تبیان، دستیار زندگی
تمجید سایت بایرن مونیخ از علی کریمی؛ گل کریمی استثنایی بود علی کریمی در حالی که برای نخستین بار از ابتدا به ترکیب تیم بایرن فراخوانده شده بود ، در بازی مقابل بایرلورکوزن نمایش خوبی را از خود نشان داد تا مسوولان تیم بایرن مون...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تمجید رسانه های خارجی از درخشش کریمی


تمجید سایت بایرن مونیخ از علی کریمی؛

گل کریمی استثنایی بود

علی کریمی در حالی که برای نخستین بار از ابتدا به ترکیب تیم بایرن فراخوانده شده بود ، در بازی مقابل بایرلورکوزن نمایش خوبی را از خود نشان داد تا مسوولان تیم بایرن مونیخ از این پس به این بازیکن ایرانی مجال بیشتری بدهند.

سایت اینترنتی بایرن مونیخ پس از این دیدار به تمجید ازعملکرد بازیکن ایرانی وتازه وارد تیم پرداخته است. در بخشی از این گزارش آمده است: تیم فوتبال بایرن مونیخ در برابر دیدگان 22500 تماشاگر در بای آرنا ، ورزشگاه خانگی بایرلورکوزن موفق شد تیم میزبان را با حساب 5 بر 2 شکست دهد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است:علی کریمی در این دیدار موفق شد سومین گل بایرن و اولین گل خود را به شکلی استثنایی وارد دروازه لورکوزن کند تا اختلاف گل های بایرن با میزبان به دو گل برسد و این تیم در حاشیه امنیت قرار بگیرد.برباتوف دقایقی پیش از این موفق شده بود فاصله گل ها را به حداقل برساند. لازم به ذکر است کریمی دراین دیدار یک پاس گل هم به روی ماکای داد.

روزنامه‌ی كیكر و نمره‌ی سه برای شماره 8 مونیخ

علی كریمی پنجمین بازیكن برتر بایرن

یك پاس گل و یك گل، علی كریمی را پنجمین بازیكن برتر بایرن مونیخ در هفته‌ی دوم بوندس‌لیگا كرد.

تیم بایرن مونیخ روز گذشته موفق شد با نتیجه‌ی پنج بر دو بایر لوركوزن را از پیش رو بردارد و روزنامه‌ی معتبر كیكر نمرات بالایی را به بازیكنان تیم منطقه‌ی باواریا داد.

علی كریمی ستاره‌ی ایرانی این تیم در این بین با كسب نمره‌ی سه (خیلی خوب) توانست پس از اوون هارگریوز (‌5/1)، ماكای (‌2)، سانیول (‌5/2) و دمیكلیس (‌5/2) در رده‌ی پنجم برترین بازیكنان تیم بایرن مونیخ قرار گیرد.

نكته‌ی جالب توجه در نمرات بازیكنان بایرن كسب نمره‌ی چهار (متوسط) برای میشاییل بالاك كاپیتان این تیم است.

همچنین وحید هاشمیان كه ‌69 دقیقه برای هانوفر به میدان رفت نمره‌ی پنج (ضعیف) كسب كرد.

مهدوی‌كیا و فریدون زندی كه به عنوان بازیكنان جانشین به میدان رفتند نمره‌ای كسب نكردند.

خبرگزاری فرانسه:

گلزنی مارادونای آسیا برای بایرن مونیخ

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به پیروزی تیم فوتبال بایرن مونیخ در دیدار برابر تیم بایر لوركوزن پرداخته است.

در گزارش ویژه‌ی خبرگزاری فرانسه آمده است:« هت تریك روی ماكای و گلزنی علی كریمی بازیكن ایرانی تیم بایرن باعث پیروزی پنج بر دو این تیم برابر بایرلوركوزن شد.»

در ادامه‌ی گزارش AFP به گلزنی علی كریمی و پاس گل این بازیكن اشاره شده و آمده است:« ضربه‌ی سر روی ماكای، علی كریمی مارادونای آسیا را در موقعیت گلزنی قرار داد و این بازیكن ملی‌پوش ایرانی در دقیقه‌ی 35 گل سوم بایرن را وارد دروازه‌ی لوركوزن كرد.»

همچنین خبرگزاری‌ آسوشیتدپرس و رویترز نیز هر كدام به صورت جداگانه در گزارش‌های ویژه‌ی خود به پیروزی عجیب بایرن در بای آره‌نا مقابل لوركوزن پرداختند.

بازتاب بازی علی كریمی در رسانه‌های عربی؛

تیم ملی ایران با داشتن كریمی احتیاجی به زیدان ندارد

هنرنمایی علی كریمی در لیگ فوتبال آلمان (بوندسلیگا) اعجاب رسانه‌ها و خبرگزاری‌های ورزشی كشورهای عربی را برانگیخته است. در این بازی تیم بایرن مونیخ توانست با نتیجه 5 بر 2 تیم سرشناس بایرلوركوزن را در خانه‌اش به زانو درآورد.

گوشه‌ای از این اظهارنظرها در ذیل می‌آید:

* شبكه تلویزیونی ماهوره‌ای دبــی اســـپرت ( ED ):

گزارشگر این شبكه تلویزیونی ضمن تمجید از بازی علی كریمی گفت: این بازیكن نابغه‌ای باورنكردنی است كه هیچگاه نمی‌توان حركات زیبای او را خواند. وی كه بیشتر وقت گزارش خود را به تعریف از این ملی‌پوش ایرانی اختصاص داده بود اعلام كرد كه تیم ملی ایران با داشتن این بازیكن هیچ احتیاجی به زین‌الدین زیدان ندارد و علی كریمی به قدری بزرگ است كه همه را حیران كرده است.

* شبكه تلویزیونی ماهوره‌ای الجزیـــره اســـپرت:

گزارشگر اخبار ورزشی شبكه تلویزیونی الجزیره اسپرت در جریان نقل خبر پیروزی 5 بر 2 روز گذشته بایرن مونیخ در مقابل بایرن لوركوزن نیز گفت: كریمی یك گل زد و یك پاس گل داد. این بازیكن ما را به یاد پاسارلا بازیكن و سرمربی سابق تیم ملی آرژانتین می‌اندازد. این بازیكن مطمئنا آینده بوندسلیگا را رقم خواهد زد.

* شبكه تلویزیونی ماهوره‌ای سعــودی اســـپرت:

این بازیكن باور كردنی نیست. در پاس دادن گویی شاقول در دست گرفته و دقیقا هرجا كه‌ می‌خواهد توپ را روانه می‌كند و توجهی به حریف ندارد. در دریبل كردن جادوگری بی‌انتهاست و در فضاسازی هم بی‌نظیر است. زمانی او را در خط دفاع تیمش می‌بینیم و لحظه‌ای دیگر توپ را وارد دروازه حریف می‌كند. مطمئنا جهان اسلام شاهد ظهور بازیكنی بزرگ از نسل زیدان است.

* تلویزیون اماراتی دبــی:

این همان علی ماست. این همان شماره هشت ماست. این همان اسطوره بزرگ سابق الاهــلی ماست. ما به خود می‌نازیم كه این بازیكن در امارات بازی می‌كرد.

* تلویزیون اماراتی الشارجــه:

ایران به خوبی می‌داند كه چه گنج بزرگ و با ارزشی را راهی به آلمان كرده است. این بازیكن افتخار آسیا و بلكه جهان است.

* تلویزیون كــویت :

كریمی بازیكنی در اندازه بزرگان است. ایران ثابت كرد كه همیشه از این گنجها در خود حفظ كرده است. با اتمام بازی دایی فكر می‌كردیم دیگر ایران بازیكنی در آن اندازه به جهان تحویل نمی‌دهد اما ظهور كریمی همه این حرفها را نقش برآب كرد. مطمئنا تواناییهای كریمی تمام ناشدنی است.

* تلویزیون سوریــه:

فلیكس ماگات، سرمربی تیم بایرن مونیخ با قرار دادن كریمی در لیست اصلی ثابت كرد كه به این بازیكن اعتماد دارد و البته كریمی با بازی درخشان خود پاسخ این اعتماد را داد. انصافا بازی در آلمان با آن تماشاگران نژادپرست كار بسیار مشكلی برای غیر آلمانی‌هاست. اما در بازی دیروز هرگاه كریمی توپ را تصاحب می‌كرد ورزشگاه نیم‌خیز می‌شد چراكه می‌دانند این بازیكن با یك حركت تیم حریف را كیش و مات می‌كند.

كارشناس فوتبال رادیو دویچه وله آلمان:

كریمی منتقدانش را وادار به سكوت كرد

بازی درخشان علی كریمی بازیكن ایرانی تیم فوتبال بایرن مونیخ ستایش كارشناسان فوتبال آلمان را به دنبال داشته است.

كارشناس فوتبال رادیو دویچه وله آلمان هنگام گزارش و تحلیل بازی بایرن مونیخ برابر تیم فوتبال بایرلوركوزن با ستایش فوتبال تیمی بایرن مونیخ این تیم را شانس نخست قهرمانی در فصل 2005 ـ 2006 بوندس‌لیگا خواند و درباره‌ی كریمی گفت: «علی كریمی با گل و پاس گل خود منتقدانش را وادار به سكوت كرد.»