تبیان، دستیار زندگی
موارد تخلف دولت از قوانین موجود است و اگر اصرار به انکار آن شود، آنها را به اطلاع نمایندگان و مردم خواهند رساند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تخلف دولت به اطلاع مردم می رسد!

علی لاریجانی

علی لاریجانی در نطق امروز خود نسبت به اظهارات احمدی نژاد در جمع نمایندگان عضو کمیسیون اصل نود واکنش نشان داد.

وی با اشاره به اصل تفکیک قوا‏، تمرکز قدرت در یک قوه را فساد آور خواند و گفت: اگر قوای مقننه و قضاییه ذیل قوه مجریه فعالیت کنند‏، ممکن است سرعت کار بالا رود اما به دیکتاتوری می‌انجامد.

به گفته وی تمرکز قدرت تنها در اختیارات ولی فقیه فساد آور نیست چون انتخاب رهبری دارای شرایط ویژه‌ای است که این شرایط در انتخاب نمایندگان مجلس و رئیس جمهور لحاظ نمی‌شود. از این رو قوه مجریه باید به حقوق و اختیارات خود پایبند باشد و حق ورود به عرصه قانونگذاری و اظهار نظر درباره مصوبات مجلس را ندارد.

رئیس مجلس در واکنش به اعتراض احمدی نژاد به ارجاع 138 مصوبه مجلس به مجمع تشخیص مصلحت نظام به دلیل مغایرت با شرع و قانون اساسی، ادامه داد: بعید می‌دانم کل مصوبات مجلس هشتم 138 مورد باشد و حداکثر 10-15 مورد به مجمع ارائه شده است که خوب است دولت در ارائه لوایح خود دقت بیشتری داشته باشد که چنین نشود. هرچند که چند طرح هم ممکن است چنین شرایطی داشته باشد.

موارد تخلف دولت از قوانین موجود است و اگر اصرار به انکار آن شود، آنها را به اطلاع نمایندگان و مردم خواهند رساند

وی سپس به دفاع از جایگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام در اصل 112 قانون اساسی پرداخت و با تاکید بر اینکه مجلس اهل مجامله در برخورد نیست و حوزه فعالیتش را هم محدود نمی‌کند، ادامه داد: کمیسیون‌های مجلس بویژه کمیسیون اصل نود به وظایف قانونی خود عمل کند. هرچند که رایزنی‌های وحدت ساز مفید است اما نباید وظیفه ذاتی قوا را مخدوش کند.

لاریجانی نهایتا تاکید کرد که موارد تخلف دولت از قوانین موجود است و اگر اصرار به انکار آن شود، آنها را به اطلاع نمایندگان و مردم خواهند رساند.

منبع:خبرآنلاین

تنظیم:س.آقازاده