تبیان، دستیار زندگی
نجف دریابندری، مترجم پیشکسوت که از هفته گذشته به علت سکته مغزی در بیمارستان ایران‌مهر بستری شده است، عصر امروز (یکشنبه 16خرداد) مرخص می‌شود. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دریابندری امروز به خانه باز می‌گردد

نجف دریابندری، مترجم پیشکسوت که از هفته گذشته به علت سکته مغزی در بیمارستان ایران‌مهر بستری شده است، عصر امروز مرخص می‌شود
دریابندری امروز به خانه باز می‌گردد

سهراب دریابندری، پسر نجف دریابندری درباره وضعیت ترخیص پدرش به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: از صبح امروز پی‌گیر مراحل ترخیص پدر هستیم. دکتر نجل رحیم که پزشک ایشان هستند با ترخیص پدر موافقت کرده‌اند و ما منتظر امضای نهایی از دکتر رهبر هستیم. ان‌شاءالله ایشان تا عصر امروز از بیمارستان مرخص می‌شوند.

وی درباره حال عمومی دریابندری توضیح داد: پدرم تا دیروز در تکلم و غذاخوردن مشکل داشت. اما این مشکلات اکنون رفع شده. تنها چشم چپ ایشان با مشکل عدم بینایی واضح روبرو است که به گفته پزشکان این مشکل هم تا یک ماه آینده برطرف خواهد شد.

به گفته سهراب دریابندری، به توصیه پزشکان نجف دریابندری بعد از ترخیص باید حداقل یک هفته در منزل استراحت مطلق داشته باشد.

فاطمه شیری، پرستار این مترجم پیشکسوت نیز از بهبود نسبی حال عمومی دریابندری خبر داد و به «ایبنا» گفت: ایشان اکنون می‌توانند به زندگی عادی ادامه دهند و خوشبختانه سکته مغزی عوارض شدیدی برای دریابندری به جای نگذاشته است.

نجف دریابندری شنبه هفته گذشته در پی سومین سکته مغزی در طول یک‌سال به بخش ICU بیمارستان ایران مهر منتقل شد. وی از روز جمعه و پس از بهبود نسبی به بخش عمومی مغز و اعصاب منتقل شد.

این مترجم اکنون 81ساله است. وی نقش مهمی در آشنایی فارسی‌زبانان با نویسندگان مطرحی چون فاکنر و همینگوی داشته است. وی تاکنون آثار گوناگونی همچون «وداع با اسلحه» و «پیرمرد و دریا» از آثار ارنست همینگوی، «رگتایم» و «بیلی باگیت» اثر دکتروف، «یک گل سرخ برای امیلی» و «گور به گور» از آثار ویلیام فاکنر را به فارسی ترجمه کرد است.

همچنین « مستطاب آشپزی: از سیر تا پیاز» از آثار تالیفی دریابندری است.

تهیه و تنظیم : زهره سمیعی - بخش ادبیات تبیان