تبیان، دستیار زندگی
کار هالیوودی "پاپ" می شود "جان وویت"، بازیگر کهنه کار هالیوودی، گذشته خود را فراموش می کند تا نقش "پاپ ژان پل دوم" فقید را در یک فیلم تلویزیونی ایفا کند. به گزارش خبرنگار سینمایی " مهر" ، خبر انتخاب وویت برای ایفای نقش رهبر ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازیگر کهنه کار هالیوودی "پاپ" می شود


"جان وویت"، بازیگر کهنه کار هالیوودی، گذشته خود را فراموش می کند تا نقش "پاپ ژان پل دوم" فقید را در یک فیلم تلویزیونی ایفا کند.

به گزارش خبرنگار سینمایی "مهر"، خبر انتخاب وویت برای ایفای نقش رهبر سابق کاتولیک های جهان در حالی منتشر می شود که پیش از این انتخاب یان هلم برای این نقش در فیلم "ژان پل دوم" شبکه تلویزیونی CBS قطعی شده بود. اما هلم به دلایل شخصی از این کار کناره گیری کرد. قرار است وویت در این فیلم از انتخاب شدن ژان پل دوم به مقام پاپی تا لحظه مرگ او را در آوریل گذشته بازی کند.

از دیگر بازیگران پروژه "ژان پل دوم" می توان به کری الیوز در نقش جوانی های پاپ، جیمز کرامول، بن گازار، فرانکو نرو و چارلز دنسیز اشاره کرد. پاپ تا پیش از انتخاب به مقام رهبری کاتولیک های جهان، کشیشی بود به نام کارول وویتیلا در کشور لهستان. قرار است تولید این فیلم چهار ساعته از این هفته در کراکو آغاز شود و گروه سازنده اواخر سال جاری میلادی برای ادامه فیلمبرداری به رم خواهد رفت.

جان وویت 66ساله در سال 1978 برای بازی در فیلم جنگی "بازگشت به خانه" جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را گرفت. او دو بار هم در سال های 1969 برای فیلم کلاسیک "کابوی نیمه شب" و 2001برای فیلم "علی" نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل شد. وویت پدر آنجلینا جولی، ستاره سرشناس هالیوودی، هم هست.

منبع: خبر گزاری مهر