به تعداد زیاد مصدومان و جانبازان شیمیایی در كشور ، ضروری است همه مراكز پژوهشی، علمی و دانشگاهی در زمینه توسعه و ارتقای این دانش با مركز مصدومان شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران همكاری كنند.

بخش هنر مردان خدا - سیفی