تبیان، دستیار زندگی
بالاخره کوروش باقری سرمربی وزنه برداری شد ...........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آدم تا فاجعه ها را جبران کنم

کوروش باقری

بالاخره کوروش باقری سرمربی وزنه بردارى شد. درحالى كه مدتهاست به حسین رضازاده در پى سپردن تیم هاى ملى به على پاكیزه جم انتقاد مى شود او اما با انتخاب كوروش باقرى براى مربیگرى در این تیم جواب همه منتقدان را داد.

كوروش باقرى كه قبل از این سابقه كوچ کردن حسین رضازاده را دارد با قبول این سمت در اردو  كارش را شروع كرد. هرچند باقرى تنها گزینه فدراسیونى ها نبود. او بقیه ملى پوشان سابق را هم دعوت به كار كرد اما این كوروش باقرى بود كه تمایلش به همكارى را اعلام كرد و نتیجه اش مربیگرى تیم ملى بزرگسالان شد. با اینكه قبل از این با او اختلاف داشته و حتى باقرى هم آن را تأیید مى كند اما مى گوید: «اختلافات ما فنى بود و حالا حل شده است»

در حالى كه بعضى ها معتقدند او سرمربی شده است اما خودش اعتقاد دیگری دارد و می گوید مربی تیم ملی شده است.

او دلیل قبول مربیگرى تیم ملى را تنها كمك به رضازاده مى داند و می گوید: به پیشنهاد حسین و براى كمك به وزنه بردارى آمدم تا فاجعه دوسال قبل را جمع کنم.

او حتى براى اینكه حسن نیتش را به فدراسیونى ها ثابت كند بدون حكم كارش را شروع كرده است. او درباره اتفاقات در وزنه بردارى مى گوید: می دانستم این اتفاقات مى افتد اما متأسفانه رسانه ها از آدم هاى چسبیده به حسین حمایت مى كردند. در واقع حسین رضازاده بازیچه آن آدمها شد. من اسم نمى آورم اما آنهایى كه حمایت مى شدند مى دانند كه ورزش را نابود كردند.

وزنه برداری

او معتقد است همه در به وجود آمدن این مسئله مقصرند: «بدون شك ابایى ندارم از اینكه بگویم همه ما مقصر بودیم؛ هم افشارزاده، هم رضازاده و دیگران و البته درصدى هم ورزشكاران»

مربى تیم ملى وزنه بردارى هنوز هم روى اعتقاداتش اصرار دارد. او معتقد است با اینكه مربى تیم ملى است اما منتقد هم هست: من همچنان منتقد مى مانم چرا كه چشمم را روى واقعیت ها نمى بندم و آدم  چسبیده اى نیستم.

سرپرست فدراسیون وزنه بردارى كه تجربه كار با باقرى را دارد حالا از برگشت او به تیم ملی راضی است: « باقرى مربى خوبى است. حضور او در تیم ملى شهریورماه اثرش را نشان مى دهد در مسابقه هاى قهرمانى جهان. البته او تا گوانگ ژو مربى تیم است و فكر مى كنم در بازى هاى آسیایى هم نتیجه کار او با بچه ها را ببینیم.

با این حال حسین رضا زاده مى داند كه وزنه بردارى ایران شرایط قبل را ندارد و باید از صفر شروع کنیم. البته وزنه بردارى رشته اى ركوردى است و زمان مى برد تا دوباره به حد قبل برسد. درحالى كه مسئولان مى خواهند كارى كه 4 ساله اتفاق مى افتد در چهار ماه انجام شود.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری