تبیان، دستیار زندگی
موتورهای جستجوی رقیب برای تکه ای کلوچه با یک برنامه تبلیغاتی جهت انتشار خود و خط مشی جستجوهای پرداخت شده با هم رقابت می کنند. یاهو و مایکروسافت هر دو در حال اضافه کردن تلاشهای خود برای به چالش انداختن موفقیت گوگل در تبلیغات ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یاهو و مایکروسافت گوگل را به مبارزه می طلبند


موتورهای جستجوی رقیب برای تکه ای کلوچه با یک برنامه تبلیغاتی جهت انتشار خود و خط مشی جستجوهای پرداخت شده با هم رقابت می کنند.

یاهو و مایکروسافت هر دو در حال اضافه کردن تلاشهای خود برای به چالش انداختن موفقیت گوگل در تبلیغات فروش آنلاین که به جستجوی های کاربران مربوط می شود هستند.

شبکه یاهو

در روز چهارشنبه یاهو نسخه آزمایشی توسعه یافته شبکه انتشار خود را که به سایتهای بزرگی مانند CNN.COM و ESPN.COM را این امکان را می دهد که تبلیغات مورد حمایت یاهو را بر روی سایتهای خود نمایش دهند و با کلیک کاربر بر روی آنها درآمدی را نصیب خود گردانند آغاز کرد. حالا یاهو در حال توسعه این فرصت است که به ناشران وب سایتهای کوچک و متوسط این امکان را بدهد که بوسیله پلت فورم آزمایشی سلف سرویسی که به شرکتها اجازه می دهد تا هر تبلیغی را که می خواهند در وب سایت خود قرار دهند انتخاب کنند.

بوسیله مرکز سلف سرویس ناشران وب سایتها مانند وبلاگها و سایتهای تجارت الکترونیکی نه تنها می توانند تبلیغاتی را انتخاب کنند که از لحاظ متنی به موضوع سایت انها مرتبط است بلکه توانایی انتخاب تبلیغاتی در عناوین دیگر که فکر می کنند کاربر ممکن است به آن علاقه داشته باشد را دارند. این انتخاب بوسیله یک منوی پایین افتادنی در سرویس یاهو با نام YQ BETA قابل انجام است. آنها همچنین می توانند ظاهر تبلیغات را بگونه ای که با وب سایت آنها تناسب داشته باشد سفارشی کنند و URL هایی را که از اسپانسرهای رقیبشان می باشد را بلوکه کنند.

نسخه آزمایشی شبکه انتشار یاهو که به صورت خود خدمتی(SELF-SERVICE) می باشد همچنین امکان دستیابی به محصولات دیگر یاهو مانند ADD TO MY YAHOO را فراهم می کند. این خصیصه به منتشران این فرصت را می دهد که محتوای خود را در سایت یاهو از طریق RSS (REALLY SIMPLE SYNDICATION) تبلیغ و توزیع کنند و ترافیک اضافی را از وبسایتهایشان دفع کرده و ارتباط مکرر روزانه را با مخاطبین خود داشته باشند.

سیاست مایکروسافت

مایکروسافت هم قصد دارد که دلارهای تبلیغاتی بیشتری را از طریق موتور جستجوی خود در سایت MSN.COM عاید خود کند و در حال اماده سازی یک راه حل جستجوی پولی به عنوان بخشی از پلت فورم مرکز تبلیغاتی خود می باشد. این مطلب را سخنگوی این شرکت در روز چهار شنبه تایید کرد.

سخنگوی مایکروسافت گفت : این شرکت یک طرح آزمایشی در مورد ارائه خدمات جستجوی پولی را به عنوان بخشی از مرکز تبلیغاتی آنلاین خود در فرانسه و سنگاپور در ماه اکتبر آغاز خواهد کرد.

مایکروسافت ابتدا اعلام کرد که مرکز تبلیغاتی خود را در ماه مارس در MSN‌ راه اندازی خواهد کرد که به تبلیغ کنندگان امکان ارتباط با مخاطبین خود را از طریق این سرویس بدهد.

با ارائه سرویس جستجوی پولی در مرکز تبلیغاتی مایکروسافت این شرکت در حال تلاش برای اثبات این تفکر است که باید به فکر ارائه قابلیتهایی مانند : توانایی یافتن منابع غنی ، گزارشات هوشمند تجاری ، و استفاده از ابزاری برای تبلیغات کوچک بود.

راهبرد جستجوهای پولی در مرکز تبلیغاتی سرانجام به تبلیغ کنندگان امکان استفاده از پلت فورمهای خود سرویسی را می دهد که بتوانند برنامه های تبلیغاتی خود را طرح ریزی ، اجرا و اصلاح کنند.

تقلید از گوگل

در صدر طرحهای مایکروسافت برای بدست آوردن درآمد تبلیغاتی بیشتر برای رقابت با گوگل، این شرکت همچنین ممکن است از صفحه ابتدایی گوگل تقلید کرده و در یک پروژه ایجاد صفحه ای به نام START.COM در MSN دست به اقدامی مشابه بزند.

در این پروژه که ایده ای از تیم MSN می باشد و در سایت MSN SANDBOX نیز نمونه ای از پیش نمایش آن در حال انجام است، یک صفحه آغازین بدون تصویری که شباهتی به صفحه سنگین کنونی MSN ندارد ارائه شده است. این صفحه دارای یک نوار ابزار و لینکهای متنی ساده است که دارای هیچ عکس و جلوه مالتی مدیا نمی باشد.

با توجه به نمایش سایت SANDBOX سایت START.COM یک پروژه آزمایشی می باشد که هدف آن ساختن سایتی سریعتر، سازمان یافته و بهینه تر برای مشتریان می باشد. این پروژه با نام START.COM/1 در ماه مارس اخیر شروع شده بود که پس از چند هفته با START.COM/2 ادامه یافت و اینک در سومین تجلی خود با نام START.COM/3 که در سوم ژوئن ارائه شد