تبیان، دستیار زندگی
ماده 27 لایحه رسیدگی به تخلفات رانندگی عابران پیاده را ملزم به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی كرده است، عابران پیاده در صورت تخلف جریمه خواهند شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عابران پیاده هم جریمه می‌شوند
پلیس

ماده 27 لایحه رسیدگی به تخلفات رانندگی عابران پیاده را ملزم به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی كرده است، عابران پیاده در صورت تخلف جریمه خواهند شد.

نمایندگان كمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ماده 27 لایحه رسیدگی به تخلفات رانندگی تصریح كرده‌اند: در راه‌هایی كه برای عبور عابران پیاده علائم، تجهیزات و مسیرهای ویژه اختصاص داده شده، عابران مكلفند هنگام عبور از عرض یا طول سواره رو با توجه به علائم راهنمایی و رانندگی منصوبه در محل از نقاط خط كشی شده، گذرگاه‌های غیر هم سطح و مسیرهای ویژه استفاده كنند.

عدم مسئولیت راننده مانع از استفاده مصدوم یا وراث متوفی از مزایای بیمه نخواهد شد و شركت بیمه با ارائه قرار منع تعقیب یا حكم برائت راننده ملزم به اجرای تعهدات موضوع بیمه‌نامه به مصدوم یا وراث متوفی خواهد بود

در ادامه ماده 27 آمده است: در صورتی كه عابر پیاده به تكلیف مذكور عمل نكند، متخلف محسوب و مكلف به پرداخت جریمه مقرر در آئین‌نامه است و در صورت تصادف با وسیله نقلیه، راننده مشروط به این‌كه تمامی مقررات را رعایت كرده باشد، مسئولیتی نخواهد داشت.

عدم مسئولیت راننده مانع از استفاده مصدوم یا وراث متوفی از مزایای بیمه نخواهد شد و شركت بیمه با ارائه قرار منع تعقیب یا حكم برائت راننده ملزم به اجرای تعهدات موضوع بیمه‌نامه به مصدوم یا وراث متوفی خواهد بود.

نمایندگان مجلس در تبصره این ماده آورده‌اند: وزارت راه و شهرداری‌ها مكلف هستند با هماهنگی راهنمایی و رانندگی محل‌های عبور پیاده در تمام معابر برون شهری و درون شهری را با نصب علائم و تجهیزات مشخص كنند.

منبع: تابناک

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور