تبیان، دستیار زندگی
عادلانه نیست كه زنان را در موقعیتی قرار دهیم كه مستقیماً با نبردهای زمینی تعامل داشته باشند زیرا اكثر آنها نمی‌توانند وظایف محوله، نظیر انتقال و حمل یك سرباز زخمی از خط مقدم درگیری را انجام دهند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آموزش برای قاتل حرفه ای شدن

نشریه سی‌كیو ریسرچ در گزارشی با اشاره به مشكلات زنان در ارتش آمریكا به نقل از "دارلین‌ام‌ ایسكارا "از فرماندهان نیروی دریایی ارتش آمریكا نوشت كه مأموریت ارتش ساختن قاتلان حرفه‌ای از سربازان است.

زنان در ارتش آمریکا

"سی كیو ریسرچ " نشریه تحقیقاتی داخلی كنگره آمریكا به نقل از "دارلین ام ایسكارا " از فرماندهان بازنشسته نیروی دریایی آمریكا نوشت: "مباحثات علیه حضور زنان در میادین رزم گاهاً بر این اصل استوار است كه مأموریت ارتش ساختن قاتلان حرفه‌ای از سربازان است و زنان برای این كار مناسب نیستند. "

وی می‌افزاید: "همه می‌دانند كه زنان نیز می‌توانند بكشند، این امر تنها از حیث فرهنگی جا نیفتاده و لذا آنها به سادگی از كنار آن می‌گذرند. "

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: "نبردهای زمینی كه شامل حمله مستقیم به دشمن و پاكسازی آنها می‌شود، همچنان وجود دارد و هیچ تضمینی نیست كه چنین عملیات‌هایی در آینده از جرگه مأموریت‌ها حذف شوند‌. "

عادلانه نیست كه زنان را در موقعیتی قرار دهیم كه مستقیماً با نبردهای زمینی تعامل داشته باشند زیرا اكثر آنها نمی‌توانند وظایف محوله، نظیر انتقال و حمل یك سرباز زخمی از خط مقدم درگیری را انجام دهند

این گزارش می‌افزاید: با در نظر گرفتن این موضوع، مهم‌ترین بحث كه تحقیقات نیز آن را ثابت می‌كند، این است كه زنان از فرصت یكسانی برای حفظ بقاء خود و دیگران در موقعیت‌هایی كه لازم است دشمن را دنبال كنند، برخوردار نیستند. "

وی ادامه می‌دهد: "هیچ كس قصد زیر سؤال بردن شجاعت سربازان زن را ندارد ولی این، چه برای زنان و چه مردان، عادلانه نیست كه زنان را در موقعیتی قرار دهیم كه مستقیماً با نبردهای زمینی تعامل داشته باشند زیرا اكثر آنها نمی‌توانند وظایف محوله، نظیر انتقال و حمل یك سرباز زخمی از خط مقدم درگیری را انجام دهند. "

"دارلین ام ایسكارا " هماهنگ كننده برنامه‌ها در مركز آموزش و توسعه رهبری دانشگاه مریلند و از فرماندهان بازنشسته نیروی دریایی ارتش آمریكا است كه در سال 1990 به عنوان نخستین زن به فرماندهی یك كشتی جنگی منصوب شد.

منبع:فارس

تنظیم:س.آقازاده