تبیان، دستیار زندگی
از دیگر منابع آلودگی هوا می‌توان به گرد و غبار ناشی از منابع طبیعی اشاره كرد كه در این زمینه در تیرماه سال‌های 87 و 88 گرد و غبار جنوب و جنوب غرب اصفهان بیشترین نقش را در آلودگی هوا داشته‌اند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اصفهان آلوده‌ترین شهر كشور است

سی و سه پل اصفهان

آلودگی- كارشناس‌ مسئول آزمایشگاه هوای اداره كل محیط‌زیست استان اصفهان گفت:

اصفهان از نظر وجود ذرات معلق كوچك‌تر از 10 میكرون، جزء آلوده‌ترین شهرهای كشور است.

بابك صادقیان، با بیان اینكه آمار آلودگی هوا به وسیله شاخص آلودگی هوا تعیین می‌شود در مورد عملكرد این شاخص بیان داشت: این شاخص دارای چندلایه شامل لایه پاك، سالم، آلوده، بسیار آلوده و وضعیت بحرانی است.

وی با اشاره به بررسی‌های انجام شده در زمینه هوا در سال‌های مختلف اظهار داشت: با توجه به این آمار هرچه به روزهای گرم سال 89 نزدیك‌تر می‌شویم، با وجود افزایش میزان روزهای پاك، شاهد افزایش تعداد روزهای آلوده نیز بوده‌ایم و در واقع این آمار گویای این است كه وضعیت ناسالم رو به رشد است.

كارشناس مسئول آزمایشگاه هوای اداره كل محیط‌زیست استان اصفهان ادامه داد: بیش از 65 درصد آلودگی هوای شهر اصفهان ناشی از ترافیك بوده كه این عامل با افزایش تعداد خودروهای تك سرنشین افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینكه توسعه فضای سبز و دیگر اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با آلودگی هوا، جوابگوی آمار رو به رشد آلودگی هوا نیست، تصریح كرد: در واقع می‌توان گفت توسعه ترافیك شهری و خودروهای تك سرنشین كه سبب افزایش آلودگی هوا می‌شوند، بیش از اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با این آلودگی بوده است و كارهای انجام شده جوابگوی این ترافیك نیست.

از دیگر منابع آلودگی هوا می‌توان به گرد و غبار ناشی از منابع طبیعی اشاره كرد كه در این زمینه در تیرماه  سال‌های 87 و 88 گرد و غبار جنوب و جنوب غرب اصفهان بیشترین نقش را در آلودگی هوا داشته‌اند
 هشت بهشت اصفهان

صادقیان در مورد راه‌های مبارزه با آلودگی هوا گفت: توسعه حمل‌ونقل عمومی و استفاده از آن توسط مردم، همچنین استفاده از خودروهایی كه كمتر موجب كاهش  آلودگی هوا می‌شوند، در این زمینه می‌تواند راهگشا باشد.

وی با اشاره به اینكه انجام معاینات فنی خودرو نیز در كاهش آلودگی هوا مؤثر است، تصریح كرد: با انجام بموقع معاینات فنی خودرو 40 تا 70درصد آلودگی هوا كاهش می‌یابد. صادقیان اظهار داشت: از دیگر منابع آلودگی هوا می‌توان به گرد و غبار ناشی از منابع طبیعی اشاره كرد كه در این زمینه در تیرماه  سال‌های 87 و 88 گرد و غبار جنوب و جنوب غرب اصفهان بیشترین نقش را در آلودگی هوا داشته‌اند.

وی با بیان اینكه استان اصفهان دومین استان بعد از چهارمحال‌و بختیاری است كه تحت‌تأثیر این گرد و غبار قرار گرفته، ادامه داد: وجود این گرد و غبار در تیر و مرداد ماه سال گذشته سبب افزایش ذرات معلق به میزان 8تا 10برابر استاندارد شد و می‌توان گفت كه عامل اصلی آلودگی هوا در این ایام همین گرد و غبار بوده است.

منبع:همشهری آنلاین

تنظیم:س.آقازاده