تبیان، دستیار زندگی
هیه کننده فیلم لبخند مونالیزا «لبخند مونالیزا» با دردسر و مشكل روبه‌رو شد. حل این مشكل هم فقط با پرداخت جریمه امكان‌پذیر بود! درام اجتماعی «لبخند مونالیزا» كه جولیا رابرتز را در نقش اصلی خود دارد ، باعث دردسر تهیه‌كننده‌اش ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دعوای مالی و درد سر برای تهیه کننده فیلم لبخند مونالیزا


«لبخند مونالیزا» با دردسر و مشكل روبه‌رو شد. حل این مشكل هم فقط با پرداخت جریمه امكان‌پذیر بود! درام اجتماعی «لبخند مونالیزا» كه جولیا رابرتز را در نقش اصلی خود دارد ، باعث دردسر تهیه‌كننده‌اش شده است.

تهیه‌كننده این فیلم متهم به اعمال تبعیض نژادی علیه همكاران زن خود شده است و این در حالی است كه قصه فیلم در نكوهش ستم و آزاری است كه نسبت به زنان روا می‌شود!

به نوشتهآسوشیتدپرس نوزده نوازنده خانمی كه با این فیلم همكاری داشته‌اند با شكایت به دادگاه گفتند در مقایسه با مردان نوازنده همكار خود در این فیلم ، دستمزد كمتری دریافت كرده‌اند.

به این ترتیب شركت فیلمسازی ریولوشن با حضور در دادگاه از خود دفاع كرد ولی مجبور شد بپذیرد جریمه‌ای را كه دادگاه تعیین كرده به شاكیان پرونده بپردازد.

وكیل مدافع خانم‌های نوازنده می‌گوید: «موكلین من اطلاع زیادی از قوانین و مسائل مربوط به فیلمسازی نمی‌دانند. صحیح نبود كه با بهره‌گیری از این ناآگاهی ، آنها را استثمار كرد.»شركت ریولوشن به تك‌تك شاكیان خود باید 3500 دلار خسارت پرداخت كند.

در «لبخند مونالیزا» جولیا رابرتز نقش معلم جوانی را داشت كه با حضور در یك دبیرستان ، به آدمهای اطرا ف خود می‌آموزد كه باید قشر زن را جدی گرفت و از اعمال تبعیض بر علیه آنان اجتناب ورزید.

منبع :جام‌جم آنلاین