تبیان، دستیار زندگی
شگفتی اعضای تیم ملی والیبال برزیل از بازی ایران سرمربی برزیل: از بازی جوانان ایران متعجبم ست كوویچ: تیم ما فراتر از آسیاست تیم ملی والیبال جوانان برزیل روز پنج شنبه در ادامه مسابقات قهرمانی جهان به سختی از سد تیم ملی جوانان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارشی از درخشش والیبال ایران در مسابقات جهانی


شگفتی اعضای تیم ملی والیبال برزیل از بازی ایران

سرمربی برزیل: از بازی جوانان ایران متعجبم

ست كوویچ: تیم ما فراتر از آسیاست

تیم ملی والیبال جوانان برزیل روز پنج شنبه در ادامه مسابقات قهرمانی جهان به سختی از سد تیم ملی جوانان كشورمان گذشت. جوانان كشورمان عصر روز گذشته و در آخرین دیدار مرحله‌ی مقدماتی مسابقات قهرمانی جهان با نتیجه‌ی 3 بر 2 و با حساب (18-25)، (20-25)، (25-21)، (25-23) و (11-15) مغلوب حریف خود شدند.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان برزیل، با بیان این كه از بازی تیم ملی جوانان ایران شگفت زده شدم، گفت: پس از دیدن بازی ایران و هلند، می‌دانستم در مقابل بازیكنان ایرانی كار دشواری را در پیش داریم، اما هرگز فكر نمی‌كردم كه در نهایت مجبور شویم دو گیم را در مقابل این تیم واگذار كنیم.

لبیبرچ در كنفرانس خبری اظهار داشت: تیم ملی والیبال جوانان ایران غیر قابل پیش بینی بود. به طوری كه تعویض‌های ست كوویچ، سرمربی تیم ملی ایران تمامی آنالیزهای ما را بر هم ریخت.

وی افزود: بعد از باخت در گیم سوم بازی از بازی والیبالیست‌های ایرانی بسیار شگفت زده شدم، حتی در گیم چهارم نیز به قدری تحت فشار روحی و روانی قرار گرفتیم كه در پایان این ست نیز مجبور شدیم نتیجه را به ایران واگذار كنیم.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان برزیل با بیان این كه در گیم پنجم، وی فشار زیادی را بر روی بازیكنان خود آورده است تا آنها روحیه‌ی جنگندگی خود را مجددا بازیابند، تصریح كرد: هر آنچه را در توان داشتیم در گیم پنجم به كار گرفتیم تا در نهایت پیروز این مسابقه شویم. ایران تیم قدرتمندی است كه فراتر از آسیا است و نمی‌دانم چرا آنها تا كنون نتوانسته‌اند در بین تیم‌های معتبر جهان جایی را برای خود باز كنند.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان كشورمان نیز در این كنفرانس خبری اظهار داشت: خوشحالم كه با عملكرد خوب خود در این بازی‌ها رفته، رفته نشان دادیم كه تیم ما فراتر از آسیا است. در این بازی نیز برزیل تاكتیك‌های قبلی خود را تغییر داده بود و در واقع با تفكرات جدیدی در مقابل ما بازی كرد.

ست كوویچ با اشاره به دلایل باخت تیم ایران مقابل برزیل خاطر نشان كرد: ایران اگر نتوانست جزو 4 تیم برتر جهان باشد به خاطر این بود كه به مانند حریفانی چون هلند و برزیل بازی‌های تداركاتی مفصل انجام نداده بود. هر چند برخی بازیكنانم نیز اشتباهات فردی كوچكی داشتند اما من از تمامی آنها رضایت دارم.

به گزارش ایسنا، تایوآلوز، كاپیتان تیم ملی برزیل نیز با ستایش تیم ملی والیبال جوانان ایران در این بازی گفت: هرگز فكر نمی‌كردیم در میدان مبارزه با چنین تیمی روبرو شویم. این بهترین بازی ایران در این دوره از مسابقات خواهد بود. به هر حال تیمی كه در مقابل قهرمان جهان این گونه ظاهر شود، مطمئنا در حد آسیا نیست و سطح آن به مانند تیم‌های درجه‌ی یك اروپایی است.

مصطفی كارخانه:

می‌توانیم بین برترین‌های جهان باشیم

مصطفی كارخانه گفت: بازیكنان تیم ملی والیبال جوانان كشورمان برابر نامداران جهان نشان دادند كه با سرمایه‌گذاری و توجه بیشتر می‌توانند از ابرقدرتهای این رشته باشند.

سرمربی اسبق تیم ملی والیبال جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در خصوص عملكرد تیم ملی جوانان در مسابقات جهانی هندوستان اظهار داشت: از نظر فنی و نوع تاكتیك و تكنیك، عملكرد خوبی داشته‌ایم. هرچند كه شكست‌های ما مقابل هلند و برزیل آن هم با نتایج نزدیك، تا حدودی ناراحت‌كننده است، اما ارائه بازیهای خوب نشان از پیشرفت و ترقی این تیم در چند ماه گذشته است.

وی همچنین افزود: تیم ما می‌توانست حتی جزو 4 تیم برتر جهان باشد. البته هلند و برزیل تیم‌های بزرگی هستند كه از قدرت و تدارك بالایی در این بازیها برخوردار بوده‌اند. تیم ما نیز اگر تداركاتی به مانند حریفان خود داشت، می توانست بر آنها غلبه كند.

كارخانه در پایان با بیان اینكه باید به این نفرات توجه بیشتری شود، تصریح كرد: باید قبول كرد كه والیبال‌ ایران در حال رسیدن به تیم‌های اروپایی و آمریكایی است، به‌طوری كه اگر حمایت‌های سازمان تربیت‌بدنی از رشته‌ی والیبال بیشتر از گذشته شود می‌توانیم سریعتر به اهداف مورد نظر دست یافت.

تمجید نماینده FIVB از بازیهای والیبالیست‌های جوان ایران

روزنامه‌ی ایندین اسپرس چاپ هند:

ایران، قهرمان جهان را تكان داد

پس از بازی زیبای تیم ملی والیبال جوانان ایران مقابل برزیل در رقابت‌های قهرمانی جهان؛ روزنامه‌ی ایندین اسپرس هند با چاپ عكس بزرگی از والیبالیست‌های ایرانی نوشت:« ایران، قهرمان جهان را تكان داد.»

این روزنامه‌ی هندی همچنین در خصوص سید محمد موسوی، ستاره‌ی تیم ملی ایران در این مسابقه اذعان كرد كه وی به عنوان یك والیبالیست جوان ایرانی هم در پست سرعتی و هم در پست قدرتی به مانند یك بازیكن كامل ظاهر شد. بر اساس این گزارش «ماراتی» نماینده‌ی فدراسیون جهانی والیبال، نیز پس از پایان بازی دو تیم ایران و برزیل خطاب به نمایندگان فدراسیون والیبال اظهار داشت:« قدرت تیم ایران در مقابل برزیل، من را شگفت زده كرد. پس از مراجعت به مقر فدراسیون جهانی حتما در این خصوص گزارش كاملی را به دكتر آكوستا، رییس فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) ارایه خواهم كرد.»

وی همچنین گفت: «آنچه معلوم است اینكه تیم ایران قبل از ورود به این دوره از مسابقات بازی‌های تداركاتی كمی داشته، در غیر این صورت این تیم هم اكنون می‌توانست جز 4 تیم برتر صعود كننده به مرحله‌ی بعدی باشد.»

واكائو ، رییس كمیته ی برگزاری مسابقات جهانی هندوستان و جعفر نصیب، رییس كمیته‌ی داوران این دوره از مسابقات نیز پس از پایان بازی دو تیم ملی جوانان ایران و برزیل، در محل اردوی اعضا تیم ملی والیبال كشورمان حاضر شدند و اظهار كردند: «ایران به عنوان نماینده‌ی آسیا، مایع سربلندی این قاره‌ی كهن است و تنها با بدشانسی مواجه شد كه نتوانست به جمع 4 تیم برتر جهان صعود كند.»

همچنین تماشاگران هندی پس از حذف تیم ملی كشورشان در این دوره از مسابقات، با حاضر شدن در محل برگزاری دیدار تیم ملی ایران یكپارچه والیبالیست‌های ایرانی را تشویق می‌كنند.

گفتنی است، تیم ملی جوانان كشورمان عصر روز گذشته و در آخرین دیدار مرحله‌ی مقدماتی مسابقات قهرمانی جهان با نتیجه‌ی 3 بر 2 و با حساب (18-25)، (20-25)، (25-21)، (25-23) و (11-15) مغلوب حریف خود شد.

پیشرفت تیم ملی والیبال جوانان در مسابقات جهانی؛

ناصر شهنازی:

برابر برزیل حرفه‌یی بازی كردیم

ناصر شهنازی گفت: تیم ملی والیبال جوانان ایران در مقابل برزیل یك بازی حرفه‌ای و زیبا را انجام داد كه نشان از پیشرفت والیبال ما در جهان دارد.

سرمربی تیم والیبال پگاه ارومیه ، با اشاره به دیدارهای تیم ملی والیبال جوانان كشورمان در مسابقات جهانی هندوستان، اظهار داشت: اگر تعداد گیم‌های برده و باخته تیم ملی ایران را بررسی كنیم، درمی‌یابیم كه تیم ملی ایران نسبت به دوره‌های قبل پیشرفت داشته است.

وی افزود: معتقدم در این بازی‌های نزدیك، تجربه حرف اول را می‌زد، به طوری كه در بازی با هلند و برزیل فقدان بازیكنان با تجربه در تیم ما محسوس بود.

شهنازی، با بیان این كه فدراسیون والیبال تا كنون زحمات بسیاری برای تیم‌های ملی والیبال در رده‌های پایه كشیده است، تصریح كرد: نتایجی كه در مقابل هلند و برزیل به دست آوردیم، به ما ثابت كرد كه حق ما قرار گرفتن در جمع بهترین‌های جهان است. اگر ایران این ادعا را داشت كه از آسیا گذشته است هم اكنون برای اثبات آن مدرك مستدلی را در دست دارد.

سرمربی اسبق تیم ملی والیبال نوجوانان در پایان خاطر نشان كرد: همیتی كه در بازیكنان ایرانی است، شاید در تیم‌های دیگر كمتر به چشم نخورد. جوانان ما نیازمند توجه بیشتر و تداركات وسیع‌تری هستند كه امیدوارم در آینده با آمادگی بیشتری راهی مسابقات جهانی شوند.