تبیان، دستیار زندگی
هفتمین دروازه بان پس از خروج اشمایکل شایان ذکر است که از سال 1999 زمانی که پیتر اشمایکل از منچستر یونایتد جدا شد، یونایتدها نتوانستند در درون دروازه احساس امنیت کنند. اشمایکل نابغه بی چون و چرای دانمارکی سال ها از دروازه منچ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جانشین دروازه بان رویایی منچستر یونایتد


هفتمین دروازه بان پس از خروج اشمایکل

شایان ذکر است که از سال 1999 زمانی که پیتر اشمایکل از منچستر یونایتد جدا شد، یونایتدها نتوانستند در درون دروازه احساس امنیت کنند.

اشمایکل نابغه بی چون و چرای دانمارکی سال ها از دروازه منچستر یونایتد محافظت کرد و روزهای بسیار خوشی را در اولدترافورد پشت سر گذاشت.

پس از جدایی اشمایکل، این بار نوبت ون درسار است که در اولدترافورد مورد آزمایش قرار گیرد.

ون درسار هفتمین گزینه فرگی از سال 99 تا کنون است و باید اعتراف کرد که سرمربی اسکاتلندی یونایتد در شش آزمایش گذشته اش ناکام بوده است و لیکن این بار، شرایط با دفعات گذشته فرق می کند، چرا که سرمربی یونایتد ها، اعتقاد زیادی به موفقیت ون درسار در اولدترافورد دارد.

اشمایکل نابغه

پیتر اشمایکل: به موفقیت ون درسار در اولدترافورد خوشبین هستم.

منچستریونایتد یکی از بزرگ ترین تیم های باشگاهی در جهان است و درخشش این تیم در سال های گذشته فوتبال انگلستان و حتی خارج از جزیره هواخواهان زیادی را به سوی این تیم جذب کرده است.

در فصل 2005-2004، یونایتدی ها علی رغم در اختیارداشتن ستاره های متعدد نتوانستند که جام قهرمانی لیگ برتر را به دست آورند چرا که حریف قدرتمندی به نام چلسی چنین اجازه ای را به آنها نداد.

مردان سرخ پوش اولدترافورد فصل را با فراز و نشیب های زیادی را سپری کردند.

ضعف یونایتد در درون دروازه شان واقعاً ملموس بود و در واقع همین نقطه ضعف پیامدهای ناخوشایندی را در برخی از مسابقات حساس برایشان رقم زد.

به نظر می رسد که در فصل جدید سرآلکس فرگوسن سرمربی منچستر صد دارد که با خرید ادوین ون درسار دروازه بان نام آشنای هلندی به نوعی ضعف چارچوب دروازه اش را بپوشاند و با اقتدار کامل پا به میادین بگذارد.

ورود یونایتدها به بازار نقل و انتقالات

فرگی در مصاحبه اش با گاردین ضمن اشاره به شرایط فعلی بازیکنان یونایتد و خریدهای جدید این تیم تصریح کرد: ما در شرایط مطلوبی قرار داریم و پیش از شروع فصل، تمرینات را با جدیت آغاز کرده ایم ما برای قهرمان شدن در فصل آتی برنامه بلندمدتی داریم و در راه رسیدن به هدف خود، سخت تلاش خواهیم کرد. وی در عین حال گفت: می دانیم که در برخی نقاط از زمین ضعف هایی داریم، بنابرین طبیعی است که برای جذب بازیکنان جدید دست به کار شویم. ادوین ون درسار دروازه بان هلندی اولین خرید تیم ما است که می تواند با تجارب بالایش مددکار تیم شود.

متأسفانه فصل گذشته، تیم ما در درون دروازه ضعف های آشکاری را از خود نشان داد اما من شناخت کافی از این دروازه بان هلندی دارم. وی علاوه بر تجربه بالایش با خونسردی و هوش بالایی مسابقه را ادامه می دهد و به موفقیت وی دراولدترافورد خوشبین هستم.

فرگوسن در ادامه افزود: من به تمامی هواداران منچستر یونایتد قول می دهم که فصل بعد ضعف های گذشته را برطرف سازیم و با اقتدار کامل بار دیگر جام قهرمانی مسابقات لیگ برتر را به دست آوریم.

اشمایکل در مورد ون درسار چه گفت؟

پیتر اشمایکل در مصاحبه با سایت"MUTD" درباره خرید جدید منچسر یونایتد گفت: ون درسار دروازه بان باهوشی است و به لحاظ فیزیکی نیز در شرایط ایده آلی قرار دارد. وی در تورنمنت های بزرگی حضور داشته و تمامی تجارب لازم برای محافظت از دروازه منچستر یونایتد را در اختیار دارد.

ون درسار حدوداً 100 بازی ملی را برای هلند انجام داده است بنابراین بازی کردن در تیم قدرتمندی همچون هلند کار ساده ای نیست ولی ون درسار با شایستگی تمام برای تیم ملی کشورش بازی کرده است.

اعتماد اشمایکل به موفقیت ون درسار در اولدترافورد

اشمایکل در ادامه افزود: از ویژگی مثبت ون درسار می توان به ثبات بازی اش اشاره کرد. وی همواره در شرایط نرمالی قرار داشته و هیچ گاه سیر نزولی در سبک بازی اش مشاهده نشده است. برای یک دروازه بان این فاکتور از جمله ویژگی های مثبت به شمار می آید. دروازه بان سابق منچستر یونایتد در پایان ضمن اشاره به شرایط ویژه اولدترافورد برای دروازه بان تصریح کرد: اولدترافورد ورزشگاه خاصی است و بنابراین دروازه بانی، نمی تواند جایگاه ثابتی در این تیم داشته باشد.

هر لحظه از مسابقه برای دروازه بان اهمیت دارد و هر لحظه امکان وقوع اتفاقی وجود دارد، بنابراین هر دروازه بانی که در اولدترافورد حاضر می شود، باید خود را برای رویارویی با شرایط دشوار آماده کند. امیدوارم که ون درسار بتواند با شایستگی تمام از دروازه منچستر یونایتد محافظت کند و یونایتد را از بحران دروازه بانی نجات دهد.

فرگی پس از 7 سال به خواسته اش رسید.

ادوین ون درسار در شرایطی از فولهام جدا شد و به منچستر یونایتد پیوست که با مرور دوران بازیگری وی، شاهد تجارب ارزشمندی می شویم. وی در سال 1995 همراه با آژاکس موفق شد که فاتح جام قهرمانی لیگ قهرمانان شود. دروازه بان هلندی در سال 1999 در حالی که توجه عمیق فرگوسن را نسبت به خود جلب کرده بود، در عین ناباوری به یوونتوس پیوست و سپس به فولهام نقل مکان کرد. خلاصه پس از 7 سال انتظار، فرگوسن توانست که ون درسار را به اولدترافورد بیاورد. و دروازه بان با تجربه هلندی را در جزیره موردآزمایش قرار دهد. البته نباید غافل شد که فرگی علاقه شدیدی به ون درسار دارد و به موفقیت وی نیز امید فراوانی دارد.

در منچستر توقعات از دروازه بان بالاست!

ادوین در مصاحبه اش با خبرنگاران راجع به حضورش در اولدترافورد به خبرنگاران گفت: از انتقالم به منچستر یونایتد بسیار خوشحالم و امیدوارم که بتوانم دروازه بان خوبی برای تیم جدیدم باشم.

از بدو ورودم به اولدترافورد جو مطلوبی برایم فراهم شده است و هواداران منچستر یونایتد برخورد خوبی با من داشته اند.

من خیلی خوب می دانم که منچستر یونایتد دروازه بان خوبی را در اختیار داشته و از همه مهم تر اینکه پس از خروج پیتر اشمایکل از این تیم، توقعات در درون دروازه از این تیم بسیار بالا است چرا که اشمایکل بازی های بدون نقصی را برای یونایتد انجام می داد و طبیعی است که چنین توقعاتی در اذهان طرفداران این تیم وجود داشته باشد.

ون درسار در پایان خاطرنشان کرد: دروازه بانی یکی از پست های حساس در بازی فوتبال به شمار می آید. خوشبختانه من تجارت زیادی را در مسابقات بزرگ به ویژه رقابت های جام جهانی کسب کرده ام و سعی خواهم کرد که تمامی تجربیات گذشته را در یونایتد به کار گیرم و بازیکن مؤثری برای منچستر باشم. من خودم را برای حضور در میادین بزرگ و دشوار آماده کرده ام. از همین حالا خود را یکی از نفرات یونایتد می دانم و خود را برای محافظت از چارچوب دروازه منچستر یونایتد، در بهترین شرایط آماده می کنم.