تبیان، دستیار زندگی
اگر هركدام از مسلمین یك سطل آب به اسرائیل می‌ریختند او را سیل می‌برد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازخوانی اندیشه‌های امام درباره مبارزه با رژیم صهیونیستی

 امام روح‌الله بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره به لزوم مبارزه با رژیم صهیونیستی تاكید داشته و خواستار اتحاد مسلمانان علیه سیاست‌های این رژیم و حذف آن بوده‌اند كه در این گزارش به بازخوانی فرمایشات امام خمینی(ره) پرداخته‌ایم:

* اگر هركدام از مسلمین یك سطل آب به اسرائیل می‌ریختند او را سیل می‌برد
امام خمینی

برای من یك مطلب به شكل معماست و آن این است كه همه دول اسلامیه و ملت‌های اسلام می‌دانند كه درد چیست، می‌دانند كه دست‌های اجانب در بین است كه اینها را متفرق از هم بكند، می‌بیند كه با این تفرقه‌ها ضعف و نابودی نصیب آنها می‌شود، می‌بینند كه دولت پوشالی اسرائیل در مقابل اسلام ایستاده كه اگر مسلمین مجتمع بودند هر كدام یك سطل آب به اسرائیل می‌ریختند او را سیل می‌برد، معذالك در مقابل او زبون هستند، معما اینست كه با این كه اینها را می‌دانند، چرا به علاج قطعی كه آن اتحاد و اتفاق است روی نمی آورند؟ چرا توطئه‌هایی كه استعمارگرها برای تضعیف آنها به كار می‌برند، آنها توطئه‌ها را خنثی نمی‌كنند؟ آیا این معما چه وقت باید حل شود؟ و پیش كی باید حل بشود؟ این توطئه‌ها را كی باید خنثی كند غیر از دولت‌های اسلام و ملت‌های مسلمین؟ این معمایی است كه شما اگر جوابی دارید و حل كردید، این معما را به ما هم تذكر بدهید.

بیانات امام خمینی (ره) در دیدار با وزیر خارجه سوریه ، صحیفه نور ،ج 8 ،25//58 ، ص 236 - 235

اختلاف نظر و مزدوری بعضی سران كشورهای اسلامی، به هفتصد میلیون مسلمان، علی رغم معادن و ثروت‌ها و امكانات طبیعی‌شان، فرصت و امكان كوتاه كردن دست استعمار و صهیونیسم و محدود كردن نفوذ بیگانگان را نمی‌دهد

* هدف دولت‌های بزرگ از ایجاد اسرائیل تنها با اشغال فلسطین پایان نمی‌پذیرد

اختلاف نظر و مزدوری بعضی سران كشورهای اسلامی، به هفتصد میلیون مسلمان، علی رغم معادن و ثروت‌ها و امكانات طبیعی‌شان، فرصت و امكان كوتاه كردن دست استعمار و صهیونیسم و محدود كردن نفوذ بیگانگان را نمی‌دهد، خودخواهی و دست نشاندگی و تسلیم بعضی دولتهای عربی در بلاد نفوذ بیگانگان، مانع این می‌شود كه دهها میلیون عرب بتوانند سرزمین فلسطین را از اشغال و غصب اسرائیل برهانند. همه باید بدانند كه هدف دولت‌های بزرگ از ایجاد اسرائیل تنها با اشغال فلسطین پایان نمی‌پذیرد، آنها در این نقشه‌اند كه (پناه بر خدا ) تمامی كشورهای عربی را به همان سرنوشت فلسطین دچار كنند و امروزه ما ناظر جهاد مبارزین فلسطینی در راه سپردن سرنوشت فلسطین به فلسطینی‌ها هستیم، ناظر مجاهدانی هستیم كه جان بر كف به جهاد قهرمانانه علیه اشغال و تجاوز و در راه آزادی فلسطین و سرزمین‌های اشغال شده بپا خاسته‌اند، ناظرآنچه كه دیروز دست نشاندگان استعمار در اردن و امروز در لبنان بر سر این مجاهدان آوردند، ناظر تبلیغات و توطئه‌هایی كه علیه آنان به آنجا مختلف همگی به تحریك و به دست گماشتگان استعمار و به منظور جدا كردن گروههای مسلمان از مبارزان فلسطینی و به خاطر بیرون كردن مبارزه از مناطق سوق الجیشی (كه موقعیت مناسبی برای ضربه به قوای اسرائیل و صهیونیسم این دشمن غاصب دارد) انجام می گیرد هستیم .

پیام امام خمینی (ره ) به پشتیبانی از فلسطین ، صحیفه نور ، ج1، ص 192 - 194، 19/8/51

* بر هر مسلمانی لازم است كه خود را علیه اسرائیل مجهز كند
امام خمینی

امروز قبله اول مسلمین، به دست اسرائیل این غده سرطانی خاورمیانه افتاده است. امروز برادران فلسطینی و لبنانی عزیز ما را با تمام قدرت می‌كوبد و به خاك و خون می‌كشد. امروز اسرائیل با تمام وسایل شیطانی تفرقه افكنی می‌كند. بر هر مسلمانی لازم است كه خود را علیه اسرائیل مجهز كند.(1)

وقتی یك میلیارد جمعیت فریاد كرد اسرائیل نمی‌تواند، از همان فریادش می‌ترسد. اگر همه مسلمین كه در دنیا هستند الان هستند كه قریب یك میلیارد هستند اگر در روز قدس همه بیرون بیایند از خانه، فریاد بكنند مرگ بر آمریكا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر شوروی، همین قول مرگ بر شوروی برای آنها مرگ می‌آورد. جمعیتشان یك میلیارد ، ذخایرشان این همه زیاد كه همه دولت‌ها محتاج به ذخایر شما هستند معذالك شما را وادار می كنند با هم مخالف باشید اختلاف كنید و ذخایرتان را ما ببریم و هیچ كدام صحبت نكنید.

بیانات امام به مناسبت روز جهانی قدس ، صحیفه نور ، ج 12 ، ص 276 ، 15/5/59

این توطئه‌ها را كی باید خنثی كند غیر از دولت‌های اسلام و ملت‌های مسلمین؟ این معمایی است كه شما اگر جوابی دارید و حل كردید، این معما را به ما هم تذكر بدهید

* ملت ما و ملل آزاد جهان باید در مقابل خطر صهیونیسم بین الملل ایستادگی كنند

امروز اسرائیل و دوست صمیمی‌اش مصر، در منطقه، در فكر ایجاد یك هسته مركزی برای نابودی مسلمان‌ها و ارزش‌های عالی فكری آنها می‌باشند، اخیرا عراق و بعضی سران كشورهای منطقه هم با این طرح موافقت نموده‌اند. من نزدیك به بیست سال است خطر صهیونیسم بین الملل را گوشزد نموده‌ام و امروز خطر آن را برای تمامی انقلابات آزادیبخش جهان و انقلاب اخیر اسلامی ایران نه تنها كمتر از گذشته نمی‌دانم كه امروز این زالوهای جهانخوار با فنون مختلف برای شكست مستضعفان جهان قیام و اقدام نموده‌اند. ملت ما و ملل آزاد جهان باید در مقابل این دسیسه های خطرناك با شجاعت و آگاهی ایستادگی نمایند.

صحیفه نور ، ج 14، ص 63، 22/11/59

* نقشه استكبار، سیطره صهیونیسم بر دنیای اسلام است
امام خمینی

سران كشورهای اسلامی باید توجه داشته باشند كه این جرثومه فساد را كه در قلب كشورهای اسلامی گماشته‌اند تنها برای سركوبی ملت عرب نمی‌باشد بلكه خطر و ضرر آن متوجه همه خاورمیانه است. نقشه ، استیلا و سیطره صهیونیسم بر دنیای اسلام و استعمار بیشتر سرزمین‌های زرخیز و منابع سرشار كشورهای اسلامی می‌باشد و فقط با فداكاری، پایداری و اتحاد دولت‌های اسلامی می‌توان از شر این كابوس سیاه استعمار رهایی یافت و اگر دولتی در این امر حیاتی كه برای اسلام پیش آمده كوتاهی كرد بر دیگر دولت های اسلامی لازم است كه با توبیخ و تهدید و قطع روابط او را وادار به همراهی كنند. دولت‌های ممالك نفت خیز اسلامی لازم است از نفت و دیگر امكاناتی كه در اختیار دارند به عنوان حربه علیه سرائیل و استعمارگران استفاده كرده از فروش نفت به آن دولت هایی كه به اسرائیل كمك می‌كنند خودداری ورزند.

پیام امام به دول اسلامی، صحیفه نور، ج1،ص 9.2، 16/8/52

* بر دول اسلامی بخصوص و بر سایر مسلمین عموما لازم است كه در رفع این ماده فساد اقدام كنند

قبلا هم تذكر داده‌ام كه دولت غاصب اسرائیل با هدف‌هایی كه دارد برای اسلام و ممالك مسلمین خطر عظیم دارد و خوف آن است كه اگر مسلمین به آنها مهلت دهند، فرصت از دست برود و جلوگیری از آنها امكان پذیر نشود و چون احتمال خطر متوجه به اساس اسلام است لازم است بر دول اسلامی بخصوص و بر سایر مسلمین عموما كه رفع این ماده فساد را به هر نحو كه امكان دارد بنمایند و از كمك به مدافعین كوتاهی نكنند و جایز است از محل زكوات و سایر صدقات در این امر مهم حیاتی صرف نمایند.

پاسخ امام خمینی به گروهی از فدائیان ، صحیفه نور ، ج 1 ، 4/6/47 ،صص 45-144


منبع: فارس

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور

گروه جامعه و سیاست