تبیان، دستیار زندگی
حضرت امام‌(ره) تاکید داشتند قیام برای نظام دادن به حوزه‌ها لازم و ضروری است علما، مدرسین و افاضل صرف وقت نموده و با برنامه دقیق و صحیح حوزه‌ها را در این مقطع از زمان از آسیب و آفت حفظ کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت‌الله مقتدایی

همت و تلاش جهت ارتقاء حوزه‌های علمیه یک وظیفه شرعی است
مقتدایی

حضرت امام‌(ره) تاکید داشتند قیام برای نظام دادن به حوزه‌ها لازم و ضروری است علما، مدرسین و افاضل صرف وقت نموده و با برنامه دقیق و صحیح حوزه‌ها را در این مقطع از زمان از آسیب و آفت حفظ کنند.

به گزارش  مرکز خبر حوزه، مدیر حوزه‌های عملیه امروز در مراسم افتتاح ساختمان دفتر نمایندگی مرکز مدیریت تهران با تبریک میلاد حضرت زهرا‌(سلام الله علیها) و سالروز تولد امام خمینی‌(ره) به دیدگاه‌های امام‌ راحل و مقام معظم رهبری در خصوص تحول در حوزه اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری به تبعیت از امام خمینی تحول در حوزه را امری ضروری و قطعی می‌دانند و این کار نیاز به مدیریت دارد و تلاش و همت برای ارتقا و گسترش حوزه وظیفه همگان است.

وی گفت: دفتر مرکز مدیریت حوزه علمیه در تهران پایه گذار یک تلاش بزرگ است و امروز گروهی دلسوزانه با صداقت و تلاش شبانه‌روزی در معاونت‌های مختلف حوزه‌های علمیه فعال هستند واز همه مدارس علمیه بازدید کرده‌اند.

آیت‌الله مقتدایی با بیان اینکه برنامه‌های اصلاحی و تقویتی در مدارس علمیه سراسر کشور آغاز شده گفت: مرکز مدیریت در مدارس علمیه حضور پیدا می‌کند تا با مشورت با مدیران به برنامه‌های تقویتی بپردازد و این کار با استقبال مدیران و مسئولان مدارس رو به شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: در هر استانی شورایی از بزرگان واساتید برای سیاستگذاری در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، اخلاقی، تهذیب، اساتید و غیره تشکیل شده که پایه‌گذار حرکت عظیم برای اصلاح و ارتقای حوزه‌ها است.

عضو جامعه مدرسین اتحاد و تعاملی بین روحانیون را عنایتی از جانب حضرت ولی‌عصر‌(عج) دانست و تصریح کرد: این همدلی و اتحاد به پیشبرد اهداف حوزه‌ها کمک خواهد کرد.

آیت‌الله مقتدایی از مدیران و مسئولان مدارس خواست دلسوزانه به میدان بیایند و با همت بلند نیاز‌های مدارس را سنجیده و برای برطرف کردن آن تلاش کنند.

وی افزود: باید همه معاونت‌ها در مدارس علمیه سراسر کشور دایر شود تا همه کارها باهم پیشرفت داشته باشد و آموزش همراه با پژوهش و تهذیب باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه بهترین راه پیشبرد حوزه‌ها را پذیرفتن مسئولیت طلاب از سوی اساتید و مدیران بر شمرد و خاطرنشان ساخت: روش استاد الگویی مناسب برای شاگرد است و بهترین درس اخلاق همان رفتار و تذکر اساتید است.

عضو شورای عالی حوزه یادآور شد: نباید حوزه‌هایی را که در آن بزرگان تربیت شده‌اند فراموش کنیم، بلکه باید همان سیره و روش را امروز در تربیت شاگردان به کار بگیریم.

وی گفت: شایسته است ساختمان بزرگی به عنوان حوزه علمیه تهران ایجاد شود تا درآن درس‌های خارج متعدد و رشته‌های تخصصی دایر شود.