تبیان، دستیار زندگی
ای‌ طلاب‌ محترم‌! راهتان‌ راه‌ بهشتی‌ها و باهنرها باشد، که‌ آیندة‌ این‌ انقلاب‌ به‌ دست‌ شماست‌.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهید حمیدرضا محمودزاده
جنگ

بسان شبنم در سپیدة‌ صبح بر روی گلبرگهای سبز آفرینش بر افلاک طراوت بخشید. چک چک قطرات حیات از قندیلهای آسمان دنیا مژدة تولد حمید رضا محمود زاده را در سال 1366 در روستای امام آباد دامغان برای اطلسها هدیه می‌آورد. مادرش بر بلندای پیشانیش اختر تابناک معصومیت را می‌دید. شیرة جان مادر معجونی از عشق و فداکاری بود که جان کودک را سیراب می‌کرد. رویای شیرین حمیدرضا در باغ قشنگ آرزوها هر روز می‌شکفت صدای خش خش برگهای خشک درخزان سال 53 خبر از رفتن کودکی به سوی مدرسه می‌داد حمیدرضا با تمام سادگی و صداقتش بر ای کسب علم راهی دبستان روستا گردید.

بعد از اتمام دورة ابتدایی ناوک دل در هوایی به لطافت صبح وصال سرود بی‌قراری سرداد و صیاد دل درآن سحر سپید عشق را در کمند خویش گرفت، آنگاه دل عاشق را به خانة دوست گسیل داشت. شهید حمید رضا محمودزاده در حوزه علمیة دامغان مشغول به تحصیل شد، همزمان تحصیلات راهنمایی را به پایان رساند.

جبهه یعنی تلاوت آیه‌های عشق در مسلخ خون جبهه یعنی بانگ عشق در معرکة جنون و شهید محمودزاده نوجوانی بود که عشق الهی را در وجودش تجربه کرده بود بارها تلاش کرده بود که به جبهه برود امام سرنوشت او را گوشه نشین حجرة دل کرد و با کرشمه‌ایی عاشقانه رخصت از حضرت دوست گفت و اولین بار با جهاد سازندگی دامغان راهی جبهه شد. یکبار دیگر نیز به جبهه رفت. نسیم بهشت در جبهه می‌وزید و مشتاقانه کوی دوست را شیفتة وصال محبوب می‌کرد. بار سوم طلائیه بر مقدمش بوسه زد و در تاریخ 19 / 3 / 64 به شهادت رسید. او که با زبان روزه پای در حریم عالم قدس نهاد در روز نوزدهم ماه مبارک رمضان به شهادت رسید. و در بیست و سوم تشیع شد و در جوار شهدای روامام آباد به خاک سپرده شد

وصیت نامه

ای‌ طلاب‌ محترم‌! راهتان‌ راه‌ بهشتی‌ها و باهنرها باشد، که‌ آیندة‌ این‌ انقلاب‌ به‌ دست‌ شماست‌.

انّا للّه‌ و انّا الیه‌ راجعون‌(همه‌ از خدائیم‌ و به‌ سوی‌ خدا باز می‌گردیم‌) به‌ نام‌ الله‌ پاسدار حرمت‌ خون‌ شهیدان‌، خدائی‌ که‌ یاری‌ کنندة‌ مستضعفان‌ و مصلحان‌ و درهم‌ کوبندة‌ ستمگران‌ وظالمان‌ است‌ و با سلام‌ و درود بر مهدی‌ موعود(عج‌)، یگانه‌ منجی‌ عالم‌ بشریت‌ و درود بر نایب‌ برحقش‌ امام‌ روح‌ الله‌و سلام‌ بر شهیدان‌ اسلام‌، عزیزانی‌ که‌ با ایثار خون‌ پاکشان‌ درخت‌ پر برکت‌ انقلاب‌ اسلامی‌ را آبیاری‌ کردند و با درود برشما امت‌ شهید پرور که‌ در راه‌ پیروزی‌ اسلام‌، از ایثار جان‌ و مال‌ خود دریغ‌ ننمودید، شما که‌ به‌ حق‌ به‌ کلمه‌ «أمة‌واحدة‌» عینیّت‌ کامل‌ بخشیدید. اما بعد، در ابتدا روی‌ سخنم‌ با شما برادران‌ حزب‌ الله‌ و پیروان‌ خط‌ سرخ‌ روح‌ الله‌ است‌. به‌ وصیت‌ مولا علی‌(ع‌)عمل‌ نمایید که‌ شما را به‌ تقوای‌ الهی‌ و نظم‌ در کارها امر نموده‌ است‌. ای‌ برادران‌! رهنمودهای‌ امام‌ امت‌ را سرلوحة‌ زندگی‌ خود قرار دهید و جبهه‌ها را خالی‌ نگذارید و لحظه‌ای‌ از مرگ‌غافل‌ نباشید.

و شما ای‌ خواهران‌! سفارش‌ من‌ به‌ شما سفارش‌ حضرت‌ زهرا(س‌) می‌باشد که‌ شما را به‌ حفظ‌ حجاب‌ امر کرده‌است‌. ای‌ عزیزان‌ و ای‌ برادران‌! راهتان‌ راه‌ شهداء، هدفتان‌ خدا، و وسیلة‌ شما برای‌ رسیدن‌ به‌ این‌ هدف‌، جهاد در راه‌ خداباشد! ای‌ هم‌وطنان‌! اگر خدا مرا به‌ میهمانی‌ خود طلبید، آنهایی‌ که‌ پیرو رهبر و رهرو شهداء نیستند، در تشییع‌ جنازة‌من‌ شرکت‌ نکنند که‌ (أنا بَری‌ٌ مِنه‌). بگذارید که‌ همه‌ جسد مرا ببینند، تا منافقان‌ بدانند که‌ اگر پیکرهای‌ ما قطعه‌ قطعه‌ هم‌کم‌ شود، حرف‌ و هدف‌ ما خداوند است‌.

و اما شما ای‌ پدر و مادرم‌! از شما تشکر می‌کنم‌ که‌ توانستید فرزندی‌ چون‌ مرا تربیت‌ کنید و این‌ امانت‌ حقیر را به‌صاحبش‌ برگردانید. بر مرگ‌ من‌ نگریید، که‌ گریة‌ شما باعث‌ خوشحالی‌ دشمنان‌ است‌ و من‌ می‌روم‌ تا خانة‌ ابدی‌ را برای‌شما آماده‌ کنم‌. امام‌ را دعا کنید و راه‌ شهیدان‌ را ادامه‌ دهید.

و اما شما ای‌ طلاب‌ محترم‌! راهتان‌ راه‌ بهشتی‌ها و باهنرها باشد، که‌ آیندة‌ این‌ انقلاب‌ به‌ دست‌ شماست‌. در پایان‌ ازهمة‌ شما طلب‌ آمرزش‌ می‌کنم‌، و از پدر و مادرم‌ می‌خواهم‌ که‌ نمازهای‌ قضا شدة‌ مرا بخوانند. و از خداوند برای‌ من‌طلب‌ آمرزش‌ کنید. خداوندا! حزب‌ الله‌ را تحت‌ رهبری‌ روح‌ اللّه‌ که‌ در لشگر جندالله‌ بر علیه‌ عدوّ الله‌ مبارزه‌ می‌کنند را یاری‌ بفرما. آمین‌ خدایا! خدایا! تا انقلاب‌ مهدی‌، خمینی‌ را نگهدار


نوشته حسن رضایی

برگرفته از پروندشهید درستاد کنگره شهدای روحانی