تبیان، دستیار زندگی
اره لوکارنو را از آن خود کرد بیژن میرباقری که با اولین فیلم سینمایی خود "ما همه خوبیم" در پنجاه و هشتمین دوره جشنواره لوکارنو حضور داشت توانست مقام دوم بهترین فیلم را با این فیلم سینمایی به دست بیاورد. این جایزه شب گذشته در...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ما همه خوبیم جایزه یوزپلنگ نقره ای جشنواره لوکارنو را از آن خود کرد


بیژن میرباقری که با اولین فیلم سینمایی خود "ما همه خوبیم" در پنجاه و هشتمین دوره جشنواره لوکارنو حضور داشت توانست مقام دوم بهترین فیلم را با این فیلم سینمایی به دست بیاورد. این جایزه شب گذشته در مراسم اختتامیه جشنواره به میرباقری اهدا شد.

"ما همه خوبیم" در 3نوبت در این دوره از جشنواره به نمایش در آمد که این نمایش ها مخصوص روزهای آغازین جشنواره بوده است. میرباقری در صحبت های پیشین خود اعلام کرده بود که وضعیت فیلم به لحاظ دریافت جایزه روشن نیست تا بالاخره در روز پایانی جشنواره ساعاتی قبل از برگزاری مراسم اختتامیه از سوی این کارگردان اعلام شد که فیلم او موفق به کسب جایزه یوزپلنگ نقره ای شده است.

این جایزه پس از جایزه یوزپنگ طلایی که به بهترین فیلم جشنواره تعلق می گیرد از جمله مهمترین جوایز جشنواره محسوب می شود که امسال سینمای ایران توانست آن را از آن خود کند.

عباس کیارستمی در این دوره از جشنواره توانست برای دومین بار یوزپلنگ طلایی جشنواره را به دست بیاورد که دومین یوزپلنگ طلایی به عنوان تقدیر از این فیلمساز جهانی، به او تعلق گرفت.

نمایش فیلم های "اصل 61" ساخته مهوش شیخ الاسلامی و "رئیس جمهور میرقنبر" به کارگردانی محمد شیروانی از دیگر بخش های متعلق به سینمای ایران در جشنواره لوکارنو بود. نیکی کریمی هم به عنوان داور این دوره از جشنواره کار خود را به پایان رسانده است و ایرانیان تا یکی، دو روز آینده با دستی پر از پنجاه و هشتمین جشنواره لوکارنو عازم ایران می شوند.